Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Torp og Ojo, fantastiske signeringer

 

Akkurat som profeten, Step_up sa. I fjor gikk han ut og sa PVM var en klassespiller. PVM spilte sin beste sesong noen sinne i Brann-drakten. I år har OJOJ, Torp og Haugen fått "klassespiller"-stempelet av Step_up.

 

Vi var bedre denne kampen enn vi var i samtlige kamper i fjor. Kunne lett vunnet med 4-5 mål... Når Opdal er ute av buret, er plassen så godt som sikret.

 

nja, vet nå ikke om jeg har kalt de for klassespillere, men kan godt ta æren for det. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy for en ballkontroll Torp har! Helt villt! Kan minne meg om Iniesta, bare på et lavere nivå så klart. Sinnsyk ro når han spiller og det er en fryd å se på. I tillegg spiller Holmvik en kanon kamp i dag, noe han aldri har gjort før i Brann drakt! Rudy har også en knall kamp og spiller med hjerte utenpå drakten. Også har vi Ojo... Trenger vell ikke å si mer.

 

ER SÅ SINNSYKT STOLT I DAG! Rørt til tårer. Ble sen i dag og fikk stå plasser, ødelagde foten min mer enn den var, men det var så verdt det!

Lenke til kommentar

Det som blir den støreste oppgaven vår denne sesongen er å kunne prestere og jobbe like hardt i hver kamp. Håper ikke vi blir overmodige forann den neste kampen, men tar med oss selvtiliten og bruker det positivt i neste kamp. Spennende med LSK borte neste kamp. Håper vi kan klare et uavgjort resultat, for vi pleier slite med LSK borte. En kamp om gangen gutta boys!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy for en ballkontroll Torp har! Helt villt! Kan minne meg om Iniesta, bare på et lavere nivå så klart. Sinnsyk ro når han spiller og det er en fryd å se på. I tillegg spiller Holmvik en kanon kamp i dag, noe han aldri har gjort før i Brann drakt! Rudy har også en knall kamp og spiller med hjerte utenpå drakten. Også har vi Ojo... Trenger vell ikke å si mer.

 

ER SÅ SINNSYKT STOLT I DAG! Rørt til tårer. Ble sen i dag og fikk stå plasser, ødelagde foten min mer enn den var, men det var så verdt det!

 

Helt enig i det du seie om Torp

Lenke til kommentar

Jeg tror det er bra at kvalikken er fjernet. TL ville ikke tjent på å ha med enda flere kokoslag (som Løv-Ham og Ranheim, som var i kvalikk i fjor). Det er knapt 16 lag i Norge i dag som kan sies å være verdige en plass i en toppserie i fotball synes jeg.

Lenke til kommentar

Håper inderlig ikke Brann-spillerene blir for kjepphøy nå. Greit nok, vi slo Rosenborg, men det samtidig er det dét svakeste RBK-laget på mange år, etter min mening. Neste runde møter vi Lillestrøm, som, sammen med Brann, er de to formlagene etter 1. runde. Tror vi vil få en svært tøff oppgave mot LSK på Åråsen, dessverre.

 

Det er utrolig deilig å se at vi endelig, på mange år, har kjøpt inn gode spillere, istedenfor crap. Ojo og Torp va ekstremt gode, og jeg syns innhoppet til vår nye uruguay'r va bra. Fredrik Haugen hadde fine avsluttninger, men va lite imponert over hvordan han posisjonerte seg defensivt (han er uansett forsatt veldig ung).

 

Forsvaret var jeg ikke imponert over. Vi trenger tydelig en annen keeper enn Opdal i mål. Til tider virker det ikke som om han gir beskjeder, og da blir det vanskelig å være forsvarspiller. Flere tilfeller mot RBK at det kunne endt i mål, pågrunn av dårlig kommunikasjon.

 

Håper Skarsfjord går offensivt ut mot Lillestrøm, med Mezquida - Ojo - Guastavino på topp. Blir viktig å få trykk fra start av i den kampen.

 

Gullet ska' hem :)

Lenke til kommentar

Enig i alt du sier om prestasjonene under kampen. Forsvaret vårt er vår desidert svakeste lagdel. El Fakiri og Sævarsson var vel Branns svakeste spillere, og både Kalvenes og Zsolt virket litt for utrygge i enkelte situasjoner. Opdal har vist år etter år at han stort sett er en elendig keeper.

 

Haugen er vel kjent fra Løv-Ham for å være en spiller med i hovedsak offensive fibre. Tror ikke vi skal regne med at han bidrar så mye defensivt for oss, men en spillertype som han passer forsåvidt bra inn i dagens spillesystem.

 

Når det gjelder det mentale tror jeg selvtilliten som ble oppnådd ved seieren er langt viktigere enn den eventuelle faren for at noen blir kjepphøye. Jeg tror laget lenge har vært fullt klar over at de ser dårlig ut på papiret, og treningskampene har vel ikke akkurat bidratt til å vise noe annet bilde. Synd at det kom en to-ukerspause allerede, jeg skulle gjerne sett at vi ble et av lagene som kanskje kunne klart å flyte på en formkurve med en god start.

Lenke til kommentar

Er enig i at Opdal og Fakiri er de svakeste ledda i dette Brann laget. Fakiri har eg allerede sagt kva eg mener om og Opdal det samme. Men kan være at Opdal får en betre sesong dette året med kamp mot Piotr, som eg håper kommer inn fortast mulig når han ikkje lengre er skadet.

 

Kampen på Søndag mot Rbk var en flott prestasjon, og spillerene jobbet hart og med kvarandre. Men det vi så mot Rbk, kan man ikje forvente kvar kamp. Spillerene hadde nok mye adrealin inne, når dem møter Rbk, blir dømt nord og ned og blir møtt av en fullsatt stadion, da skjer det noe med kroppen som gir deg ekstra energi. Nysigneringene gjorde en flott kamp og dem viste seg fram på sin beste side. Også glad for å se Haugen får komme inn å prøve seg, har stor tro på han.

Skal innrømme at troen på Ojo ikje var så stor når vi signerte han, men på søndag for all tvil, så får vi se om det forsetter i det posetive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...