Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

tar man og sammenligner spiller for spiller opp mot andre lag, da er det ikke mange som har bedre førsteellever.

Dette utsagnet her er noe av det dummeste eg har lest på lange tider.

QFT!!

 

?

 

tar man og sammenligner spiller for spiller opp mot andre lag, da er det ikke mange som har bedre førsteellever.

 

Dette utsagnet her er noe av det dummeste eg har lest på lange tider.

 

fordi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er så enkelt som at det ikke stemmer. Selv i fjor, med et langt bedre lag, var dere ikke i nærheten av den beste førsteelleveren i Norge. Når dere så da har mistet 3 (hvertfall 2, men jeg tar med Bakke også) av de viktigste og beste spillerne deres siden sist sesong så er det der ren ønsketenkning.

Lenke til kommentar

akkurat der må jeg si i mot deg...Legger dog ikke noe særlig i dette etter at vi spilte en god andre omgang mot Aafk. nå må vi bare få tilbake de skadde, så blir det nok orden på sakene. det virker jo som at spillerne ikke er motiverte for kampen...

 

Jeg burde hold meg for god, men jeg må etterhvert kommentere dette før jeg sprekker.

 

Vi spilte en god omgang mot Aafk 1 måned før seriestart, og derfor redder vi plassen? Brann har også vel spilt 10 dårlige omganger, 3-4 midt på treet, og 2 gode. En mot Aalesund og en mot Sarpsborg, så vidt jeg har forstått. Kan det være at Aalesund hadde en direkte dårlig omgang mot oss, og at der derfor virket som om vi var god? (Så ikke kampen, men jeg tviler på vi spilte fotball av høy klasse - jeg tror heller vi trillet litt ball mens Aalesund så på)

 

Stallen vår er et stort spørsmåltegn, og som hadde en OK sesong for oss i fjor utenom Austin har forlatt klubben.

 

Step_up, hvor mange poeng tror du vi har etter 7 runder?

 

 

1 Brann - Rosenborg tap

2 Lillestrøm - Brann tap

3 Brann - Fredrikstad tap

4 Haugesund - Brann tap

5 Brann - Molde tap

6 Vålerenga - Brann tap

7 Brann - Start seier!

8 Strømsgodset - Brann tap

9 Brann - Odd tap

10 Tromsø - Brann tap

11 Brann - Sogndal uavgjort!

12 Viking - Brann tap

13 Brann - Aalesund tap (en god omgang, men det holdt ikke)

14 Sarpsborg 08 - Brann seier!

15 Brann - Stabæk seier!

 

 

Har ikke sett så mange av kampene, så om det har vært 10 dårlige kan jeg ikke svare på.

 

Du så ikke kampen, men tror Aafk hadde en dårlig omgang. Javel, så du er en av de...Håper ikke stadiongjengerne har den samme holdningen.

 

Ja, flere spillere har dratt, men der var det flere gamle og ikke alt for gode spillere og vi har fått gode erstattere(tror at laget samlet sett er blitt en del bedre). Riktignok ikke like gode som PVM og Huseklepp, men tror at Torp og Haugen kommer til å tette tomrommet etter PVM på en god måte og tror at Guastavino kommer til å gjøre det bra på høyre. Kanskje han kan score flere enn i fjor...

 

Hvor mange poeng vi har etter syv runder, det har jeg ikke gjort meg opp noen tanker om, men har mine tanker om hvor mange vi har ved sesongslutt.

Lenke til kommentar

Wow. What a shocker.. Sannheten er at vi rett og slett suger. Det blir nedrykk i år, gutta, så får vi gi ungutta sjansen i adecco og bygge et helt nytt lag. Dette går ikke.

 

Hvorfor tror du det blir nedrykk?

 

4 vil jeg si.

 

PvM, Huskey, Solli, Bakke.

 

Bakke og Solli skal det ikke mye til for å erstatte. Så Torp og Ojo skal nok klare det greit.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Fordi det er så enkelt som at det ikke stemmer. Selv i fjor, med et langt bedre lag, var dere ikke i nærheten av den beste førsteelleveren i Norge. Når dere så da har mistet 3 (hvertfall 2, men jeg tar med Bakke også) av de viktigste og beste spillerne deres siden sist sesong så er det der ren ønsketenkning.

 

Synes vi har bedre lag nå. Bedre keeper, utover vil det vise seg om forsvarskonstellasjonen er den riktige. Jeg tror at den må byttes litt om på. Ojo tror jeg vil gjøre det en del bedre enn Bakke(men han gjorde det bra for oss, for all del). Torp og Haugen tror jeg vil erstatter PVM på en bra måte. Og Guastavino tror jeg kommer til å score flere i år enn i fjor. Vi har fått inn mer av det vi mistet eller ikke hadde.

Lenke til kommentar

Solli var en av deres beste spillere ifjor.

 

uten at det sier så mye. Er delte meninger om hvor bra hans prestasjoner var.

 

Men i alle dager. Det sier jo i såfall ALT om resten av laget. Hvis det er diskusjon om hvor bra en av de beste spillerne på Brann i fjor faktisk spilte så er det dårlige tegn ovenfor de andre.

Lenke til kommentar

Har ikke lest noen andre enn deg Step_up som mener Solli var dårlig i fjor. Ved siden av gullsesongen, var fjoråret Sollis beste sesong i Brann.

 

Nå starter slaktesesongen på søndag, og vi får vente i spenning til dess. Jeg tviler på det blir veldig mange glade øyeblikk denne sesongen, men jeg håper vi overlever.

 

Edit:

Håper er at andre lag undervurderer oss, slik at vi kan ta noen heldige poeng, og raskt komme opp i 30 poeng...

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Leciejewski

Sævarsson - Korcsmár - Amankwah - El Fakiri

Austin

Torp – Guastavino - Mjelde - Bentley

Ojo

 

Er det deres beste 11? Skjønner ikke at forsvaret skal skrytes så mye av, men om man får fram det beste i midtbanen, kan det se slagkraftig ut. Dessverre for dere, tviler jeg på at de presterer jevnt, da nesten alle er opp og ned som en jojo i prestasjonene. Tenker da spesielt på Guastavino og Bentley. Ojo er et ubeskrevet blad, og det er ikke mye erfaring i TL bak der heller.

 

Får dere skader, så vil dere slite. Makan til tynn suppe. Nå har ikke jeg peiling på Mezquida og Juninho da, så vi får se. Om absolutt alt sammen klaffer, man unngår skader, samt får Guasatvino i første rekke til å prestere jevnt, ihvertfall kamp til kamp, framfor omgang til omgang; så kan det være mulig med medalje. Men det tror jeg sier mer om nivået i Tippeligaen enn noe annet.

Lenke til kommentar

Vi spiller alltid 4-2-3-1, fordi det fungerer best for Skarsfjord i FM2005. Da blir vel Torp flyttet ned med Austin, mens Gustav eller Mjelde flyttes ut på kant.

 

Mjelde på kant var en sammenhengende grå mus i fjor, samtidig flyttes han raskt ut fordi "han kjenner plassen".

Argumentet er egentlig ubrukelig, ettersom samtlige kamper han hadde på kant i fjor viste at han absolutt ikke kan spille der ute.

Lenke til kommentar

Fordi det er så enkelt som at det ikke stemmer. Selv i fjor, med et langt bedre lag, var dere ikke i nærheten av den beste førsteelleveren i Norge. Når dere så da har mistet 3 (hvertfall 2, men jeg tar med Bakke også) av de viktigste og beste spillerne deres siden sist sesong så er det der ren ønsketenkning.

 

Synes vi har bedre lag nå. Bedre keeper, utover vil det vise seg om forsvarskonstellasjonen er den riktige. Jeg tror at den må byttes litt om på. Ojo tror jeg vil gjøre det en del bedre enn Bakke(men han gjorde det bra for oss, for all del). Torp og Haugen tror jeg vil erstatter PVM på en bra måte. Og Guastavino tror jeg kommer til å score flere i år enn i fjor. Vi har fått inn mer av det vi mistet eller ikke hadde.

 

Dere har da erstattet gode Tippeligaspillere med Adeccoligaspillere (med unntak av Bentley). Kan jo umulig være bedre da.

Lenke til kommentar

Leciejewski

Sævarsson - Korcsmár - Amankwah - El Fakiri

Austin

Torp – Guastavino - Mjelde - Bentley

Ojo

 

Er det deres beste 11? Skjønner ikke at forsvaret skal skrytes så mye av, men om man får fram det beste i midtbanen, kan det se slagkraftig ut. Dessverre for dere, tviler jeg på at de presterer jevnt, da nesten alle er opp og ned som en jojo i prestasjonene. Tenker da spesielt på Guastavino og Bentley. Ojo er et ubeskrevet blad, og det er ikke mye erfaring i TL bak der heller.

 

Får dere skader, så vil dere slite. Makan til tynn suppe. Nå har ikke jeg peiling på Mezquida og Juninho da, så vi får se. Om absolutt alt sammen klaffer, man unngår skader, samt får Guasatvino i første rekke til å prestere jevnt, ihvertfall kamp til kamp, framfor omgang til omgang; så kan det være mulig med medalje. Men det tror jeg sier mer om nivået i Tippeligaen enn noe annet.

 

Forsvaret vårt er sannsynligvis det dårligste i Tippeligaen vil jeg påstå, til tross for at det er der vi paradoksalt nok har best dekning. Backene holder middels TL-standard på sitt aller beste, og Zsolt Korcmar er den eneste midtstopperen som tilsynelatende ikke har store svakheter som lett kan utnyttes av gode spisser. Kanskje er Grorud en forsterkning, men det er ikke noe jeg regner med.

 

Midtbanen vår ser god ut på papiret, ihvertfall dersom Guastavino og Mjelde har dagen. Bentley er umulig å si så mye om ennå, iom at han har til gode å spille et minutt med spillerne våre i systemet vårt. Torp, Austin og Guastavino er spillerne som har imponert mest i oppkjøringen, Kim Ojo er jeg svært skeptisk til inntil videre. Det lukter i utgangspunktet ikke så mye mål med ham alene på topp.

Lenke til kommentar

Har ikke lest noen andre enn deg Step_up som mener Solli var dårlig i fjor. Ved siden av gullsesongen, var fjoråret Sollis beste sesong i Brann.

 

Nå starter slaktesesongen på søndag, og vi får vente i spenning til dess. Jeg tviler på det blir veldig mange glade øyeblikk denne sesongen, men jeg håper vi overlever.

 

Edit:

Håper er at andre lag undervurderer oss, slik at vi kan ta noen heldige poeng, og raskt komme opp i 30 poeng...

 

Jeg har da ikke sagt at han var dårlig, men særlig vanskelig å erstatte bør han ikke være.

Vi har mer enn gode nok ferdighetet til å slå mange andre lag, så det nederste trenger du ikke å bekymre deg over.

Lenke til kommentar

Fordi det er så enkelt som at det ikke stemmer. Selv i fjor, med et langt bedre lag, var dere ikke i nærheten av den beste førsteelleveren i Norge. Når dere så da har mistet 3 (hvertfall 2, men jeg tar med Bakke også) av de viktigste og beste spillerne deres siden sist sesong så er det der ren ønsketenkning.

 

Synes vi har bedre lag nå. Bedre keeper, utover vil det vise seg om forsvarskonstellasjonen er den riktige. Jeg tror at den må byttes litt om på. Ojo tror jeg vil gjøre det en del bedre enn Bakke(men han gjorde det bra for oss, for all del). Torp og Haugen tror jeg vil erstatter PVM på en bra måte. Og Guastavino tror jeg kommer til å score flere i år enn i fjor. Vi har fått inn mer av det vi mistet eller ikke hadde.

 

 

Dere har da erstattet gode Tippeligaspillere med Adeccoligaspillere (med unntak av Bentley). Kan jo umulig være bedre da.

 

Selv om ett par av de kommer rett fra Adecco, så er de gode spillere for det. Haugen har skyhøyt potensiale og kommer nok til å gjøre sakene bra, allerede i år. Ojo har vært ønsket av Atletico og det eneste som stoppet den overgangen var vel avslag fra Nybergsund.

Leciejewski kommer nok og til å gjøre det ganske bra i TL og det er jeg ikke alene om å mene.

Jeg er vel heller ikke alene om å tro at han kommer til å gjøre sakene en del bedre enn Opdal. Og Grorud var jo blant de beste stopperne i Adecco. så man bør jo se på mer enn at de kommer fra Adecco...Borges kommer jo fra Adecco han og. Er han dårlig mener du?

 

Leciejewski

Sævarsson - Korcsmár - Amankwah - El Fakiri

Austin

Torp – Guastavino - Mjelde - Bentley

Ojo

 

Er det deres beste 11? Skjønner ikke at forsvaret skal skrytes så mye av, men om man får fram det beste i midtbanen, kan det se slagkraftig ut. Dessverre for dere, tviler jeg på at de presterer jevnt, da nesten alle er opp og ned som en jojo i prestasjonene. Tenker da spesielt på Guastavino og Bentley. Ojo er et ubeskrevet blad, og det er ikke mye erfaring i TL bak der heller.

 

Får dere skader, så vil dere slite. Makan til tynn suppe. Nå har ikke jeg peiling på Mezquida og Juninho da, så vi får se. Om absolutt alt sammen klaffer, man unngår skader, samt får Guasatvino i første rekke til å prestere jevnt, ihvertfall kamp til kamp, framfor omgang til omgang; så kan det være mulig med medalje. Men det tror jeg sier mer om nivået i Tippeligaen enn noe annet.

 

4-2-3-1:Bytt El Fakiri med Kalven, Torp ved siden av Austin, Haugen inn for Mjelde(selv om det neppe kommer til å skje), så blir de på sidene vingene...Så om det hadde vært litt bedre dekning, så kunne nok medalje vært mulig. Men bare med ett par skader, så blir det litt for mange juniorer nå og da er alt annet mulig.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...