Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Jeg vet ingenting om lønnen til Bentley, annet enn at han har sagt han fikk mer enn millionen han ble tilbudt i Odd.

 

Einarsson, Holmvik og Fakiri var vel et resultat av mangel på økonomisk styring, sammen med planer om å vinne gull hvert år de neste 10-15 årene. Holvik var Bosmannspiller og kunne derfor presse sin lønn langt høyere (lønn og spillerkjøp blir sett på som en pott, og fremtidige lønnsutgifter er billigere enn et spillerkjøp i en engangssum).

 

En spiller blir aldri bedre bare fordi man dobler lønnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva feiler Bentley?

 

Pengegrisk må han være. Hva er greia med å gå fra lovende klubber til klubber som er på vei ned?

Brann er fortsatt en av de de tre storklubbene i Norge (storklubb betyr ikke å vinne år etter år): RBK , Brann og VIF.

De er størst på omsetning, eksponering, supportermasse og oppmøte på stadion.

 

Klubber som Odd og Stabæk vil sannsynligvis aldri bli storklubber, til det er interessen og "pondusen" for liten.

Men at de kan bli toppklubber er nok mulig,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1,8 mill i årslønn ifølge BT. Absolutt helt ok, dersom Bentley er så god at han kan fylle hullet etter Huseklepp eller PVM som offensiv kraft. Vi trenger en spiller som ligger over nivået på de vi har kjøpt hittil i år, og da ser jeg ikke bort fra at dette kjøpet var det beste alternativet både sportslig og økonomisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det skal også sies at budsjettet igjen kuttes kraftig fra i fjor, og mye av de frigjorte lønnspostene går nok i det sluket. Jeg er fortsatt litt bekymret for hvor mye det er igjen til å forsterke laget ytterligere. Vi kan jo klart havne i en ond spiral med mindre penger brukt på det sportslige => dårligere kvalitet => enda mindre interesse og inntekter. Det er jo like ille det som at pengene brukes feil.

 

Men Skarsfjord har jo nærmest lovet flere mann inn, så vi får nesten tro på ham.

Lenke til kommentar

En spiller blir aldri bedre bare fordi man dobler lønnen.

 

Er det noen som har ment det da?

 

Ja. Det skal også sies at budsjettet igjen kuttes kraftig fra i fjor, og mye av de frigjorte lønnspostene går nok i det sluket. Jeg er fortsatt litt bekymret for hvor mye det er igjen til å forsterke laget ytterligere. Vi kan jo klart havne i en ond spiral med mindre penger brukt på det sportslige => dårligere kvalitet => enda mindre interesse og inntekter. Det er jo like ille det som at pengene brukes feil.

 

Men Skarsfjord har jo nærmest lovet flere mann inn, så vi får nesten tro på ham.

 

Han brassen kommer vel neppe til å koste noe særlig, i tillegg var vi vel linket til en DM?

 

Det er vel litt tidlig å si noe om. Får gi han litt tid, evt. flere sesonger.

 

 

 

Lønnen til Bentley blir vel høy, men da får han ihvertfall forventninger å leve opp til. En slik lønn forplikter.

 

Så du mener det er greit om han dasser seg gjennom en 3-4 sesonger, presterer under pari, håver inn lønn og så blir solgt for 1/4 del av det han ble kjøpt for?

 

nå skrev jeg vel det helt motsatte...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Dp9pwp_Yzxo

 

En flott sang å høre på når Seriestarten nærmer seg. Selv om sangen omhandler cupen, så kjenner man at Lidenskapet fyller kroppen og at man Virkelig elsker dette laget :D

 

Selges det på Ikea eller noe, tror ikke eg har hørt om det... :hmm:

 

Litten av en komiker du, begynne å fokusere på kva folk vil fram til, istedenfor å finne feil i teksten..

 

Kva slags lønning er det Bentley fått nå?

Lenke til kommentar

hvorfor mener du det? Medgangssupporter og kritisk til alt Brann foretar seg av prinsipp virker det som. I ett drømmescenario kunne vi vel hentet en stjernespiss fra PL og du ville ikke vært fornøyd...

 

Så fordi man stiller spm. tegn ved Branns overgangsmarked så er man automatisk medgangssupporter. Jeg er negativ fordi vi stiller med en klart svakere stall per dags dato enn hva vi gjorde i fjor.

 

Joda, it all makes sense now.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At en bortskjemt Bergens soss med brylkrem i håret og bling i øret mener eg er medgangsupporter driter eg en lang marsj i.

 

Kritisk til alt de foretar seg av prinsipp? Har nok holdt med Brann fra før du i det hele tatt ble påtenkt og har sett mye skje i den klubben, og når styret og "geniet" RBH har tatt så mange "kloke" valg så går det nesten sport i å være kritisk. Og det å være kritisk er vel den største retten en supporter har, eg har igrunn mer medlidenhet med deg som tar alt som skjer i den klubben for god fisk og tror at alt de foretar seg kommer til å få avkastning.

 

Så om du mener eg er medgangsupporter av den grunn at eg tørr å vise at eg ikke er enig i mye av det styret på stadion foretar seg og at eg bruker stemmen min ig sier meg uenig når ting åpenbart ikke er som det skal, og ikke gjør som deg å sitte å sutte på tommelen og få 3/4 benner bare av at RBH åpner kjeften og står å gliser på tv som en halveis hjernedød flyndre, så skal du greit få kalle meg hva du vil lille venn.

 

Og i ett drømmescenario hadde Brann fått tak i gode nok spillere, ikke nødvendigvis fra PL, men gode nok til at de kan hevde seg i TL flere år på rad og ikke bare hente middelmådige spillere som KANSKJE om 4-5-6 sesonger (vi må visst gi dem nok tid) klarer å karre seg til 1-plass på tabellen og være der ved serieslutt.

Endret av LunaticFanatic
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hvorfor mener du det? Medgangssupporter og kritisk til alt Brann foretar seg av prinsipp virker det som. I ett drømmescenario kunne vi vel hentet en stjernespiss fra PL og du ville ikke vært fornøyd...

 

Så fordi man stiller spm. tegn ved Branns overgangsmarked så er man automatisk medgangssupporter. Jeg er negativ fordi vi stiller med en klart svakere stall per dags dato enn hva vi gjorde i fjor.

 

Joda, it all makes sense now.

 

å stille spørsmålstegn er det klart du kan, men det er (ut fra mitt syn) å gjøre det når vi får en såpass god spiller som Bentley. . Men det er min mening, så får du ha din mening. At vi har en svakere stall er vi uansett uenig i. Vi har fått mer ekstremferdigheter(blant annet en targetspiss), mer kreativitet og bedre dekning på keeper og stopperplass. Men det er som sagt mitt syn, selv om jeg ikke tror at jeg er alene om å mene dette.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Du mener jo alt dere får er gode spillere. Kanskje vi skal begynne å stille spørsmåltegn ved din godtroenhet i steden for?

 

Det mener jeg da ikke, men jeg mener at de vi har fått inn har ekstremferdigheter, m.m som gjør at jeg synes at de går inn under den kategorien...At du mener jeg er godtroende pga jeg synes at de vi har fått inn er gode, tar jeg ikke så tungt.

Lenke til kommentar

At en bortskjemt Bergens soss med brylkrem i håret og bling i øret mener eg er medgangsupporter driter eg en lang marsj i.

 

Kritisk til alt de foretar seg av prinsipp? Har nok holdt med Brann fra før du i det hele tatt ble påtenkt og har sett mye skje i den klubben, og når styret og "geniet" RBH har tatt så mange "kloke" valg så går det nesten sport i å være kritisk. Og det å være kritisk er vel den største retten en supporter har, eg har igrunn mer medlidenhet med deg som tar alt som skjer i den klubben for god fisk og tror at alt de foretar seg kommer til å få avkastning.

 

Så om du mener eg er medgangsupporter av den grunn at eg tørr å vise at eg ikke er enig i mye av det styret på stadion foretar seg og at eg bruker stemmen min ig sier meg uenig når ting åpenbart ikke er som det skal, og ikke gjør som deg å sitte å sutte på tommelen og få 3/4 benner bare av at RBH åpner kjeften og står å gliser på tv som en halveis hjernedød flyndre, så skal du greit få kalle meg hva du vil lille venn.

 

Og i ett drømmescenario hadde Brann fått tak i gode nok spillere, ikke nødvendigvis fra PL, men gode nok til at de kan hevde seg i TL flere år på rad og ikke bare hente middelmådige spillere som KANSKJE om 4-5-6 sesonger (vi må visst gi dem nok tid) klarer å karre seg til 1-plass på tabellen og være der ved serieslutt.

 

Det første ligner ikke helt meg må jeg si. Og det virker som at du tenderer til kjent trekk man ofte ser fra medgangssupportere. Har vel ikke skrevet at du er det. Vet ikke når du er født, så om jeg var påtenkt kan jeg ikke svare på. Nå skal jeg ikke snakke så myue om RBH, men bildet er nok litt mer nyansert enn du gir uttrykk for hva gjelder RBH.

 

Jeg tar ikke alt som skjer for god fisk nei. F.eks en åpenbart ressurssterk person som Viken som nok kunne gjort en god jobb på inntektssiden og kunne vært en meget god ressurs for klubben(kunne nok gitt mer avkastning enn nevnte forslag fra supporterne. Og muligens hadde Hatlem vært mer relevant enn supporternes forslag), så at det kom inn supporterforslag istedenfor, synes jeg er merkelig. Og igjen så skriver jeg bare at du tenderer, selv om du tenderer ganske sterkt. Synes dog at det har skjedd mye riktig i år...Så tror jeg ikke at RBH er en hjernedød flyndre. jeg tror at han er ett oppegående menneske akkurat som deg...Det der om PL var en retorisk fremstilling av hva krav du virker å stille til spillerne, men vi blir nok ikke enige om hvor gode disse spillerne er, så slik er det...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...