Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Har prøvd å forklare step_up noen ganger at Brann ikke hadde vunnet serien med Skarsfjord som trener i fjor. Etterhvert viste det seg at de "kunne" fått dobbelt så mange poeng om og vis og men.

 

At Rune kunne ført Brann til 48 poeng hvis han hadde ledet laget fra kamp nr.1 er ikke etterhvert. Det har jeg skrevet hele tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du baserer dine meninger på hva andre sier. De kan fort hype opp spillerene en del for å gjøre han mer attraktiv. Akkurat som Mchanseren sa. Fyren ble ikke toppscorer i Adecco en gang. Den eneste jeg har sett som var toppscorer i Adecco som fortsetter på samme måte i Tippeligaen er Daniel Nannskog.

 

Futsal-miljøet er mye mindre enn fotball. Har du spilt futsal og fotball? Du vil merke at du ikke trenger de samme egenskapene på samme måte da.

Lenke til kommentar

Men var han fast på landslaget? Og de fleste som spiller på ett sånt nivå er vel ganske teknisk kompetente. jeg tror heller ikke at de plukker ut hvem som helst til å representere sine landslag.

 

Det var før landslagets tid. Laget hans vant NM, og han var svært aktiv.

Spilte vanlig fotball i andre divisjon på det beste.

Lenke til kommentar

Min svoger vant NM i futsal for noen år siden. Var allikevel rimelig langt unna tippeliganivå....

 

Ser du så lite verdt sånne argumenter er?

 

Futsal og fotball er to forskjellige idretter med samme type ball.

Du vet at det ikke er samme type ball i fotball og futsal sant? :)

Også spilte jo Kvisvik på futsal landslaget så akuratt det trenger ikke være en "negativ" ting.

 

de liker vel å gange da. inntil de nevner navnet, så tror jeg ikke jeg kommer til å rapportere. Inntil da sier jeg at de holder på med noen private regnestykker...Hvordan er jeg forresten? Og hva kommer ikke til å endre seg?

Dette er vell en ting dine "fans" burde svare på. Sta er det ingen tvil på at du er, det er helt sikkert, virker det som iallefall, uten at jeg kjenner deg.

Lenke til kommentar

Men var han fast på landslaget? Og de fleste som spiller på ett sånt nivå er vel ganske teknisk kompetente. jeg tror heller ikke at de plukker ut hvem som helst til å representere sine landslag.

 

Det var før landslagets tid. Laget hans vant NM, og han var svært aktiv.

Spilte vanlig fotball i andre divisjon på det beste.

 

Argumentet er jo ikke lite verdt. Man trenger forskjellige egenskaper til begge. Klarer man å dra med seg det tekniske fra futsal til fotball, så er det bra. Kanskje din svoger ikke klarte å dra med seg de ferdighetene...Men futsal har jo gjerne utviklet seg fra da han vant nm til landslagets tid(det kan og tenkes at han ikke klarte å dra med seg ferdighetene over til fotballen, eller møtte ikke den beste motstanden). Men hvor bra nivået på futsal i Norge er, det kommer jo litt an på spillernes nivå generelt...

 

Men man kan fort trenge veldig god teknikk i futsal. Det er jo mye mindre plass i futsal, hvilket understreker punktene med teknikken og å holde ballen i laget f.eks. At det er to forskjellige idretter kan man jo si mtp at flere ting i futsal kan være mer utfordrende enn i fotball. Men det DJ sier om at miljøet ikke er så stort, har nok litt å si på at det kanskje ikke er fullt så utfordrende for noen, som for andre...Men flere aspekter er jo mer utfordrende i futsal og vice versa.

Lenke til kommentar

Min svoger vant NM i futsal for noen år siden. Var allikevel rimelig langt unna tippeliganivå....

 

Ser du så lite verdt sånne argumenter er?

 

Futsal og fotball er to forskjellige idretter med samme type ball.

Du vet at det ikke er samme type ball i fotball og futsal sant? :)

Også spilte jo Kvisvik på futsal landslaget så akuratt det trenger ikke være en "negativ" ting.

 

Den er rund, og nesten like stor. Så det skal gå for det samme. Hvis ballen i tillegg er vesentlig forskjellig så understreker bare det poenget mitt enda bedre.

Lenke til kommentar

Har spilt litt futsal i det siste, og jeg trodde det var teknikken min som var blitt bedre med årene.

 

ette må jeg teste ute til våren. Kanskje Brann trenger en gammel goalgetter som har fått blendene teknikk i løpet av årene.

 

Treneren min sa en gang at jeg var den raskeste og mest tekniske spilleren han noen gang hadde sett på det nivået (var 11-12). Han som var treneren min visste nok sikkert best. Dessverre gjorde jeg som George Best, jeg ble for opptatt av damer og alkohol. Resten av tiden sullet jeg bort.

Lenke til kommentar

Men var han fast på landslaget? Og de fleste som spiller på ett sånt nivå er vel ganske teknisk kompetente. jeg tror heller ikke at de plukker ut hvem som helst til å representere sine landslag.

 

Det var før landslagets tid. Laget hans vant NM, og han var svært aktiv.

Spilte vanlig fotball i andre divisjon på det beste.

 

Argumentet er jo ikke lite verdt. Man trenger forskjellige egenskaper til begge. Klarer man å dra med seg det tekniske fra futsal til fotball, så er det bra. Kanskje din svoger ikke klarte å dra med seg de ferdighetene...Men futsal har jo gjerne utviklet seg fra da han vant nm til landslagets tid(det kan og tenkes at han ikke klarte å dra med seg ferdighetene over til fotballen, eller møtte ikke den beste motstanden). Men hvor bra nivået på futsal i Norge er, det kommer jo litt an på spillernes nivå generelt...

 

Men man kan fort trenge veldig god teknikk i futsal. Det er jo mye mindre plass i futsal, hvilket understreker punktene med teknikken og å holde ballen i laget f.eks. At det er to forskjellige idretter kan man jo si mtp at flere ting i futsal kan være mer utfordrende enn i fotball. Men det DJ sier om at miljøet ikke er så stort, har nok litt å si på at det kanskje ikke er fullt så utfordrende for noen, som for andre...Men flere aspekter er jo mer utfordrende i futsal og vice versa.

 

 

Dude. Morten Ravlo er på futsal-landslaget.. En jeg spilte sammen med i 3 div på andre laget til Levanger..

Lenke til kommentar

Dude. Morten Ravlo er på futsal-landslaget.. En jeg spilte sammen med i 3 div på andre laget til Levanger..

 

Rune: LØP OG KJØP!!!

 

Men seriøst. Om en spiller er på landslaget i Futsal så hverken trenger det være negativt, eller det er negativt. Men det trenger overhodet ikke være positivt. Og det er hvertfall milevis fra å være en garanti for at en spiller er god nok for TL. Eller som det ble sagt over her: Kremen av TL.

 

Eg tror Brann får det tøft i år. I fjor holdt Huseklepp liv i klubben, nå er han borte. (Det var hvertfall ikke Skarsfjord som holdt klubben i live)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Huseklepp, PVM og Solli, som alle hadde "tidenes" Brann-sesong er borte. Erstattet av relativt ubeskrevne blad, eller ikke erstattet i det hele tatt.

 

I tillegg er Bakke borte, men med en rutinert spiss inn, så savner ikke jeg mannen lenge. Helstad har sikkert et par gode sesonger igjen.

 

Forsterkninger er Piotr, og kanskje Grorud - spesielt med tanke på at Austin da kan spille midtbane og erstatte Solli. Torp og Ojo har jeg ikke noen forventninger til, men venter til jeg har sett dem i aksjon.

Lenke til kommentar

Dude. Morten Ravlo er på futsal-landslaget.. En jeg spilte sammen med i 3 div på andre laget til Levanger..

 

Rune: LØP OG KJØP!!!

 

Men seriøst. Om en spiller er på landslaget i Futsal så hverken trenger det være negativt, eller det er negativt. Men det trenger overhodet ikke være positivt. Og det er hvertfall milevis fra å være en garanti for at en spiller er god nok for TL. Eller som det ble sagt over her: Kremen av TL.

 

Eg tror Brann får det tøft i år. I fjor holdt Huseklepp liv i klubben, nå er han borte. (Det var hvertfall ikke Skarsfjord som holdt klubben i live)

 

Vil no heller si det var PvM

Lenke til kommentar

Huseklepp, PVM og Solli, som alle hadde "tidenes" Brann-sesong er borte. Erstattet av relativt ubeskrevne blad, eller ikke erstattet i det hele tatt.

 

I tillegg er Bakke borte, men med en rutinert spiss inn, så savner ikke jeg mannen lenge. Helstad har sikkert et par gode sesonger igjen.

 

Forsterkninger er Piotr, og kanskje Grorud - spesielt med tanke på at Austin da kan spille midtbane og erstatte Solli. Torp og Ojo har jeg ikke noen forventninger til, men venter til jeg har sett dem i aksjon.

 

Selv håper eg Torp slår til. Har iallefall likt det eg har sett ifra han i de treningskampene han har spilt. Men det gjenstår å se når alvore starter. Den eg har minst forhåpninger om er Ojo.

 

Er glad Bakke er vekke, kommer ikkje til å savne den spilleren. Å håper Helstad kommer tilbake :)

Lenke til kommentar

Dude. Morten Ravlo er på futsal-landslaget.. En jeg spilte sammen med i 3 div på andre laget til Levanger..

 

Rune: LØP OG KJØP!!!

 

Men seriøst. Om en spiller er på landslaget i Futsal så hverken trenger det være negativt, eller det er negativt. Men det trenger overhodet ikke være positivt. Og det er hvertfall milevis fra å være en garanti for at en spiller er god nok for TL. Eller som det ble sagt over her: Kremen av TL.

 

Eg tror Brann får det tøft i år. I fjor holdt Huseklepp liv i klubben, nå er han borte. (Det var hvertfall ikke Skarsfjord som holdt klubben i live)

 

Vil no heller si det var PvM

 

Eg glemte helt PvM. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...