Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er faktisk enig med Brann denne gang. Budet burde vært på rundt 10-12M og utbetalt i en engang for at det er aktuelt for Brann å selge. Hardball skal ha store deler av summen, og RBH har lovet Fyllingen noe. På en annen side er avtalen med Fyllingen muntlig, og sannsynligvis utgått.

 

RBH har etterhvert lært at en gentlemens agreement ikke er verdt en shit.

 

Signaleffekten Brann sender ut til andre talenter kan derimot bli tatt negativt opp. Brann ønsker ikke å selge talenter til utlandet, til tross for at spilleren selv ønsker å forlate klubben. Brann er altså ikke et springbrett til større klubber i utlandet.

 

 

Thorbjørnsen sa vel i en setning til avisen at den muntlige avtalen utgikk i fjor sommer, så ser ikke helt hvordan det kan tolkes annerledes. Med mindre Thorbjørnsen har ordlagt seg uheldig, så har vel ikke Erik noe å klage over...Dessuten er prisene til og med under markedspriser dersom man sier at de store stjernene i TL er verdt 20/30, de gode spillerne i TL med ferdigheter utover det vanlige 10, og en spiller litt over gjennomsnitt er veerdt 5 mill. en ganske fornuftig og riktig prissetting spør du meg.

 

Det stemmer sikkert at den muntlige avtalen spesifikt var gyldig i sommerens vindu, men de fleste, inkludert Huseklepp, trodde nok at han også skulle bli solgt i dette vinduet.

 

Om Brann nå plutselig skal ha full prisforlangende for gutten som gikk NED i lønn for å hjelpe Brann slik at de kunne tjene litt penger på han, så er det noe riv ruskende galt med klubben.

 

Jeg synes selvsagt at 3M i kontanter er for lite, men tikker det inn et bud på over 10M med cash nå, så bør de slippe gutten. For sin egen del og ikke minst for Huseklepp sin del.

Lenke til kommentar

Annen har vist gjennom både VM og Afrikamesterskapet at han holder et høyt internasjonalt nivå.

Det som er tragisk er at Annan har fakter som en apekatt, og at de forsvarer han uansett hva han finner på der oppe.

 

Edit:

Burde moderert meg litt.

 

Han holder et internasjonalt nivå. Om det er høyt eller midt på treet får andre avgjøre.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Det har da ingenting å si. Det vi fikk nå, var 10 mill, og det godtok vi. Vi kunne sikkert satt oss på bakbeina og krevd mer/godtatt andre bud som var høyere, men vi tok hensyn til Moas ønsker og lot han gå.

 

Nå vant vi 8/10 kamper etter at han dro, mens han fikk suksess i Hannover med en gang. Helt grei overgang det, selv om jeg gjerne skulle beholdt han lenger, og kanskje fått mer for han etter sesongen.

Lenke til kommentar

2 - 1 tap mot viking som spiller defansiv fotball. Glad for å se at Brann prøver å spille underholdene fotball, men at målet kommer på eit straffe er litt kjipt.

 

Men at Fakiri forsatt får lov å spille fotball for Brann er helt utrolig. Dårlig fart, enkelt å drible seg forbi. Så skal Motstandere vinne mot Brann på en lettvint måte, så er det å angripe på Fakiri sin side.

Lenke til kommentar

Nå er ikke Hassan venstreback, kan ikke det ha hatt litt å si? holmvik er derimot venstreback og har større fart. Og nå er jo Kalven klar, så da får vi ihvertfall en venstreback som er bedre enn Hassan i nettopp denne posisjonen inn. Og leser og at Grorud starter. det kan ha noe med at det er treningskamp, men det blir vel sikkert Yaw som tar den andre stopperplassen når serien starter. er dere ikke enig? Hvem spilte på venstresiden? Det er vel heller ikke Gustavs beste posisjon å spille på siden? Håper han brasilianeren er bra, for da blir det vel lettere på sidene...Hadde vi mange sjanser? Hvordan var målene? Tilfeldigheter? dårlig forsvar? Kontringer?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Etter min mening, så burde ikkje faikirien vært på laget, kunne vært reserve. Men så har Brann en tynn stall, så har vel litt å si der også. Men vi får se når Serien starter. Nå vil vel Skarsfjord finne ut den beste løsningen for laget.

 

Brann spilte iallefall underholdenes fotball, men Viking gjekk for det defansivet.

Lenke til kommentar

mtp at man bruker 3 av de 4 sentralt på banen samtidig, så blir det nok for tynt ja. får vi inn brasilianeren, så tror jeg at det blir bra på sidene. keeper og forsvar er jeg godt fornøyd med. Tror det hadde vært fordel med en etablert spiss inn, så tror jeg vi er bra skodd fremme. Kan Holmvik bekle den venstrekantposisjonen, så må vi vel si oss fornøyd med en 3mannsløsning der. Er det bra så ville jeg bare fokusert på en defensiv midt mtp at Jaiteh var håpløs i fjor og vi kan vel ikke være sikre på at han vil takle å være backup i Austins posisjon. Så er jo spørsmålet, er Jaiteh en tung bør for laget eller blir han til den spilleren vi gjerne vil at han skal være i år?

Lenke til kommentar

faen, først nå oppdager jeg at kampen går på tv2sport :p

 

Viste ikkje det selv heller, før min far ropte meg ned for å se den på tv:p

Bra at Opdal endelig får litt konkuranse om plassen, håper dette gjør at han kommer tilbake til 2007 formen. Da har vi forhåpentligvis to solide keepere.

Lenke til kommentar

mtp at man bruker 3 av de 4 sentralt på banen samtidig, så blir det nok for tynt ja. får vi inn brasilianeren, så tror jeg at det blir bra på sidene. keeper og forsvar er jeg godt fornøyd med. Tror det hadde vært fordel med en etablert spiss inn, så tror jeg vi er bra skodd fremme. Kan Holmvik bekle den venstrekantposisjonen, så må vi vel si oss fornøyd med en 3mannsløsning der. Er det bra så ville jeg bare fokusert på en defensiv midt mtp at Jaiteh var håpløs i fjor og vi kan vel ikke være sikre på at han vil takle å være backup i Austins posisjon. Så er jo spørsmålet, er Jaiteh en tung bør for laget eller blir han til den spilleren vi gjerne vil at han skal være i år?

 

Med dette mener du har vi ikkje behøv mer enn 3 i forsvarsleddet?

Lenke til kommentar

Holmvik er så dårlig bak, at det gjerne fungerer like greit med 3 mann bak. Da VET man at motstanderens høyreving er alene. Tidligere har man trodd at Holmvik hadde en annen funksjon enn å være runningsbøye.

 

han var grei defensivt første halvdel av 2010, noe særlig mer spilte han ikke...

 

mtp at man bruker 3 av de 4 sentralt på banen samtidig, så blir det nok for tynt ja. får vi inn brasilianeren, så tror jeg at det blir bra på sidene. keeper og forsvar er jeg godt fornøyd med. Tror det hadde vært fordel med en etablert spiss inn, så tror jeg vi er bra skodd fremme. Kan Holmvik bekle den venstrekantposisjonen, så må vi vel si oss fornøyd med en 3mannsløsning der. Er det bra så ville jeg bare fokusert på en defensiv midt mtp at Jaiteh var håpløs i fjor og vi kan vel ikke være sikre på at han vil takle å være backup i Austins posisjon. Så er jo spørsmålet, er Jaiteh en tung bør for laget eller blir han til den spilleren vi gjerne vil at han skal være i år?

 

Med dette mener du har vi ikkje behøv mer enn 3 i forsvarsleddet?

 

hvis det ikke kom tydelig frem så mente jeg 3 på venstresiden. siden vi allerede har 6/7 spillere i forsvaret forutenom Holmvik så er det vel ganske åpenbart at jeg ikke mente i hele forsvaret...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...