Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når sluttet du helt med stor bokstav? Det var en god vane du har kuttet ut der step_up.

 

De angriper argumentene dine, men siden du til tider ser deg blind på at "Skarsfjord tok 12 poeng i fjor! Med han hele sesongen blir det gull", så gir man vel litt opp.

 

Edit:

Endret noe. Vet ikke hva jeg hadde i tankene. Eller, det var rimelig åpenbart, men hvorfor - tja.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
har du noen begrunnelse for hvorfor du tror på bunnen av tabellen?
Har du noen begrunnelse som backer opp din teori om at "å gange med 2" er greit?

 

 

Begrunnelse for bunnen (igjen.)UT:Solli - landslagsspillerPVM - Branns beste spiller i fjorBakke - OK jobb som spissGunntveit - sin beste sesong på lenge som defensiv midtbanespillerInn:Haugen - Talent, usikkert hvor han står i forhold til TL neste sesong. Ojo - Talent. Visstnok svært god på gode dager. Varierende prestasjoner i 1. divisjon.Grorud og Torp er rutinert. Grorud er sannsynligvis den eneste skikkelige forsterkningen i forhold til i fjor. I form av at han skal ikke erstatte noen som hadde en god sesong i fjor.

 

 

Akkurat den konklusjonen er det ikkje eg som har komet med. Så den treng du ikkje komme til meg med.
Regner med du tok spøken. :!:
Tok litt tid jah, men skjønte det etter eg tenkte over kva step_Up hadde som argumenter.Ikkje alle som har samme mening som han, selv om man er Brann supporter :p

 

jeg har noen innlegg tidligere i tråden hvor jeg skriver at Brann kunne doblet poengfangsten til Rune hvis han hadde hatt hele sesongen...da finner dere ut hva jeg mener både om hvorfor det blir topp 4/5 og om hva som ville skjedd hvis Rune hadde hatt hele sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg velger å sitere det jeg skrev for et par sider siden for å vise at han ikke nødvendigvis hadde kommet så høyt opp:

 

For å gjøre det klart for deg Step_up:

 

Skarsfjord var trener i Brann i 18 kamper, der han tok 24 poeng. Ganger du dette med to får du da 36 kamper. Det er 6 kamper mer enn det som spilles i Tippeligaen og med andre ord 18 poeng ekstra man kan spille for. Akkurat derfor GÅR DET IKKE å gange hans poeng med to.

 

Jotun sier at Skarsfjord tok 1,33 poeng i snitt per kamp. Ganger man 1,33 med 30 får man 39,9. Med andre ord hadde man i teorien tatt rundt 39-40 poeng i løpet av sesogen. Med andre ord hadde det i beste fall holdt til 10. plass i år om man hadde god målforskjell.

Lenke til kommentar

men siden du til tider ser deg blind på at "Skarsfjord tok 12 poeng i fjor!

 

hæ? hva 12 poeng?

 

De angriper argumentene dine

 

siden du tar det opp, så kan jeg si at det har nok vært en del som har gått på person.

 

 

Med han hele sesongen blir det gull

 

hvem har sagt det?

 

så gir man vel litt opp.

 

hvem gir opp hva?

Lenke til kommentar

Dem som argumenterer mot deg gir litt opp. Du viser til at Skarsfjords magiske, fantastiske taktiske evner ville alene ført Brann opp på en 4.-5. plass i år. Sett at han fikk lede laget hele sesongen.

 

Faktum er at vi i 2. halvdel av sesongen tok nok poeng til å havne på en 10. plass. Skarsfjord var trener HELE andre halvdel av sesongen.

 

Ganger vi denne summen med to (2), vil vi fortsatt havne på 10. plass, ettersom man også må gi de andre lagene tilsvarende "fordel".

 

Haugesund som O'store Skarsfjord forlot for 2 sesonger siden har siden de fikk ny trener rykket opp, og gått forbi Brann på tabellen. Haugesund var også bedre enn Brann i 2. halvdel av sesongen, hvor Skarsfjord var enehersker i Brann.

 

At du glatt overser Skarsfjord middelmådige resultater (som knapt var bedre enn Steinar Nilsens resultater) gjør det umulig å diskutere noe med deg.

Det kan godt være at Skarsfjord er en mye bedre trener enn Nilsen, men på papiret finnes det ikke bevis for dette. Jeg tror Skarsfjord er like rett for Brann som Steinar Nilsen var rett for Brann. Sandstø hadde vært et langt bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Berre vent å sjå. Gleder meg!
Om dere får 0 poeng kan dere jo bare gange de med to. Det redder alt!

 

siden den siktet til det der poeng greiene, så kan jeg oppklare litt. først av alt så må man ta vekk HFK-kampen(den 13. runden) siden den må stå på Nilsens konto. da er vi kommet til den 14. runden. da er vi kun en kamp fra å være halvveis, men vi er ikke halvveis. det er så klart rett selv om vi er ganske nære. det er jo nettopp derfor jeg skrev i ett tidligere innlegg at om Skarsfjord hadde fått en hel sesong, så kunne han doblet fangsten han fikk fra 16 kamper. Noe som da ville tilsvart 4.plass på tabellen.

 

Berre vent å sjå. Gleder meg!
Om dere får 0 poeng kan dere jo bare gange de med to. Det redder alt!
HAHAHAHAHAHAHAHA :!:

 

 

hva ler du av?

Lenke til kommentar

Dem som argumenterer mot deg gir litt opp. Du viser til at Skarsfjords magiske, fantastiske taktiske evner ville alene ført Brann opp på en 4.-5. plass i år. Sett at han fikk lede laget hele sesongen.

 

rart å gi opp at noen er uenig med de. jeg tror han kunne fått det dobbelte av hva han tok med en hel sesong ja...som ville tilsvart en 4.plass.

 

Faktum er at vi i 2. halvdel av sesongen tok nok poeng til å havne på en 10. plass. Skarsfjord var trener HELE andre halvdel av sesongen.

 

har ikke regnet på det så det vil jeg ikke si noe om.

 

 

Ganger vi denne summen med to (2), vil vi fortsatt havne på 10. plass, ettersom man også må gi de andre lagene tilsvarende "fordel".

 

har jeg ikke gjort. ganger man summen med to vil man få 4.plass. og det er enkelt fordi Nilsen var planløs og jeg tror at Skarsfjord kunne fått de minst så høyt på tabellen med planen sin og evnen til å få spillerne til å levere gode prestasjoner. men dette har jeg skrevet i ett innlegg hvor jeg forteller om forskjellene mellom disse to, så du får lese det hvis du er uenig.

 

Haugesund som O'store Skarsfjord forlot for 2 sesonger siden har siden de fikk ny trener rykket opp, og gått forbi Brann på tabellen. Haugesund var også bedre enn Brann i 2. halvdel av sesongen, hvor Skarsfjord var enehersker i Brann.

 

det kan nok stemme ja, men de var samtidig bedre enn mesteparten av TL...

 

At du glatt overser Skarsfjord middelmådige resultater (som knapt var bedre enn Steinar Nilsens resultater) gjør det umulig å diskutere noe med deg.

Det kan godt være at Skarsfjord er en mye bedre trener enn Nilsen, men på papiret finnes det ikke bevis for dette. Jeg tror Skarsfjord er like rett for Brann som Steinar Nilsen var rett for Brann. Sandstø hadde vært et langt bedre alternativ.

 

hele poenget er at 23 poeng(tror jeg det var) ikke er knapt bedre, men MYE bedre. jeg synes at det både på papiret finnes bevis(23 poeng. man kan rett og slett ikke regne på snitt når vi snakker om 23 poengs forskjell) og på banen hvor laget faktisk hadde en plan i motsetning til da Nilsen var trener.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg velger å sitere det jeg skrev for et par sider siden for å vise at han ikke nødvendigvis hadde kommet så høyt opp:

 

 

 

Skarsfjord var trener i Brann i 18 kamper, der han tok 24 poeng. Ganger du dette med to får du da 36 kamper. Det er 6 kamper mer enn det som spilles i Tippeligaen og med andre ord 18 poeng ekstra man kan spille for. Akkurat derfor GÅR DET IKKE å gange hans poeng med to.

 

Jotun sier at Skarsfjord tok 1,33 poeng i snitt per kamp. Ganger man 1,33 med 30 får man 39,9. Med andre ord hadde man i teorien tatt rundt 39-40 poeng i løpet av sesogen. Med andre ord hadde det i beste fall holdt til 10. plass i år om man hadde god målforskjell.

 

Nilsen ledet Brann i 12 runder, men HFK-kampen kunne man se var hans verk. HFK var den 13 runden. da får man 16 kamper fra den 14.runden. det er en kamp fra å være 15, men det er jo nettopp derfor jeg har sagt at Rune hadde hatt god sjanse til å ta det dobbelte med en hel sesong. og da fordi han ville gjort tingene mye bedre i kamper hvis han hadde ledet laget ogfått satt sitt preg på det. jeg har og sagt at snittet Jotun viser til uansett blir mye når det er snakk om 23 poeng.

 

så hadde Rune hatt en hel sesong, så er jeg ganske sikker på at han kunne tatt det dobbelte av hans fangst når man må regne med at han nok og ville levert bedre i mange av Nilsens kamper...

 

Ikkje alle som har samme mening som han

 

Du kunne helt trygt byttet ut "Ikkje alle" med Ingen....

 

dette vet du ikke noe om. det kan faktisk være en del som er enig med meg. er vel ingen sonm har sagt at de må være inne på forumet?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Han tok over til Aalesunds-kampen om jeg ikke tar helt feil her? I så fall tok han 23 poeng på 17 Tippeliga-kamper. Det er et snitt på 1,35 poeng per kamp. Ganger du dette med 30 seriekamper får du en sluttsum på 40 poeng. Som sagt hadde dette holdt til best en 10. plass. Du må begynne å se fakta, Step_up. Vi kommer med ren fakta og faktiske utregninger som viser at dere ikke hadde ligget særlig mye høyere på tabellen enn det du skal ha det til. Ja, han tok mer poeng i snitt enn Nilsen, men han hadde også flere kamper å gjøre det bra på. Skal ikke forsvare at Nilsen gjorde det bra, men faktum er at Skarsfjord ikke gjorde det så ekstremt mye bedre enn Nilsen som du skal ha det til. Skarsfjord poeng-snitt hadde holdt til en 10. plass i år, ikke en 4/5. plass som du skal ha det til.

Lenke til kommentar

Igjen, du kan IKKE summere opp alle kampene til Skarsfjord uten å gi andre TL lag tilsvarende fordel. Derfor ser jeg på kampene fra runde 16 og ut sesongen.

 

Det er jevnt, men det er lite som tyder på at Brann er langt bedre enn de var før Skarsfjord ble trener. Vi slipper inn like mye mål, og skaper ca. like mange sjanser. Forskjellen er at vi scorer på sjansene.

 

Tabell vedlagt for 2. halvdel av sesongen. Mrk. Brann er ikke på 4. plass.

post-8559-0-67224800-1293109602_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Igjen, du kan IKKE summere opp alle kampene til Skarsfjord uten å gi andre TL lag tilsvarende fordel. Derfor ser jeg på kampene fra runde 16 og ut sesongen.

 

Det er jevnt, men det er lite som tyder på at Brann er langt bedre enn de var før Skarsfjord ble trener. Vi slipper inn like mye mål, og skaper ca. like mange sjanser. Forskjellen er at vi scorer på sjansene.

 

Tabell vedlagt for 2. halvdel av sesongen. Mrk. Brann er ikke på 4. plass.

 

det hele har utgangspunkt i at jeg tror Skarsfjord kunne tatt det dobbelte av det han tok i år med en hel sesong minst. og utgangspunktet blir jo da at man ser for seg at det hadde vært Rune som ledet Brann mot de samme lagene den samme sesongen. og ettersom at Nilsen var planløs, mens Rune hadde en klar plan over det hele, så hadde han nok hatt evnen til å gjøre det bedre både resultat og poengmessig i disse kampene og.

Lenke til kommentar

Han tok over til Aalesunds-kampen om jeg ikke tar helt feil her? I så fall tok han 23 poeng på 17 Tippeliga-kamper. Det er et snitt på 1,35 poeng per kamp. Ganger du dette med 30 seriekamper får du en sluttsum på 40 poeng. Som sagt hadde dette holdt til best en 10. plass. Du må begynne å se fakta, Step_up. Vi kommer med ren fakta og faktiske utregninger som viser at dere ikke hadde ligget særlig mye høyere på tabellen enn det du skal ha det til. Ja, han tok mer poeng i snitt enn Nilsen, men han hadde også flere kamper å gjøre det bra på. Skal ikke forsvare at Nilsen gjorde det bra, men faktum er at Skarsfjord ikke gjorde det så ekstremt mye bedre enn Nilsen som du skal ha det til. Skarsfjord poeng-snitt hadde holdt til en 10. plass i år, ikke en 4/5. plass som du skal ha det til.

 

det siste innlegget før dette skulle svare på dette. der står mitt syn i denne saken.

Lenke til kommentar

Ok. Da må vi skille mellom fiksjon og fakta når vi ser på resultater. Du snakket om din fiksjon som om den var fakta, og at Brann tok nok poeng til å havne blant topp 4.-5. med Skarsfjord som trener. Fakta er at det gjorde de ikke.

Om det er Nilsens, banemannen, banen eller ballens feil, vet jeg ikke, men fakta er at Brann ikke tok nok poeng under Skarsfjord til å komme på 4.-5. plass uansett hva du måtte multiplisere poengsummen med. Man må selvsagt justere summen til vår konkurrerende lag med samme multiplikator for å få et realistisk bilde på det.

 

Jeg kan ikke si jeg har sett en positiv endring i spillet etter at Skarsfjord tok over. Planen var i stor grad "mål ballen opp til Bakke".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...