Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Så Nilsen ledet brann i 12 kamper. Skarsfjord 18

 

Skarsfjord 1,33 poeng pr kamp

Nilsen 0,83 poeng pr kamp

 

Hvis vi tar utgangspunkt i disse tallene ville skarsfjord endt på 40 poeng som er to plasser høyere opp enn de endte.

 

Overdriver en smule du step_up.

 

Men det som skal være sagt er at om Nilsen hadde fortsatt med sin poengfangst ville Brann endt med 25 poeng og hele 1 plass dårligere, dog kvalikkplass, enn de gjorde.

 

Trenerbyttet hadde med andre ord lite å si. De kom på sikker plass, that's it.

 

Det var forøvrig rekordjevnt mellom plassene litt nedpå tabellen og de langt nede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Nilsen ledet brann i 12 kamper. Skarsfjord 18

 

Skarsfjord 1,33 poeng pr kamp

Nilsen 0,83 poeng pr kamp

 

Hvis vi tar utgangspunkt i disse tallene ville skarsfjord endt på 40 poeng som er to plasser høyere opp enn de endte.

 

Overdriver en smule du step_up.

 

Men det som skal være sagt er at om Nilsen hadde fortsatt med sin poengfangst ville Brann endt med 25 poeng og hele 1 plass dårligere, dog kvalikkplass, enn de gjorde.

 

Trenerbyttet hadde med andre ord lite å si. De kom på sikker plass, that's it.

 

Det var forøvrig rekordjevnt mellom plassene litt nedpå tabellen og de langt nede.

 

Synest det er litt rart at folk kun fokuserer på kordan poengfangste var forskjellig på desse to trenerene. Men det folk ikje tenker på, er forholde mellom spillere og hovedtrener. Mangen som hadde liten tilltro til Nilsen og stemningen var dårlig i garderoben når Nilsen styrte.

Når skarsfjord kom inn i bilde, så var det ikkje berre poengene han måtte fokusere på. Han måtte også få tilbake troen og tilliten til spillergruppen.

 

Så personlig, synest eg at det blir feil å berre fokusere på Poengene når man sitter disse trenere opp mot kvarandre.

 

Sikkert noen som mener det er feil, men dette er kun min mening.

Lenke til kommentar

Ja selvsagt er eg helt enig med deg. Men step_up bruker jo disse poengene til å fortelle hvor fantastisk flink skarsfjord var som trener og påstår at hadde han vært trener hele sesongen så hadde brann omtrent vunnet TL. Noe eg beviser at han tar feil ved å tenke slik han gjør.

 

At folk påstår ting som er så enkle å sjekke som disse tallene han lirer av seg fatter eg ikke. Hvertfall ikke når de er feil.

Lenke til kommentar

En kan aldri si aldri, mn RBK viste sin styrke og tapte ikkje en kamp. Men at vi kunne ha vært lengre oppe på tabellen vist Skarsjord hadde vært der fra start er det ingen som har noe konkret svar på. Eineste vi supportere kan håpe på er at Skarsfjord får det beste ut av kvar enkelt spiller og finner ein måte å spille på som passer best for laget. Så kan vi håpe at det blir ein bra 2011 sesong.

 

Tiden får vise. Gleder meg iallefall til å se det nye laget.

Lenke til kommentar

 

 

Berre å søke på google det, så finner man kilder http://www.ostlendingen.no/sport/atletico-madrid-med-bud-pa-ojo-1.5502651

 

Men når sant skal seies, så kan jo dette berre være en måte å få andre klubber intressert i spilleren. Kven veit, kan ikkje alltid stole på Media.

 

Brann ute etter en ny spiss?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article187969.ece

 

Noen som har sett spilleren i aksjon?

Dette har jeg tydligvis ikke fått med meg. Dog er ikke B laget til Atletico veldig godt. Klart jeg håper han blir en hit, men tror det ikke før jeg får se det. Brann kunne ødelagdt messi!

 

Hahahaha forbanna bra!!! Husker godt den spilleren fra CM der han var et stort talent! Leste en topic på FM Norge der de forklarte hvor han var blitt av og masse greier. Skuffende forsåvidt! Kanskje han kan bli en hit i bergen, hvem vet?

Lenke til kommentar

Nok en gang har RBH klart det. Vett ikkje om eg skal grine eller le.

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/fornaermet-mainz-dropper-huseklepp-3367356.html

 

hva mener du? sikkert en grei måte å skremme vekk klubber som ikke har nok gryn til å kjøpe han.

 

Kordan vett du at klubben ikkje har råd til Huseklepp, veit du noe særlig om den klubben sin økonomi. Er vel ikkje skremmebort intresserte klubber som er måle til RBH vel, huseklepp har jo i kontrakten sin at vist det er en utenlansk klubb vil kjøpe han så får han gå. Å da er det ikje kjekt å tenke på at RBH motarbeider det.

 

å faen ja, den klausulen beholdt de. kanskje budet var ganske dårlig. dette er en liten bagatell. antar at de aller fleste vil beholde Huseklepp...hvis budet VIF aksepterte for Moa blir tredoblet for Huseklepp som er landslagsspiller med kontrakt til 2013 som alltid leverer noe konstruktivt i kampene han spiller, så kan man være tålig fornøyd...

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at vi får 30 mill for Huseklepp. Med den økonomiske situasjonen de fleste klubber er i for tiden, så tviler eg på at noen legger ut så mye for ein spiller.

 

Nei, berre ved tanken av at Messi kunne havnet i Brann gir meg dårlig følelse. Hadde sikkert vært benksliter, for folket i Brann hadde ikkje sett han som god nok i Brann. Veldig glad for at det ikkje er eit tillfelle.

 

Håper han blir ein hit, men det eg frykter mest er at han blir ein hit og spiller bra til kontrakten nærmer seg slutten. Så kommer han med betingelser for en ny kontrakt, som ikkje RBH kan akseptere og nok ein spiller går som Bossmanspiller.

Lenke til kommentar

Skarsfjord tok over laget etter 16. mai kampen. Etter 2-3 dager tapte vi borte mot Hønefoss, men siden vi vant neste kamp (hjemme mot Aalesund) ble det halleluja stemning i Brannstyret, samt i hodet på step_up. Siden har hele halleluja-gjengen vært overbevist om at vi kjemper i toppen neste år, og at Nilsen var årsaken til at Brann ikke vant serien. Man kan ikke gange poeng Skarsfjord fikk med 2 og si at det er summen han ville fått om han var trener fra dag én. Faktum er at vi bare var det 8. beste laget på høsten, og da var Skarsfjord trener.Ikke spilte vi spesielt bra heller, og uten toppscoreren vår neste sesong blir det sikkert bra om Huseklepp også reiser. Samtidig unner jeg Huseklepp en tur til utlandet, for å spille i Brann om dagen kan ikke være kjekt. Laget svekkes fra dag til dag. Stjernene forsvinner, og vi forlenger med vrakgodset. Nielsen fikk ny kontrakt ut sesongen - ingen fremstøt ble gjort mot Solli.

 

 

Så Nilsen ledet brann i 12 kamper. Skarsfjord 18Skarsfjord 1,33 poeng pr kampNilsen 0,83 poeng pr kampHvis vi tar utgangspunkt i disse tallene ville skarsfjord endt på 40 poeng som er to plasser høyere opp enn de endte.Overdriver en smule du step_up.Men det som skal være sagt er at om Nilsen hadde fortsatt med sin poengfangst ville Brann endt med 25 poeng og hele 1 plass dårligere, dog kvalikkplass, enn de gjorde.Trenerbyttet hadde med andre ord lite å si. De kom på sikker plass, that's it.Det var forøvrig rekordjevnt mellom plassene litt nedpå tabellen og de langt nede.

 

 

En kan aldri si aldri, mn RBK viste sin styrke og tapte ikkje en kamp. Men at vi kunne ha vært lengre oppe på tabellen vist Skarsjord hadde vært der fra start er det ingen som har noe konkret svar på. Eineste vi supportere kan håpe på er at Skarsfjord får det beste ut av kvar enkelt spiller og finner ein måte å spille på som passer best for laget. Så kan vi håpe at det blir ein bra 2011 sesong. Tiden får vise. Gleder meg iallefall til å se det nye laget.

 

i mine øyne så bør spillere på ett topplag bare ha spillere med ekstremferdigheter, komplementere ferdigheter og i alle ledd bør spillerne utfylle hverandre. det hadde vi ikke i alle ledd denne sesongen, men det vil vi ha neste. man bør minimum ha spillere av grei elitekvalitet. så bør de aller fleste spillere på laget kunne kategoriseres som gode elitespillere eller over gjennomsnittet dyktige elitespillere. her går Piotr hvis han kommer, usikker på om Yaw kommer her eller ett hakk over. I denne kategorien går og Mjelde, alle sentrale forutenom Austin som jeg mener er ett hakk over der igjen. Guastavino er her og. ojo vil jeg ikke si noe om, han kan kanskje komme ett hakk over enn denne kategorien...

 

Så mener jeg at i kategorien TL-spillere av klasse så går:Zsolt(som jeg tror blir), Huseklepp og Austin. jeg tror at kreativiteten til våre sentrale kan gjøre opp for mangel av (litt usikker på hvordan Haugen og Torp vil utvikle seg i 2011) den klassespilleren i den offensive midtbanerollen. kanskje Ojo vil vise seg som en klassespiss, men vil si at vi burde hatt inn en offensiv midtbanespiller av klasse og en klassespiss på topp for å kjempe om gullet. men skriver alle med utgående kontrakter som er i stallen under på nye, så tror jeg vi kan havne blant topp 4. skal man uten den midtbanespilleren og spissen kunne ta gull, så må alle spillerne levere varer av ypperste kvalitet, coachingen må kunne ta laget opp en plass på tabellen alene og man må selvfølgelig ha marginene med seg.

 

først av alt må alle huske på at Skarsfjord har tatt ekstremt mye poeng i forhold til Nilsen av åpenbare grunner. så vil jeg si at Hønefosskampen var ett produkt av Nilsen sine trenergjerninger. så kan vi snakke om forskjellen mellom de to som trenere. tror btw at folk ikke helt ser hvor mye en god trener kan bety for ett lag kontra en dårlig trener. Vesentlige forskjeller mellom nevnte trenere er jo at den ene har en spilleplan, den andre ikke. Skarsfjord greier å endre ett kampbilde, nilsen ikke. Skarsfjord evner å skille en god fotballspiller fra en dårlig, Nilsen ikke. Skars får gode prestasjoner ut av spillerne, Nilsen ikke.Skars har gjennopprettet balansen når det gjelder hvor mye laget skal klare før man ser på andre ting enn lagledelse og spillere. og helt til slutt så gjør Skars tingene så enkelt og greit at man vet at lagets prestasjoner ikke er ett blaff og man kan være veldig sikker på at man kan gjenskape gode prestasjoner under hans ledelse.

 

er derfor av disse grunnene ikke i tvil om at vi med Rune en hel sesong ville doblet hans fangst fra når han ledet laget og er ganske sikker på at han vil minimum doble hans fangst neste sesong! i mine øyne er det ganske åpenbart at vi ville endt mye høyere oppe hvis han hadde fått hele sesongen!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at vi får 30 mill for Huseklepp. Med den økonomiske situasjonen de fleste klubber er i for tiden, så tviler eg på at noen legger ut så mye for ein spiller.

 

Nei, berre ved tanken av at Messi kunne havnet i Brann gir meg dårlig følelse. Hadde sikkert vært benksliter, for folket i Brann hadde ikkje sett han som god nok i Brann. Veldig glad for at det ikkje er eit tillfelle.

 

Håper han blir ein hit, men det eg frykter mest er at han blir ein hit og spiller bra til kontrakten nærmer seg slutten. Så kommer han med betingelser for en ny kontrakt, som ikkje RBH kan akseptere og nok ein spiller går som Bossmanspiller.

 

RBH er allerede på god vei ut av det sportslige, og kommer nok ikke til å ha noe å si på det sportslige når de tidene kommer. At RBH ble plassert i en rolle han ikke behersket må man kritisere den som ansatte ham, og ikke RBH selv. den sm ansatte han har nå trukket seg og alle kan starte med blanke ark i stillinger de sikkert mestrer bedre.

 

 

 

 

Berre å søke på google det, så finner man kilder http://www.ostlendingen.no/sport/atletico-madrid-med-bud-pa-ojo-1.5502651

 

Men når sant skal seies, så kan jo dette berre være en måte å få andre klubber intressert i spilleren. Kven veit, kan ikkje alltid stole på Media.

 

Brann ute etter en ny spiss?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article187969.ece

 

Noen som har sett spilleren i aksjon?

Dette har jeg tydligvis ikke fått med meg. Dog er ikke B laget til Atletico veldig godt. Klart jeg håper han blir en hit, men tror det ikke før jeg får se det. Brann kunne ødelagdt messi!

 

Hahahaha forbanna bra!!! Husker godt den spilleren fra CM der han var et stort talent! Leste en topic på FM Norge der de forklarte hvor han var blitt av og masse greier. Skuffende forsåvidt! Kanskje han kan bli en hit i bergen, hvem vet?

 

han ville sikkert blitt mest aktuell for A-laget da...ingen driver å forsterker B-laget sitt...det er litt andre folk som sitter og styrer det sportslige enn talenthaterne(for å bruke stråmyhr-terminologi)

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

er derfor av disse grunnene ikke i tvil om at vi med Rune en hel sesong ville doblet hans fangst fra når han ledet laget og er ganske sikker på at han vil minimum doble hans fangst neste sesong! i mine øyne er det ganske åpenbart at vi ville endt mye høyere oppe hvis han hadde fått hele sesongen!

Dett er jo ikke logisk i det hele tatt. Jeg vedder 100 kr på at Brann IKKE ender på de seks øverste plassene i tippeligasesongen 2011. Vedder'u i mot?

Endret av L4r5
fjernet noe som gikk på person
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at vi får 30 mill for Huseklepp. Med den økonomiske situasjonen de fleste klubber er i for tiden, så tviler eg på at noen legger ut så mye for ein spiller.

 

Nei, berre ved tanken av at Messi kunne havnet i Brann gir meg dårlig følelse. Hadde sikkert vært benksliter, for folket i Brann hadde ikkje sett han som god nok i Brann. Veldig glad for at det ikkje er eit tillfelle.

 

Håper han blir ein hit, men det eg frykter mest er at han blir ein hit og spiller bra til kontrakten nærmer seg slutten. Så kommer han med betingelser for en ny kontrakt, som ikkje RBH kan akseptere og nok ein spiller går som Bossmanspiller.

 

RBH er allerede på god vei ut av det sportslige, og kommer nok ikke til å ha noe å si på det sportslige når de tidene kommer. At RBH ble plassert i en rolle han ikke behersket må man kritisere den som ansatte ham, og ikke RBH selv. den sm ansatte han har nå trukket seg og alle kan starte med blanke ark i stillinger de sikkert mestrer bedre.

 

Kommer aldri til å ha sansen for RBH. Om han så blir flytta til ein ny stilling, så blir det ikje noe blanke ark fra min side. Prøver helst å berre glemme at den personen eksistere i Brann.

Lenke til kommentar

Skarsfjord har ikke tatt ekstremt mye mer poeng enn Nilsen, det viser eg deg jo i innlegget over her....

 

jeg vil nå si at 24 poeng er ganske så mye mer...jeg har mine tvil til at Nilsen ville klart 25. han kunne kanskje doblet til 20, mer er tvilsomt. det er i mine øyne bare tull at trenerbyttet hadde lite å si. Rune's spilleplan genererte bedre resultater og mange flere poeng. jeg har allerede skrevet en del om de mange forskjellene mellom disse som trenere.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er Steinar Nilsen en mye mer profilert og merritert trener en Skarsfjord. Hovedsaken til at Nilsen ikke lyktes var jo den blærete spillergruppa i Brann, som lenge levde under den "rare" lederstilen til MIM. Stort sett var det jo Andresen som styrte laget på den perioden. At spillerstallen til Brann var oppfylt med primadonnanykker er jo ingen nyhet. Nilsen gjorde TIL til et topplag igjen. Skarsfjord har aldri vært en spesielt bra trener spør du meg. Og 0,4 poeng pr kamp mer er ikke den store forskjellen spør du meg.

 

Problemet med å trene Brann, er å få spillergruppa på din side, noe som er rimelig vanskelig.

Lenke til kommentar

hva hjelper det å være profilert og merittert nå man ikke en gang klarer å gi laget en enkel spilleplan. tvert i mot så var det i år vi fikk se Nilsens sanne kvaliteter som trener.

tuller du når du sier at spillergruppen var grunnen til at han ikke lyktes? nå en trener ikke leverer resultater da vil han nødvendigvis bli avsatt. spillergruppen har ingenting med en slik avgjørelse å gjøre(forutenom litt evaluering og klare taler så klart). men på generell basis så vil det selvfølgelig bli misnøye med dårlig lagledelse med tid. er det virkelig bare 0,4? 0,4 blir uansett en stor forskjell når vi snakker om 24 poengs forskjell...

 

uten at jeg mener at det siste punktet ditt har noe med at Nilsen gikk, så vil man nødvendigvis få en spillergruppe mot seg når ett lag er så hjelpeløse på banen som laget var under Nilsens ledelse.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Nå må du lære deg å lese nå da step. 15 poeng mer på total sesong enn Nilsen fikk Skarsfjord om man regner slik du gjør. Hvertfall om man regner riktig.

 

Tre plasser høyere på tabellen ville Skarsfjord havnet i forhold til Nilsen. Og da hadde Nilsen en god del vanskelige å bortekamper....

 

Det er ikke mye å skrive hjem om og Hvertfall ikke noe å begynne å snakke om gullet neste sesong....

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det du snakker om? først og fremst finn Rune 24 poeng mer enn Nilsen. hvorfor i all Verden snakker du om hva Nilsen ville fått? for det første så tok han som sagt 24 poeng mindre, for det andre ledet han laget så dårlig at han måtte gå, for det tredje synes jeg det er ganske urealistisk å tro at Nilsen ville tatt så mange som du tror han ville tatt. regner slik jeg gjør? ikke bland meg inn i regnestykket ditt. Ganger man Runes poengfangst med to, så ville den summen holdt til en fjerdeplass i årets TL, og med tanke på hans enkle og lett gjennomførbare spilleplan og evne til å gjenskape prestasjonene og å få spillerne til å klare å gjennomføre hans plan, så er det i mine øyne ikke tvil om at han kunne klart å doble poengene med en hel sesong. det er meget bra med noen mangler i stallen. neste år blir stallen mye bedre og alt jeg har listet opp viser jo det. hvem er det som har begynt å snakke om gull? hva hjelper det å være profilert og merittert nå man ikk en gang klarer å gi laget en enkel spilleplan. tvert i mot så var det i år vi fikk se Nilsens sanne kvaliteter som trener.

tuller du når du sier at spillergruppen var grunnen til at han ikke lyktes? nå en trener ikke leverer resultater da vil han nødvendigvis bli avsatt. spillergruppen har ingenting med en slik avgjørelse å gjøre. men på generell basis så vil det selvfølgelig bli misnøye med dårlig lagledelse med tid. er det virkelig bare 0,4? 0,4 blir uansett en stor forskjell når vi snakker om 24 poengs forskjell...

 

uten at jeg mener at det siste punktet ditt har noe med at Nilsen gikk, så vil man nødvendigvis få en spillergruppe mot seg når ett lag er så hjelpeløse på banen som laget var under Nilsens ledelse.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Så nå skal man se helt bort fra at Skarsfjord hadde mange flere kamper enn Nilsen?

 

Hvor mange ganger må du bli fortalt at du ikke kan gange poengsummen med to? Det går ikke fordi så mange kamper er det ikke i tippeligaen. Makan.....

 

Umulig å diskutere med deg når du ikke leser det som blir skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...