Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sant Lunatic. Hadde ikke RBK vunnet hele tiden så hadde de ikke hatt en eneste fan. Ikke som i Bergen der publikum strømmer til kampene selv om det er nedrykksstrid.

 

Det ser man tydelig på parkeringsproblemene på Landås under hjemmekampene. Er kaos hele tiden....

 

svaret er det samme for Brann. sammenlign tilskuere i gullsesongen med nå. medgangssupportere...

Ehm. Tilskuertallene i tippeligaen har sunket i så si alle lag denne sesongen og klart når vi spiller som vi gjør på hjemmebane kommer det mindre supportere. Er nok en del medgangssupportere som i alle andre lag, men ærlig talt, vi er ledene i Norge når det kommer til supportere, og nå må du også huske på 50 kamper med over 15 000 tilskuere, noe som er ganske fantastisk. Leder også snitt i tilskuere på en sesong, riktig nok i gullsesongen, men det kommer ikke som noe skjokk. Tilskuertallet sank også etter første kampen, hvor vi ikke spilte så gale, så det er mer grunner enn medgangssupportere.

 

Se VIF feks. Klanen har rundt 14 000 medlemmer og de stiller med rundt 10 000 i en vanlig tippekamp. Brann bataljonen har 4000 + - medlemmer og vi stiller med 13-17 000 på kamp. Så må du også tenke på hvor viktig brann er for bergen og bergensere. Det er pine å sitte på en kamp vi blir grust, og av den grunn er det mange som velger å droppe det.

 

Og får å stille et spm til slutt. Hvor mange hjemmekamper går du på i året? Jeg syns jeg ser deg skrive her inne under kamp nesten hver runde. Jeg bor godt over en time utenfor Bergen og har derfor gått glipp av 3 hjemmekamper av ulike grunner.

Lenke til kommentar

Viss den samme patetiske diskusjonen om medgangsupportere, hvem som går på kampene, osv blusser opp igjen så håper eg denne tråden blir stengt.

 

De som mener at du ikke kan kalle deg en "ekte" supporter uten å gå på alle hjemmekampene blir da på samme nivå som diskusjonen, trist.

Så ikke begynn å syt om hvem som går på flest kamper osv....

Lenke til kommentar

Så må du også tenke på hvor viktig brann er for bergen og bergensere. Det er pine å sitte på en kamp vi blir grust, og av den grunn er det mange som velger å droppe det.

 

slik at det ikke blir noen misforståelser, så må begrepet medgangssupporter måles ut fra hvor mange som går under en gullsesong og hvor mange som går på stadion i år f.eks. og det man beskriver der er medgangssupporter. dessuten har vi vel ikke blitt grust i mer enn en eller to kamper i år. dog den andre halvdelen var jo ganske bra...

 

 

Og får å stille et spm til slutt. Hvor mange hjemmekamper går du på i året? Jeg syns jeg ser deg skrive her inne under kamp nesten hver runde. Jeg bor godt over en time utenfor Bergen og har derfor gått glipp av 3 hjemmekamper av ulike grunner.

 

dette har jeg svart på før og kan bare si at det er litt for personlig til at jeg kommer til å svare på det. men grunnen er ihvertfall ikke tabellplasseringen for jeg hadde hatt veldig lyst til å gå på alle hjemmekampene. men jeg støtter alle klubbens medlemmer inntil årsmøtet bestemmer seg for å skifte noen ut. dog mener jeg at bildet som males av situasjonen (RBH og prestasjonene i TL) er en del annerledes enn det som blir malt.

Lenke til kommentar

Veeeel. Nå er eg nøytral. Bor rett ved stadion OG kjørte buss under gullsesongen og sesongen før og etter.

 

Tro meg, medgangssupportere finnes, og de var det syyykt mange av under gullsesongen. Det handler ikke om å gå på stadion. Man er ikke medgangssupporter om man under gullsesongen går på to kamper, og de andre ingen. Men den gjengen eg kjørte på kampene mot slutten av sesongen i fjor bestod av en enormt mye større andel kvinnfolk. De tilhører en gruppe som under gullsesongen plutselig begynte å gå på stadion, plutselig begynte å gå med Branndrakt, plutselig måtte hjem for å se Brannkampen på tv.

 

Medgangssupportere som man ikke ser noe til den dag i dag.

 

Ice: Man trenger ikke gå på stadion for å skjønne at det er betydelig mindre trykk på hjemmekampene i år. Som eg har sagt sykt mange ganger før: Under gullsesongen var det håpløst for oss på Landås å finne parkeringsplass. Siden det begynte å gå nedover sesongen etter har dette vært et ikke eksisterende problem, av to grunner skal det være sagt. Ene grunnen er mindre folk på kampene, andre grunnen er bybanen. Men bybanen har ført til mindre busser så den faktoren spiller ikke inn i stor grad.

 

Når det er sagt: De som eg ser som er patrioter, de er pinadø engasjerte.

Lenke til kommentar

Brann drakten går eg med støtt å stadig. Får mangen spørsmål om kvifor eg går med drakten når dem er så dårlige som der er nå for tiden. Kommer som oftast med at man støtter lage i sitt hjerte i tykt å tynt!

 

Dette er faktisk første sesong siden eg begynte å følge med på Brann for alvor at eg ikje har vært på en kamp. Men får ta noen ekstra neste sesong :)

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

Viss den samme patetiske diskusjonen om medgangsupportere, hvem som går på kampene, osv blusser opp igjen så håper eg denne tråden blir stengt.

 

De som mener at du ikke kan kalle deg en "ekte" supporter uten å gå på alle hjemmekampene blir da på samme nivå som diskusjonen, trist.

Så ikke begynn å syt om hvem som går på flest kamper osv....

Leser du innleggene i det hele tatt eller bare deler av ord som popper opp? Jeg mener da ikke at en er medgangsupporter eller en "uekte" supporter bare fordi en dropper noen kamper, det kan da være så mangt av grunner for det.

 

Det var ikke intensjonen å rakke ned på deg step_up på noen måte. Men siden du tok opp dette med medgangsupportere og lave tilskuer tall så tenkte jeg det var en god sammenligning.

Lenke til kommentar

"– Er Brann en topptung organisasjon, daglig leder Roald Bruun-Hanssen?

– Det ønsker jeg ikke å kommentere. Vi er inne i en vanskelig og tung prosess nå. Før den er avsluttet, vil jeg ikke uttale meg om den.

 

Har SK Brann vokst for fort?

 

– Det er jeg ikke den rette til å svare på. Men at vi har vært gjennom en stor utvikling siden 2006 og til nå, er det ikke tvil om. Vi har bygget opp en eventavdeling og utviklet Stadion, blant annet.

 

Hva synes du om at tolv av 27 ansatte i administrasjonen er sjefer?

 

– Jeg ber om forståelse for at jeg ikke vil kommentere dette nå.

 

Er administrasjonen for stor?

 

– Rosenborg er vesentlig større enn oss. Når det gjelder andre klubber, er det vel litt ulikt stilt. "

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Eg mener fortsatt at det er ikke kvaliteten på spillerene det er noe problem med i Brann, det er den graut gjengen som sitter og tror de har peiling på hvordan de skal lede en klubb.

 

Ta din hatt og kom deg til helvette ut RBH, og ta med deg hele admin røkla når du først er påvei ut.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...