Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Da er det vel så og si klart at vi rykker ned neste år, med det mannskapet vi stiller per dags dato.

 

hvis kalven og korken nå signerer nye, vet du i det hele tatt hvilket lag vi stiller? er bare snakk om ett par forsterkninger og erstatter for PVM når han signerer for QPR, så har vi dobbel dekning.

 

Påtide å smake på virkeligheten nå.

 

hva tenker du på? det ble litt for fristende med mulig PL-spill, det er forståelig. men tror Skarsfjord finner en bra erstatter.

 

Hvordan folk kan se lysere på fremtiden når vi mister 3-4 spillere som har vært fast på laget uten at vi har fullgode erstattere, fatter jeg ikke.

 

Solli og PVM er bare to, og tror Rune klarer å hoste opp ett par gode erstattere...

 

 

Rune Skarsfjord blir ikke en bedre trener til neste år. Brannstallen blir ikke bedre til neste år. Publikums forventninger blir iallefall ikke høyere neste år.

Om noen kan peke på hva som er positivt med Brann om dagen, så skal jeg slakte det også.

 

dette er bare ren synsing, så hvis du baserer deg på det så finner du i alle fall ikke noe positivt. Rune er en god trener og får vel jobbet inn en spillestil i laget før neste sesong. han vet hva som trenger å rettes på og gjør vel noen grep der og. men nå kan det hende at vi har forskjellige meninger om Rune, jeg vet ikke. på stopperplass og i forsvaret blir vi betydelig forsterket med Adeccos beste stopper(etter det jeg har hørt) i år. og Korken og Yaw blir skikkelig drillet sammen. vi får inn Haugen, Austin får spille hele sesongen i sin vante posisjon, tror muligens Mjelde får PVM-rollen og da kan jo Skarsfjord gjøre at han finner godformen slik han gjorde med PVM. Dessuten er vel både Ojo, bangura, Torp med fler forsterkninger...

 

Huseklepp kan bringe millioner i kassen sier du?

Vel la oss ta regnestykket. Bud på 15M kommer inn (høyt i dagens marked).

Hardball skal først ha 5M for diverse kontrakter. Så skal summen deles på 2, før Fyllingen skal få sin del av kaken. De er blitt lovet en viss andel av RBH. Plutselig er 15M blitt til 4M.

 

han har en kontrakt som strekker seg til 2013 og har vel ikke klausulen han fikk ved forrige kontrakt. så da må man nok bla opp en del mer enn du forespeiler hvis de vil ha han...

 

 

jaja, er bare å skaffe en erstatter det...ingenting er riktignok 100% og Rune kunne ha klart å overtale han, men med stor sannsynlighet for PL-spill så er det nærliggende å tro at han signerer ja...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

jaja, er bare å skaffe en erstatter det...ingenting er riktignok 100% og Rune kunne ha klart å overtale han, men med stor sannsynlighet for PL-spill så er det nærliggende å tro at han signerer ja...

 

Jepp, enkelt å skaffe en (helst) venstrebent midtbane / ving som kan score oppmot 15 mål per sesong, kjøre på med assist og baller i bakrom, har et følsomt skuddben og en giftig innleggsfot.

 

Han skal jo i tillegg være billig mtp. Branns skakkjørte økonomi.

Lenke til kommentar

Hadde Brann fått fingen ut for måneder siden, så hadde vi nok hatt PVM neste sesong.

 

I stedet tilbød vi Hassan en "sparepakke" som koster oss mer totalt enn det ville kostet å ikke forlenge kontrakten med mannen. Snakk om å spare seg til fant.

 

Ny keeper inn porten. Da har vi mistet 2 landslagsspillere på midtbanen, men vi har fått inn en ny (og bedre?) keeper.

Lenke til kommentar

selv om Solli har blitt tatt ut på landslaget flere ganger i år, så har han langt i fra vist nok til å fortjene det etter mitt syn. bør ikke være vanskelig å erstatte han.

At vi resignerte Hassan gjør det mulig at vi har dobbel dekning på begge backene neste år.

 

McHansern:Mjelde kan fort vise seg å være den mannen.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

 

Huseklepp kan bringe millioner i kassen sier du?

Vel la oss ta regnestykket. Bud på 15M kommer inn (høyt i dagens marked).

Hardball skal først ha 5M for diverse kontrakter. Så skal summen deles på 2, før Fyllingen skal få sin del av kaken. De er blitt lovet en viss andel av RBH. Plutselig er 15M blitt til 4M.

Ettersom Huseklepp har signert ny kontrakt uten hardball sin hjelp så synker heldigvis %'ene, men det vil forsatt være stusselig sum vi får. Fyllingen 10% av overskudde brann for fra salg, noe som selfølgelig er mye mtp at vi betalte 200k for han.

 

 

 

selv om Solli har blitt tatt ut på landslaget flere ganger i år, så har han langt i fra vist nok til å fortjene det etter mitt syn. bør ikke være vanskelig å erstatte han.

At vi resignerte Hassan gjør det mulig at vi har dobbel dekning på begge vingene neste år.

 

McHansern:Mjelde kan fort vise seg å være den mannen.

Say whaaat? Hassan på vingen? Hva i alle dager skal han der etter? Helt idiotisk at brann orket å signere ny kontrakt med denne huleboeren. Må ut og vekk! Koster oss en formue og det er kvalmt at vi må betale for å ha han i klubben. Æsj. Joakim Våge Nilsen. Ja takk.

Lenke til kommentar

Say whaaat? Hassan på vingen? Hva i alle dager skal han der etter? Helt idiotisk at brann orket å signere ny kontrakt med denne huleboeren. Må ut og vekk! Koster oss en formue og det er kvalmt at vi må betale for å ha han i klubben. Æsj. Joakim Våge Nilsen. Ja takk.

 

Helt enig, Hassan er ikje noe å satse på

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noe sted at Hardball ikke fortsatt eier 50 % av Huseklepp. Avtalen som ble spikret den gang er sannsynligvis fortsatt gyldig. Hardball gjorde uansett et dårlig bytte da de "solgte" 50 % av spilleren tilbake for eiendeler i Opdal og Jaiteh.

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brannsjefen-om-nedturen-etter-gullet-vi-har-ikke-lykkes-saa-enkelt-er-det-3334200.html

Lenke til kommentar

Carl-Erik Torp i brann drakten tror jeg kommer til å bli meget bra. Var, by far, den beste spilleren til Kongsvinger denne sesongen. God fysikk, veldig god med ballen i beina, rimelig gode pasninger, ikke helt som Vaagan klart, men blir av de bedre neste sesong. Han har også stor utholdenhet noe som vil dekke opp litt for tapet av Solli. Sier meg positiv til denne avtalen!

Lenke til kommentar

er det sant iceman? får ikke Hardball prosenter? :)

Er ikke 100% sikker på hvordan det er, men de får mindre % enn de egentlig skulle hatt siden brann skaffet kontrakt til Huse uten hjelp fra de. Det kan dog hende at Brann må kjøpe ut Hardball for at de skal få alt selv (utenom det til Fyllingen). Vist jeg ikke tar helt feil så "eier" hardball 50%(?) av Huseklepp, samme som Helstad da vi nesten ikke fikk noen penger for fordi hardball tok 50%.

Lenke til kommentar

Tipper hardball skal ha tilbake det de brukte på ny kontrakt (utgifter+renter). De la ut mellom 5 og 10M for kontrakten. I tillegg skal de ha en pen sum av overskuddet. Da sitter Brann tilbake med fint lite, som de igjen må dele med Fyllingen etter en viss sats.

 

På en annen side, så er det slettes ikke sikkert Erik blir kjøpt. Da blir han ut kontrakten og går gratis til utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...