Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

PvM går nok til ein klubb med større ambisjoner, vist ikkje han har lidenskapen for Brann og vil hjelpe dem fra bunnstriden.

 

 

nå er sesongen over. jeg personlig tror vi kommer til å havne på den andre siden av tabellen.

tror mye kan stå på Skars i denne saken og jeg tror han kommer til å gjøre en god jobb med å overtale han. det tror jeg han får til.

 

 

visst fanken har klubben ambisjoner. de skal settes snart i samråd med Rune...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første så skjønner jeg ikke smileyen i denne sammenheng. for det andre så ivrer Skars etter sigende på talentbiten og har visst allerede gjort en god jobb på det punktet i Brann og planene hans involverer talentene en del. å dysse ned ambisjoner er ofte lurt.

men men, noen vil alltid la seg påvirke av følelser og derfor ressonere seg frem til at en viss del av sesongen var dårlig derfor må hele den neste sesongen bli dårlig... :roll:

Lenke til kommentar

Det at talenter får spille 10 minutter en og annen kamp mener jeg ikke er noe god jobb mtp. utviklingen deres. De fleste klubbene i tippeligaen i dag bruker fast en spiller på under 20, iallefall mange. Nei jeg tror det er rent økonomisk tenkt at brann forsetter med Skars. Får ta å reise inn i drømme verden med FM11 og late som det er virkeligheten for neste sesong ser ikke lys ut.

Lenke til kommentar

At Brann havnet på en 13 plass, 1 plass unna kvalikplass, da kan vi ikkje si at sesongen har vært bra. Hadde vi derimot ligget midt på tabellen, så kunne vi snakket om det. Da kunne man ha snakket om en middels god sesong, der noe var bra og noe var dårlg.

 

Det at talenter får spille 10 minutter en og annen kamp mener jeg ikke er noe god jobb mtp. utviklingen deres. De fleste klubbene i tippeligaen i dag bruker fast en spiller på under 20, iallefall mange. Nei jeg tror det er rent økonomisk tenkt at brann forsetter med Skars. Får ta å reise inn i drømme verden med FM11 og late som det er virkeligheten for neste sesong ser ikke lys ut.

 

På FM så går det som oftast bra :p

Lenke til kommentar

Litt off topic her nå, men på nyeste FM så er brann mer realistisk enn på det forje. Økonomien er skakk kjørt og du må kjempe for å ikke gå i ruiner. Vanskelig å holde på spillere da du har enorme restureksjoner osv. Ganske likt som virkeligheten, så jeg gleder meg til å få fikset brann :)

 

Det folk snakker om en bra sesong for brann er fjernt. Kanskje vi krever for mye, men alt under midten er for dårlig. Skars leverer i hytt og pine. Noen gode kamper og noen så borti natta dårlige. Vil ha et mer stabilt brann!

Lenke til kommentar

Off Topic: På FM 10 var det fin, kunne man berre selge Huseklepp for 40 mill også kjøpe unge spillere og få tak i litt eldre bossmanspillere :)

 

Synest det er vanlig for brann å prestere ujevnt. Mye surr i forsvar, lite press på ballfører, mye rygging og ein keeper som varierer på kvaliteten. Håper at Skarsfjord får fikset på det der og henter inn spillere som kan prestere jevnt.

Lenke til kommentar

At Brann havnet på en 13 plass, 1 plass unna kvalikplass, da kan vi ikkje si at sesongen har vært bra. Hadde vi derimot ligget midt på tabellen, så kunne vi snakket om det. Da kunne man ha snakket om en middels god sesong, der noe var bra og noe var dårlg.

 

første halvdel var elendig, andre halvdel var bra.

Lenke til kommentar

Det folk snakker om en bra sesong for brann er fjernt. Kanskje vi krever for mye, men alt under midten er for dårlig. Skars leverer i hytt og pine. Noen gode kamper og noen så borti natta dårlige. Vil ha et mer stabilt brann!

 

jeg synes han har levert bra som en helhet. du må se på prestasjonen/poengfangsten og ikke isolere enkeltkamper...poengfangsten hans synes jeg var bra.

Lenke til kommentar

helt enig. Brann sine prestasjoner varierer alt for mye. Kan gå fra en kamp og dominere til neste kamp og se ut som miniputter. Hadde vært godt med et stabilt brann.

 

Men Opdal må finne formen igjen, han har variert alt for mye denne sesongen, og jeg syntes at det er virkelig skummelt når motstanderene angriper oss siden vi har en så ustabil keeper for tiden desverre.

 

Nei jeg er virkelig spent på hvordan brann kommer til å klare seg neste sesong, og hvilke spillere vi sitter igjen med.

 

Men, det er på tide å la de gode ungutta slippe til nå og få prøve seg på øverste nivå.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Step_up du mener Rune skaffet mange flere poeng enn Steinar, og at hannes poengfangst er så god han bør bli fredet.

 

Nilsen skaffet 10 poeng på 12 kamper, han møtte ikke kongsvinger eller hønefoss. Som man kan forvente at Brann skulle slå uansett hvem som trente laget.

 

Rune har skaffet 23 poeng på 17 kamper. Men han møtte hønefoss og kongsvinger 2 ganger hver, og det skulle være 12 lette poeng. men den gang ei.

 

Så et lite regnestykke, hvis vi trekker i fra de kampene som var mot tippeligaens dårligste lag. Så blir det 17 kamper - 4 kamper som blir 13 kamper. og trekker i fra 12 poeng som blir 23 poeng - 12 = 11 poeng. så da sitter vi igjen med 13 kamper og 11 poeng. noe som er svært lik steinar.

 

Dette regnestykket er jo selvfølgelig bare hypotetisk og finnes bare i min fantasi, men jeg er overbevist om at hvis steinar nilsen hadde forsatt som trener så hadde ikke brann rykket ned heller. Og Skarsfjord sin poengfangst er overhodet ikke imponerende.

Lenke til kommentar

hvorfor vil du trekke fra de kampene mot de dårligste? er jo ikke sånn at de forsvinner på noen måte. så planløs som Steinar Nilsen var, så kunne vi fort ha tapt med han som trener. Stor forskjell mellom han og Rune. jeg synes Skarsfjord sin poengfangst er meget imponerende. f.eks, hva er 23 ganger to?

Lenke til kommentar

PvM går nok til ein klubb med større ambisjoner, vist ikkje han har lidenskapen for Brann og vil hjelpe dem fra bunnstriden.

 

 

nå er sesongen over. jeg personlig tror vi kommer til å havne på den andre siden av tabellen.

tror mye kan stå på Skars i denne saken og jeg tror han kommer til å gjøre en god jobb med å overtale han. det tror jeg han får til.

 

 

visst fanken har klubben ambisjoner. de skal settes snart i samråd med Rune...

 

Nå skreiv eg faktisk større ambisjoner, alle klubber har ambisjoner.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare vise hvor små marginer det er mellom Nilsen og Rune. Hadde nilsen møtt hønefoss og kongsvinger og vunnet de kampene slik som Rune gjorde.

 

Da blir det 14 kamper og 16 poeng, hvis vi ganger med 2. 2*14, 2*16, så blir det 28 kamper og 32 poeng.

 

Så hvis vi oppsumerer, hadde Nilsen fått spilt mot hønefoss og kongsvinger og vunnet de kampene. Og han hadde forsatt i samme stil før han fikk sparken, så hadde han endt opp med 32 poeng på 28 kamper.

 

Så det er ingen forskjell på Brann og poeng, før og etter Nilsen.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare vise hvor små marginer det er mellom Nilsen og Rune. Hadde nilsen møtt hønefoss og kongsvinger og vunnet de kampene slik som Rune gjorde. Da blir det 14 kamper og 16 poeng, hvis vi ganger med 2. 2*14, 2*16, så blir det 28 kamper og 32 poeng. Så hvis vi oppsumerer, hadde Nilsen fått spilt mot hønefoss og kongsvinger og vunnet de kampene. Og han hadde forsatt i samme stil før han fikk sparken, så hadde han endt opp med 32 poeng på 28 kamper.Så det er ingen forskjell på Brann og poeng, før og etter Nilsen.

 

nå har Rune bare hatt en halvdel. tror han kunne klart den dobbelte fangsten enn det vi har nå hadde han fått hele. kort oppsummert:

 

Nilsen var totalt planløs og hadde neppe klart mer enn rundt kvallikplass. Rune har en plan, er god til å få mye ut av spillerne, gjør det enkelt for de og er i mine øyne ganske stor sannsynlighet for at han kunne doblet poengsummen som vi har nå.

og da uten de to essene så kunne vi ha vært med å kjempet om fjerdeplass. det bør være minimumskrav med stallen jeg ser for meg uten en playmaker av rang og uten ny targetspiss. vel og merke hvis vi beholder alle nøkkelspillerne+pluss så kommer det jo inn nye spillere når vinduet åpner.

 

du tar og forbehold om at Nilsen hadde vunnet disse kampene, noe som er like usikkert som værmeldingene i avisen(nei Eli-Kari, leser man den er det veldig vanskelig å vite hvilket vær det kommer til å bli! :mad: )

 

 

Røyka Shurger? Du kan ikke si at laget er for dårlig. Vi har spillere som Huseklepp, Petter Vaagan Moen, JG Solli, Mjelde, Austin, Korcsmar ++. Vi har en god spiller stall, men spillerene klarer ikke prestere utifra taktikkene som blir lagt opp.

 

nok til at vi fikk resultater i den andre halvdelen som hvis den hadde blitt doblet i den første halvdelen ville betydd kamp om fjerdeplassen.

 

Shurger:det er mulig, men jeg ser det som sannsynlig mtp Skarsfjords åpenbare kvaliteter. Og ser man på den andre halvdelen, så klarer jeg glatt å konkludere med at laget spilte rævva under Nilsen fordi de ikke hadde noen plan å gå etter.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...