Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker ingen leste innlegget mitt tildigerre :roll:

 

Enig med Sovehest anyway. Mener det blir helt feil å hente gamle helter. Ville gjerne hentet Helstad om han kunne holdt seg på et realistisk lønnsnivå, men det kommer nok aldri til å skje. På tide at ungguttene får sjangsen nå. Vi vet alle hva som ligger inne hos mange av de. Som jeg lagde en tråd om tidligerre så vet jeg ikke om det er nok til å holde på plassen. Mtp. situasjonen burde vi hatt enda fler.

 

Edit: Fant en morsom sak på BA: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5367965.ece

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

for å ta hver sak isolert så er du nok påvirket av følelser og forrige sesong hva gjelder Holmvik akkurat som bataljonsforumet er det(uten å si noe om de). de baserer seg og på forrige sesong når de skal si noe om Holmvik. jeg synes ihvertfall han gjorde sakene sine bra defensivt forrige halvdel av sesong som stort sett er det han har spilt.

 

for å gi en bedre vinkling av Nilsen overgangen så finn vi byttet tilbake nesten hele overgangssummen. og Nilsen hadde 10 mål sesongen før.(og blir sikkert en god ressurs som trener og har vært en god motivator og pådriver i laget) skjønner ikke at ikke flere har tatt med det når de skal snakke om selve overgangen. hovedpoenget er at det var bra å få byttet bort Demba(som de aller fleste synes var en god overgang når den kom istand.

 

merkelig at de som lovpriste overgangen er kritiske til den i etterkant.(hovedsaklig rundt om på andre sider. vet ikke hvordan tingene var her, men tror nok det var det samme her.

 

Gylfi er nok alle enig i.

 

men hvorfor i all Verden kritisere kanskje en av de aller beste forsvarsspillerne i hans periode i klubben? (Bjarnason ja)Det synes jeg er totalt uberettiget kritikk!

 

treningsmengdene er nesten totalt irrelevant. desto viktigere er egentrening og innholdet i fellestreningene. Skarsfjord hadde noen gode poeng angående timer for litt siden.

 

hvorfor i all Verden kritisere El-Fakiri og Azar? var viktige i gullsesongen og kan ikke si at de har vært svakheter av betydning...Om de har blitt brukt feil senere er en annen diskusjon...

Lenke til kommentar

hm, lurer virkelig på hvordan brann kommer til å klare seg neste år altså.

 

PVM, Solli, Einarson, Bakke, Guntveit, Korcmar, Diego, Juninho ut. Kalvenes, Nielsen og Fakiri legger _kanskje?_ opp?, og foreløpig kun 1 spiller inn, midtstopper kapteinen til Sogndal(husker ikke navnet).

 

Troppen blir utrolig svekket iallefall, utrolig synd å miste PVM og Solli. Håper Brann klarer å kjøpe Korcmar ivertfall, og at de gir Kalvenes 1 sesong til.

 

tror at PVM, korken, Kalven og El-Fakiri blir. de andre gir seg nok her ihvertfall. men er jo mulig at Skarsfjord synes ut fra treningene at Diego og Juninho er gode nok til å bli. f... hvor jeg hadde hatt lyst å se Diego i går...

 

at noen kan si noe som helst positivt om denne sesongen er nesten tragisk. Eneste positive vi kan ta utav denne sesongen må være noen få kamper og Vaagan Moen. Han er jo hele laget vårt omtrendt!

 

den andre halvdelen av sesongen vår var jo faktisk bra. noe man ser i form av at de poengene vi har tatt på høstsesongen ganger to hadde ført oss opp til å kjempe om fjerdeplassen. Selv om PVM er en glimrende fotballspiller så har han nok ikke klart alt dette selv.

 

Sitter meg også veldig skeptisk til fast ansettelsen av Skars, og håper dette er kun for å tenke økonomisk. Jeg mener Skars er en type Nordli som kan være god i perioder, men over en lengre tidsperiode blir det dårlig. Se eksempelet med Haugesund. Håper av hele mitt hjerte at Skars kan gjøre en god jobb neste år også, men jeg har mine tvil.

 

nja, han har jo vist i sin tid som hovedtrener at han kan faget, er dyktig taktisk, vet å snakke for seg og er dyktig i media. virker og som at han vet å gi beskjed til spillerne og. det han har vist til nå er jo ett meget bra tegn på at han får mye ut av spillerne og gir de en skikkelig spilleplan. har vist på denne korte tiden at han har mer å fare med enn Nilsen når ting butter i mot og har levert resultater. Skarsfjord kan absolutt levere neste sesong og å spekulere om det blir for dårlig over lengre tidsperiode uten å ha sett han i mer enn en halv sesong hvor han faktisk har levert resultater ser jeg ingen grunn til.

 

Sånn som jeg ser det er det store grep vi må gjøre.

 

ikke hvis vi beholder de viktigste spillerne. det synes du vel ikke? jeg på min side, så trenger vi bare med dagens stall å få bort de som må bort og hente en v.ving eller playmaker(avhengig av hvor PVM skal spille) og hente en targetspiss og hente opp ett talent som kan kan bidra på kort og lang sikt på topp.

 

Holmvik er også en spiller som MÅ gå. Han kan ikke tjene nærmere 30 000 i uken for å sitte på benken, han har heller ikke kvalitetene som brann trenger. Hassan håper jeg også forsvinner, selv om jeg vet det blir veldig tynt på back plassen da.

 

vi trenger dobbel dekning og da bør helst ingen av de forsvinne. begge to er greie backup. jeg mener at vi ikke bør svekke oss, men heller styrke oss og da er det de spillertypene jeg listet opp vi trenger og bør ikke svekke oss selv.

 

Er meget redd for at Løvene kommer til å passere oss på tabellen neste år om de skulle være så heldige å rykke opp.

 

så du tror på gull til Løv-ham i så fall? jeg begynner virkelig å lure på hvilket lag du tror Brann kommer til å stille med neste år.

jeg skjønner ikke hvordan du har kommet frem til å tro at det skjer, men men.

 

Nå glemte jeg helt Bakke! Fantastisk at denne overbetalte gamlingen som gjør det mye bedre på fylla enn på banen forsvinner. Vi har ikke råd til han og han spiller som regel alltid under mål. Bakke tjener mer en Helstad gjor, og det får deg virkelig til å undre hva for råte styre som sitter å styrer klubben.

 

selv om han har vært en av de viktigste spillerne i år og gjort jobben sin bra? (som er å være oppspillspunkt, vinne dueller og å holde på ballen)jojo, vi har alle forskjellige meninger.

 

Så er jeg rimelig overbevist at jeg har sitert dere feil, men skal sikkert rette på det senere

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

for å ta hver sak isolert så er du nok påvirket av følelser og forrige sesong hva gjelder Holmvik akkurat som bataljonsforumet er det(uten å si noe om de). de baserer seg og på forrige sesong når de skal si noe om Holmvik. jeg synes ihvertfall han gjorde sakene sine bra defensivt forrige halvdel av sesong som stort sett er det han har spilt.

 

for å gi en bedre vinkling av Nilsen overgangen så finn vi byttet tilbake nesten hele overgangssummen. og Nilsen hadde 10 mål sesongen før.(og blir sikkert en god ressurs som trener og har vært en god motivator og pådriver i laget) skjønner ikke at ikke flere har tatt med det når de skal snakke om selve overgangen. hovedpoenget er at det var bra å få byttet bort Demba(som de aller fleste synes var en god overgang når den kom istand.

 

merkelig at de som lovpriste overgangen er kritiske til den i etterkant.(hovedsaklig rundt om på andre sider. vet ikke hvordan tingene var her, men tror nok det var det samme her.

 

Gylfi er nok alle enig i.

 

men hvorfor i all Verden kritisere kanskje en av de aller beste forsvarsspillerne i hans periode i klubben? (Bjarnason ja)Det synes jeg er totalt uberettiget kritikk!

 

treningsmengdene er nesten totalt irrelevant. desto viktigere er egentrening og innholdet i fellestreningene. Skarsfjord hadde noen gode poeng angående timer for litt siden.

 

hvorfor i all Verden kritisere El-Fakiri og Azar? var viktige i gullsesongen og kan ikke si at de har vært svakheter av betydning...Om de har blitt brukt feil senere er en annen diskusjon...

Skjønner ikke at vi snakker om den samme spilleren en gang! Holmvik er kanskje en middels spiller, men du må se det i et litt større spekter. Tjener 3(?) best i Brann og til den prisen er han søppel. Ingen vits å holde på han når vi sliter sånn økonomisk. Prøvde jo å bytte han vekk mot Lekven (eller var det Gulsvik?) i sommer.

 

Blir litt forvirret når du sier Nilsen, men rekner med du mener Nielsen. Jeg syns overgangen var veldig bra i grunn. Vi fikk iallefall penger for han og Nielsen gikk iallefall litt ned i lønn i forhold til Nyren. Han har ikke prestert veldig bra i Brann drakten og det er noe de fleste vet, men det var forsatt en bra overgang.

 

Tror det er snakk om Ørn 2 så vidt jeg har skjønt. Næmelig Siggurdson.

 

Hassan spilte mest back i 07 sesongen, og der var det Dahl som tok de fleste kampene. Vil ikek si at han var en viktig brikke i gullet, men jeg vil virkelig ha han vekk for å spare på kostnaddene. Azar har jeg ingenting i mot. Litt små sure tanker etter RBK overgangen, men det er småtteri.

 

Nå glemte jeg helt Bakke! Fantastisk at denne overbetalte gamlingen som gjør det mye bedre på fylla enn på banen forsvinner. Vi har ikke råd til han og han spiller som regel alltid under mål. Bakke tjener mer en Helstad gjor, og det får deg virkelig til å undre hva for råte styre som sitter å styrer klubben.

 

selv om han har vært en av de viktigste spillerne i år og gjort jobben sin bra? (som er å være oppspillspunkt, vinne dueller og å holde på ballen)jojo, vi har alle forskjellige meninger.

Du mener vell ikke at Bakke er verdt de ca 50 000 kronene han får i uken? Forsjellige meninger om Bakke naturligvis, men jeg mener det er på tide han pakker sakene og kommer seg tilbake til saftbygda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakiri var god før han dro til Monaco. Han har aldri kommet tilbake til det nivået. Fakiri var forøvrig tragisk i gullsesongen, men "slo gjennom" i 2008 på høyrebacken. That's a fact.

 

Gylfi ble kjøpt som erstatter for Andresen, men han må ha vært kjøpt usett. Eventuelt fikk de tilsendt noen videoer der han spilte i gult, for han har aldri vært i nærheten av nivået jeg trodde han holdt i rød trøye.

 

Azar har lidd på grunn av at en eller annen idiot har fortalt ham at han kan nå lengst internasjonalt som midtstopper, når alle hans beste kvaliteter er fremover på banen. Karadas var bedre i sin første periode i Brann enn han var den andre. Jeg ser han gjerne i rødt igjen, men da må f..n meg folket i Brann se at han holder nivået - ikke signere fyren for hva han presterte for 2-10 år siden.

 

Poenget med David Nielsen var at Brann betaler godt med penger til spillere som ikke holder nivået. Nok en spiller som ble hentet uten at vi så hvilket nivå han holdt. Lang CV har han, og det mest imponerende med oppholdet i Brann er hans evne til å ikke havne i trøbbel. Det sier forøvrig alt om hvor sulten mannen var på spill når han går ut og sier han er fornøyd med å sitte på benken om Huseklepp og Guastavinho spiller.

 

Bjarnasson var god inntil ut 2008 sesongen. I 2009 sesongen startet han famlende, men han ble overskygget av en langt mindre habil Sigurdsson. Jeg har ingenting imot Bjarnasson, men jeg synes det var tull av ledelsen å gi en ett års kontrakt på over 2 millioner for en OK midtstopper når klubben sliter økonomisk.

 

Når det kommer til treningsmengde - hvorfor stole på at spillerne gjør egentrening? De er godt betalte (for ikke å si overbetalte) proffer som ikke bør ha problemer med å sette av 4-5 timer om dagen på arbeidsplassen sin..

 

Edit:

Nei, jeg snakket om Bjarnasson, som fikk en 1års kontrakt som landets best betalte midtstopper etter en sesong hvor han tydelig viste at var over toppen på karrieren. Vi måtte gjerne signert mannen for et år til, men jeg mener han fikk en million for mye i lønn siste året. Tilsvarende mener jeg Holmvik har 2 millioner for mye, og Einarsson har 3...

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er meget redd for at Løvene kommer til å passere oss på tabellen neste år om de skulle være så heldige å rykke opp.

så du tror på gull til Løv-ham i så fall? jeg begynner virkelig å lure på hvilket lag du tror Brann kommer til å stille med neste år.

jeg skjønner ikke hvordan du har kommet frem til å tro at det skjer, men men.

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA!!!!! :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Er meget redd for at Løvene kommer til å passere oss på tabellen neste år om de skulle være så heldige å rykke opp.

så du tror på gull til Løv-ham i så fall? jeg begynner virkelig å lure på hvilket lag du tror Brann kommer til å stille med neste år.

jeg skjønner ikke hvordan du har kommet frem til å tro at det skjer, men men.

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA!!!!! :lol: :lol:

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Lenke til kommentar

Om Holmvik og Hassan reiser vil vi ha midler inne til å hente spillere som Joakim Vaage Nilsen. Tror han er keen på en overgang til Brann da han har følgt med brann siden han var liten. Spørs hvor mye Haugesund vil ha for han thou.

 

Nei jeg tror ikke på gull til Løvene, men jeg har ikke noe spesiel tro på brann om ikke noe drastisk skjer snart! Vi trenger hardball nå mer enn noen annen gang. Rekner med at ikke hardball gjør samme feilen igjen, men denne gangen hjelper brann med å hente gode talenter. Den våte drømmen er så klart Vegar Eggen Hedenstad :love: Digger den gutten!

 

Nei vi får nok bare vente å se. Er ikke mye vi kan gjøre utenom å gå på kamp evnt. fornye/kjøpe nytt partour kort.

 

For å ta en siste ting før det er køya. Jeg mener at Skars er forsatt for ung til å lede en stor klubb som brann, med all stoltheten som står bak. Etter noen flere trener kurs og erfaring så vil nok han bli en meget bra trener. Stiller meg mer skeptisk til han nå, men er spendt på å se hvordan han klarer seg.

Lenke til kommentar

Iceman:på begge backene har vi par som utfyller hverandre. på den ene siden har vi til og med en landslagsback. forsvaret vil jeg si holder bra kvalitet:

 

Sæv, Fakiri, Yaw, Zsolt, Grorud, Kalvenes, Holmvik.

 

er heller i playmakerrollen og på topp vi trenger forsterkninger.

 

Dog så kan det jo alternativene se slik ut sentralt:

 

Austin, Jaiteh, Haugen, PVM

 

Det hele avhenger av hvor Skars kommer til å bruke PVM. trenger nok en spiller til hvis det bare blir Mjelde på vingen. Men Rune er jo god til å velge taktikk ut fra spillerne han har til rådighet, så det kan jo hende at fasiten blir en helt annen.

 

På topp så har vi vel bare Huseklepp og Guastavino. Rune tenker vel å ha en target der, så det blir spennende. men han har jo sagt at han skal sitte seg ned og finne ut av spillestiler, o.l. så det kan jo hende at han velger en helt annen taktikk. det kan jo og skje at han velger å bruke begge de nevnte i vingposisjoner, så på topp kommer det nok inn nye spillere uansett. han har vel kurset for eliteserien.

 

Ansettelsen av Skarsfjord kom ikkje som en overraskelse. Den største grunne til kvifor han fikk jobber (som eg trur) er pga av Økonomien til Brann og at han gredde å holde Brann unna nedrykk.

 

det kan like gjerne være pga resultatene at han fikk jobben. og at man tror at hans ferdigheter er nok til å gjenskape disse neste sesong...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Step_up synes du Skarsfjord har levert gode resultater?? Jeg kan ikke fatte det, det har vært den ene skandale kampen etter den andre. og det toppet seg i ålesund. Hadde ikke tippeligaen holdt så forbanna lav stander. hvertfall de dårligste lagene, så hadde vi rykket ned med en gang, og det med rune "heltensomreddetbrannfranedrykk" skarsfjord. Brann sin spilerstil har ikke forandret seg i det hele tatt. Det har bare vært flaks at vi har vunnet de kampene vi har. mest nylig mot kongsvinger på stadion, at vi vant der er bare pga kongsvinger spilte som et 4 divisjonslag,men likevel hadde god kontroll på brann.

Lenke til kommentar

Step_up synes du Skarsfjord har levert gode resultater?? Jeg kan ikke fatte det, det har vært den ene skandale kampen etter den andre. og det toppet seg i ålesund. Hadde ikke tippeligaen holdt så forbanna lav stander. hvertfall de dårligste lagene, så hadde vi rykket ned med en gang, og det med rune "heltensomreddetbrannfranedrykk" skarsfjord. Brann sin spilerstil har ikke forandret seg i det hele tatt. Det har bare vært flaks at vi har vunnet de kampene vi har. mest nylig mot kongsvinger på stadion, at vi vant der er bare pga kongsvinger spilte som et 4 divisjonslag,men likevel hadde god kontroll på brann.

 

jeg går ut i fra at du tuller når du skriver at alt er flaks. er alt det andre du skriver fleip og eller? ett lag som har god kontroll taper liksom ikke en kamp 3-1...Avventer å svare på resten av innlegget.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...