Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er du ikke fornøyd med av Holmvik fra denne sesongen? etter mitt syn var han ved siden av Yaw den beste blant de fem bakerste den første halvdelen. og selv om Opdal er utrygg til tider og ustabil så holder han grei eliteseriekvalitet, noe han og viste en del i dag. er ikke der vi trenger forsterkninger mest. dog så trenger vi ikke noe særlig med forsterkninger i mine øyne. men snarere det siste krydderet. vel og merke hvis vi beholder de aller fleste fra laget vi har nå.

 

Det samme som Holmvik viste i dag. Er jo en go grunn for kvifor han blir benket. Har snakket med mangen andre Brann supportere som deler samme mening om han.

Lenke til kommentar

Opdal har spilt som en dårlig 1. divisjonskeeper hele sesongen, kanskje med unntak av kampen mot Tromsø for 7-8 uker siden. Han gjør ingen fantastiske redninger, og har i tillegg tabber og tøys på menyen.

 

Når Opdal skyter ballen ut og ikke treffer banen engang, så sier vi (Brannfansen): "Jaja, han har en slik hver kamp."

 

Når man er landslagskeeper og drømmer om utlandet må man da for faen klare å treffe banen på utsparkene sine.

I tillegg er Opdal blir så stor (antagelig av mye vekttrening), at han har fått reaksjoner som en skilpadde. United har en keeper på 40 som ser ut som en ungdom i forhold til Opdal.

 

Holmvik har tendenser til å være OK, men han er selvsagt blottet for selvtillit når han aldri får spille mer enn én kamp uansett hvor godt han gjør det.

Cato Hansen har de samme "problemene", men får spille noe mer. Med litt kamptrening har vi en OK spiss/ving her.

Lenke til kommentar

Rune fortsetter som trener. Ingen sjokk der i gården. Med ny stall til neste år blir det sikkert bra - rent bortsett fra at vi er en bakgårdsklubb uten penger som akkurat unngikk nedrykk. Stjernespillerne står nok i kø for å hjelpe oss ut av sumpen for 500.000 i året. Bistandsarbeid?

 

Edit:

Herlig bilde av Skarsfjord på bt.no nå. Smørbukk anyone?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

huff, leser kommentarene på bt.no og doddo's blogg :roll: . disse folkene ser ikke ut som at de kan regne. hvorfor i all Verden er det så mye kritikk mot Skarsfjord? jeg skjønner det bare ikke.

det verste var når en av de brukte tabellplasseringen når de skulle vurdere ansettelsen :!:

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

nå må du gi deg. andre divisjon og like positiv? ikke at jeg tror at noe sånt blir aktuelt noen gang. men jeg kan da være kritisk jeg og. men jeg ser ingen grunn til å være det til disse.

Selv om Holmvik hadde en dårlig sesong i fjor, så betyr jo ikke det at han da har vært like dårlig i år. I vårsesongen synes jeg han gjorde sakene sine bra og da spesiellt bakover.

Lenke til kommentar

hm, lurer virkelig på hvordan brann kommer til å klare seg neste år altså.

 

PVM, Solli, Einarson, Bakke, Guntveit, Korcmar, Diego, Juninho ut. Kalvenes, Nielsen og Fakiri legger _kanskje?_ opp?, og foreløpig kun 1 spiller inn, midtstopper kapteinen til Sogndal(husker ikke navnet).

 

Troppen blir utrolig svekket iallefall, utrolig synd å miste PVM og Solli. Håper Brann klarer å kjøpe Korcmar ivertfall, og at de gir Kalvenes 1 sesong til.

Lenke til kommentar

Brann skal være et topplag, slik er det bare. Vi har kun styret og takke for den skakk kjørte økonomien og de tragisk høye lønningene og at noen kan si noe som helst positivt om denne sesongen er nesten tragisk. Eneste positive vi kan ta utav denne sesongen må være noen få kamper og Vaagan Moen. Han er jo hele laget vårt omtrendt!

 

Sitter meg også veldig skeptisk til fast ansettelsen av Skars, og håper dette er kun for å tenke økonomisk. Jeg mener Skars er en type Nordli som kan være god i perioder, men over en lengre tidsperiode blir det dårlig. Se eksempelet med Haugesund. Håper av hele mitt hjerte at Skars kan gjøre en god jobb neste år også, men jeg har mine tvil.

 

Sånn som jeg ser det er det store grep vi må gjøre. Helldigvis reiser Gylfi, Cato G og Solli etter sesongen. Vi har rett og slett ikke råd til å ha de her. Ikke missforstå meg, Solli er en fantastisk spiller som jeg hadde likt å hatt i klubben med en vesentlig lavere lønn. Holmvik er også en spiller som MÅ gå. Han kan ikke tjene nærmere 30 000 i uken for å sitte på benken, han har heller ikke kvalitetene som brann trenger. Hassan håper jeg også forsvinner, selv om jeg vet det blir veldig tynt på back plassen da. Hardball må spytte inn penger så vi får hente Zsolt, ellers kommer vi til å ha en like stor krise til neste år. Grorud ser jeg meg positivt til. Spiller for lite lønn og er en stabil og god spiller, noe vi trenger forann vår klomsette sisteskanse. Er meget redd for at Løvene kommer til å passere oss på tabellen neste år om de skulle være så heldige å rykke opp.

Lenke til kommentar

med så mange lønnninger å spare burde de ha råd til å hente Hælstad. Selv om han er gammel mener jeg han har toppnivået inne forsatt og kunne holdt 2 - 3 sesonger til.

 

Glemte Guastavino, kan jo hende han forsvinner etter sesongen også. Mener å ha lest at han savnet hjemlandet sitt. For min del kan han forsvinne, men da må vi hente inn en spiss til. Er for lite å kun stole på Huseklepp og Hansen.

Lenke til kommentar

nå må du gi deg. andre divisjon og like positiv? ikke at jeg tror at noe sånt blir aktuelt noen gang. men jeg kan da være kritisk jeg og. men jeg ser ingen grunn til å være det til disse.

Selv om Holmvik hadde en dårlig sesong i fjor, så betyr jo ikke det at han da har vært like dårlig i år. I vårsesongen synes jeg han gjorde sakene sine bra og da spesiellt bakover.

 

Sakene sine bra? Han er vel inne blant topp 15 når det gjelder lønnsutbetalinger i tippeligaen. Han er ikke i nærheten av topp 100 når det kommer til spill. Ei heller om man deler opp i enkeltkamper.

 

Ledelsen i Brann har vært helt forbanna ubrukelig, noe Berg også påpekte før han falt bort (RIP). David Nielsen hadde vel rundt 1.5M - ubrukelig som han var. Demba Nyter var helt sikkert like godt betalt, så vi byttet bort en spiller som ikke slo gjennom mot vrakgods til 1.5M. Einarsson kostet oss 3M i året han har vært her. Ørn var ikke toppklasse siste sesong, og lå vel på over 2M han også.

 

Det virker som om Brannledelsen tror spillerne blir gode bare vi betaler dem nok. Samtidig er det ingen som har tro på trening, etter hva man leser i avisen har Brannspillerne 6-8 timer trening i uken. Det er faen mindre enn jeg trente som miniputt.

 

Karadas var forøvrig ikke i form for oss i sin siste periode, og jeg frykter at vi henter mannen igjen. Selvsagt for å gi han 5M i året - vi har jo plass på lønnsbudsjettet nå når adelen sakte går av med pensjon.

 

Tilsvarende med Helstad. La oss hente mannen tilbake når han er 35. Han var jo god da han forlot oss som 30-åring.

 

Nesten alt som har skjedd i Brann de siste 3 årene har vært skremmende dårlig. Vi mistet Andresen og hentet en islending som "var god i Lillestrøm". Tilsvarende hentet vi Azar Karadas og Hassan fordi "de var god i Brann". Det er forbannet irriterende at vi henter tilbake dem som har vært god i Brann en eller annen gang. Brann er blitt en klubb for gamle helter som mimrer, mens de for 5 år siden var en klubb med ambisjoner

 

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...