Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Ny midtstopper betyr Grorud + Amankwah fast neste sesong? Det høres for meg ut som noe lurt å bygge laget på :).

 

det skal du overhodet ikke være særlig sikker på. Brann har tydeligvis presentert Korken og planene med han på en god måte og prestasjonene er i mine øyne garantert en langtidskontrakt!

Da vil det nok ikke være tvil om stopperparet neste år, og da sitter vi med kanskje landets mest lovende stopperpar som har bevist at de holder henholdsvis meget god eliteseriestandard(Yaw, og kanskje bedre og?) og prestasjoner som i utstrakt omfang(f.eks over en hel sesong)er moden for ett høyere nivå. Ikke utenkelig at Korken allerede er moden for ett nivå som f.eks FCK...Og da sier det seg selv at vi sitter på en gullgruve hvis vi henter han permanent. Og det er jeg sterk i troen på.

 

Men for all del, Grorud høres ut som en veldig god backup!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skarsfjord må gå, han er helt handlingslammet. Han prøver ikke en gang å vinne kampen. Når man ser hvor utrolig tafatte noen brannspillere er, så løfter han ikke en finger for å prøve noe nytt. Han kunne like godt tatt ut 11-mann og dratt hjem. Vi må få inn en som kan piske de spillerene vi har og en som tør å satse ungt.

Lenke til kommentar

Straffe?

 

Jeg er selvsagt brannsupporter og folk mener kanskje jeg er farget av det.

 

Armen henger ned fra kroppen, den søker ikke ball og ballen treffer bryst og arm samtidig. Står det ikke viljehands i den jævla boken? Etter maset om "naturlig og unaturlig stilling", så er det jo helt random hva de blåser straffe for.

Lenke til kommentar

Ballen treffer såpass høyt oppe på armen at den bevegelsen har lite å si.

 

RBK var klart best, men totalt bortreist i boksen (bommet på alt). Når slike situasjoner alltid blir dømt i fordel dem, så vinner dem uansett hvordan de spiller..

 

Brann har langt større problem enn at linjedommeren jager veps med flagget, men som supporter er det irriterende når man blåser på slike ting. Treffer ballen underarm eller hånd, så ser jeg at det er vanskelig å la være, men overarmen bør gå klar så lenge den ikke står 60-90 grader ut fra kroppen.

 

Så også at RBK fikk et frispark fordi en RBK-spiller tråkket på foten til en Brannspiller for så å kaste seg (kampens siste? Husker ikke om det var dette)..

Lenke til kommentar

Opdal drepte deres egen spiller, dere fikk frispark...

 

Opdal gjør mye rart. For et par kamper siden tok han brytegrep på en spiller og kastet han i målet - klar straffe. Om noen er borti Opdal faller han som en potetsekk. Er man dårlig i feltet, så er man dårlig i feltet. At dommeren på død og liv skal hjelpe til fordi man har en betydelig begrensing i spillet sitt er uansett feil, og med mindre hjelp av denne typen ville Brann nok byttet keeper i løpet av en liten omgang.

 

Jeg er liker generelt best at fotball spilles uten at dommerens avgjørelser kommer i fokus - det er bare det at RBK stort sett alltid kommer godt/best ut av tvilstilfeller på dommeravgjørelser.

Lenke til kommentar

At Guastavino er ute av laget pga skade i ca 6 veker, ser eg ikje noen problem med. For større egotripp har eg ikje sett. Svært sjelden får medspillerene ballen og når dem først gjør det, blir enten passningen for dårlig eller så har medspilleren gjort ferdig sitt løp og hele vitsen med løpet er vekke. Også kommer de håpløse skudda hans. Kanskje treffer han mål 1 av 10 ganger, mn forsatt Må han skyte selv om medspiller er betre plasser eller har større sjanse for å skåret. For han har jo skåret en gang, så da har han jo plutselig rett å skyte fra alle helvettes plassene.

 

Også har vi bruk av byttene i kampene. Vi har 3 bytter i en kamp, mn skarsfjord har jo gredd å droppe dem byttene. Og når han først bytter så er det aldri ungdommene han bytter inn. Nei, da må han ha inn erfaring, for man kan ikje risikere noe med å bytte inn de unge spillerene. De kan jo faktisk gjøre noe feil. Men kva gjør brann når de først mister en spiller som er rutinert som vil bli trener eller er blitt for gammel for fotball. Nei, da kjøper vi inn ein ny gammel rutinert spiller, for de unge spillerene vi har er ikje gode nok. Men kordan kan de bli noe gode når dem aldri får prøve seg?

 

Grett vi har 1 brasiliansk spiller som får de siste 5 - 10 siste minuttene å vise seg fremm på. Men de er forsatt ikkje unge spillere fra lokalsamfunnet som får prøve seg, som elsker klubben og som vil blø for drakten kvar kamp. Kanskje dem ikkje er gode nok, mn får dem ikje prøve så blir dem det heller ikje.

Lenke til kommentar

http://fotball.bt.no/eliteserien/article180738.ece

 

Ser man dette jah, nå har ikkje Jaithe spilt for Brann på lenge. Hadde faktisk glømt at vi hadde han i spillerstallen vår, så fikk litt sjokk sist han fikk spilletid. Også nå drar han til gambia og storspiller å frå skry av sitt spill.

Jah, kanskje var dette berre ein kamp, mn når skarsfjord seier at han Har sett en god utvikling på Jaithe, men forsatt får ikje han spille.

Skal banne på at en utelansk klubb kjøper han for ein billig penge og han slår igjennom for fullt. Da kan nok ein gang Brann takke seg selv for å ikje la unge spillere prøve seg.

 

Kvifor ikkje berre la Austin komme tilbake i forsvaret der han faktisk funker utrulig bra og få jaithe inn på midten, så får vi en lett spiller med fart og god teknisk.

 

Nå får vi berre mer og mer bekreftelse på at Brann sliter mer og mer Økonomisk og at man nå vil merke kvifor det er lurt å satse på unge spillere. Å det er stor fare for at Brann sine viktigste spillere ikkje får nye kontrakt og den gamle kontrakten går ut, så spillerene går bra klubben og Brann sitter igjen med null og niks.

Lenke til kommentar

blir Jaiteh solgt så kommer han nok til å koste, kan ikke skjønne noe annet...

 

Austin er helt klart best som midtbane. han har flere ganger rust som stopper og som ett direkte resultat av det har vi fått flere baklengsmål. Se hva som har skjedd når Austin kom tilbake i rollen rusten som f... og ute av form spillmessig. Han skal forhåpentligvis ikke tilbake i den posisjonen. Heller Kalven som stopper enn Austin. Forrige kamp så vi at han er litt uvant med rollen og gikk dermed ikke oppi Henriksen, men det kommer.

Men jeg gleder meg ekstremt til Yaw er tilbake.

 

Jeg personlig tror nok at både Solli og PVM signerer. PVM har jo en god dialog mot Brann og de ser ut til å jobbe bra sammen i forhandlingene og Solli vil nok finne ut fort at han ikke vil tilbringe tid i en møkkaliga, hvor det beste man kan oppnå er MLS-trofeet. Np har han landslagsplass, han ville gitt opp alle sportslige ambisjoner ved å dra dit. Da er det utelukkende helt alene pga han ikke ser at han ikke er verdt mer i lønn og drar han til USA(som selvfølgelig er pga pengene), så kan han brenne. Dog, rart hvis noen vil tilby han mer lønn enn han er verdt. Dagens er i overkant ifh til prestasjoner...og ser han på stallen så kommer han nok og frem til at det er store sjanser for å oppnå noe i Brann fremover.

Lenke til kommentar

Vist Jaithe blir solgt, trur eg neppe det blir eit dyrt kjøp. Ein spiller som ikkje får spilletid med eit lag som ligger der dem ligger og spiller i TL som ikkje akkurat er den støste ligaen å spille i, så det blir ikje mye penger å hente.

 

At PVM kommer til å bli, skal eg ikkje seie noko imot. Men at en så god spiller som PVM kommer til å akseptere eit dårligere kontrakt tilbud enn det han har i brann nå tviler eg på. For alt i alt så går nok spillere etter pengene.

Solli selv har jo sagt at han neppe kommer til å akseptere eit lavere tilbud enn det han har nå, så vist NYRB kommer med eit tilbud til han, så er han nok vekke.

 

Selv om eg virkelig håper at begge blir, så må eg berre akseptere virkligheten.

Lenke til kommentar

Når du sier at det ikke er en sportslig utfordring å dra til MLS, mener du da at TL er en bedre liga?

 

Rart spillere som Beckham, Henry, Marquez osv er der da. Rart det amerikanske fotball-landslaget er bedre en vårt. Rart det der.

 

ja det synes jeg. at de spiller der sier ikke så mye om at ligaens kvalitet. Landslaget til USA har i grunn svært lite med MLS å gjøre. Er få i MLS som er aktuell for landslaget...

Lenke til kommentar

Helt utrulig at Søndagens hovedkamp får så elendig dommertrio som det denne kampen fikk. Avgjørelsene kom begge veier, og bra det ikkje gjekk ut over store sjanse. Men selv om TL ikkje er den største ligaen, er det lov å skaffe seg skikkelige dommere.

 

Noe som Skarsfjord skal ha skryt for er at han bruker Ungen spillere, selv om han ikkje hadde så mye valg. Dette med at Hansen gjør noen dårlige besluttninger i det offansivet spiller har veldig mye med at han får forlite spilletid. Hadde han fått dette gjennom sesongen, så kunne kampen blitt annerledes. Litt overrasket at han byttet inn 2 ungen spillere, istdenfor det rutinerte som er standard avgjørelse brann trenerene tar.

 

At Brann ikkje skåret mål i dag er et under, men når vi er i angrep og huseklepp trenger berre å sentre hardt inn mellom forsvaret og keeper og han prestere å komme med ein svak passning som forsvaret berre klarere, da får vi neppe mål. Men ligger ikkje skylden på huseklepp, for han var en av dem beste på brann laget.

 

Synest også Holmvik gjorde en ok kamp, litt rusten, mn det er skjønner eg når han får spille så lite. Like dårlig fart som fakiri, mn kunne eg valgt mellom dem så hadde det blitt holmvik

 

Men nå er det berre for brann å vinne resten og holde seg fra kvallik, så blir 2011 en bra sesong, med forhåpentligvis mye satsing på Ung spillere. Det er lov å håpe.

 

Ekte Lidenskap har et Navn: Brann :D Det kan eg skrive underpå;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...