Bagh Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvilke fakta tenker du på? Det er få ting i en kamp som er ubestridelige fakta, så lenge ikke journalisten sitter på informasjon fra f.eks. trackingsystemet som RBK bruker, utviklet av ZXY. Regner med du mener målpoeng, røde og gule kort og innbytter og kan da være enig med deg. Intervjuer og sammendrag blir også fort subjektive da forskjellige ting vektlegges og kan gi et like skjevt bilde som de subjektive vurderingene som utgjør spillerbørser. Selvfølgelig skal det ikke være slik, men det er ingen garanti for at det ikke skjer. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Intervjuer og sammendrag kan vinkles, ja, og man må selvfølgelig ta med i enhver subjektiv vurdering fra en sportsjournalist at vurderingen selvsagt ikke er harde fakta, og at man kan være sterkt uenig dersom man selv sitter på kunnskap om situasjonene og gjør seg opp sin egen vurdering. Det jeg ikke skjønte var hvorfor dette har sammenheng med at spillerbørser bør tas med en klype salt? 1 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Herlig kamp! Mye bra spill i 1, samt mål () Nå kan klatringen begynne! Var litt seint ute med ¨å få billetter i dag så måtte ha ståplass. Såklart var det noen ungen som stilte seg rett framfor oss og var irriterende. Tråkket på føttene, albua i køllo, dulta borti vhert 5 min osv. Ellers var det en veldig bra dag Cato var meget bra i dag! tar jeg mye feil hvis jeg tipper at du var for seint ute med billettene pga at du drakk øl ? Faktisk ikke, selv om pils hadde samkt Når jeg leser igjenom innlegget mitt igjen så skjønner jeg hvorfor du kansje lurte Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Alle som er uenige med Step_up sprer jo kvalme, vrir på sannheter og vrenger på alt Step_up sier jo. Sjerp dere da! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Flott kamp av Solli - skapende og drivende fremover, solid bakover. Når han holder en helt kamp venter landslaget igjen. Bakke som spiss? - Det fungerte visst greit nok. Solid så lenge kjeksen holdt. Erstatteren var håpløs. Huseklepp startet sammen med resten av laget veldig bra, falt igjennom når han gikk tom, og hadde vel bare et av fem-seks raid som lykkes siste halvtimen. Yaw - bunnsolid. Austin kompromissløs og utestengt neste kamp. Idiotisk takling av en ufarlig spiller på kant. Skulle lagt press på mann uten å kaste seg inn i taklingen. Guntveit hadde vel, sammen med Sævarsson og PVM sin beste kamp for sesongen i Brann-trøye. PVM - plutselig slår han cornere som ikke er høy og dårlig på bakerste (ser ut til at dette var en taktikk Nilsen ønsket), men de er susende harde i hodehøyde gjennom feltet. Våken på gavepakken, og putter lett. Frisparket like etter straffen var av det gode gamle slaget, selv om jeg hadde et lite håp om at han skulle treffe mål. Ikke veldig skapende når han "løper med ball", der går det for tregt uten fremdrift. Langt bedre om noen spiller han fri slik at han kan skyte fra en 16-20 meter. Branns beste i går - gikk ikke tom på slutten, men ble litt for glad i ballen etterhvert (skaper lite/ingenting når han fører ball - må slå den!). Mjelde - Branns dårligste? Hadde et bra nedtak og skudd, men ellers huskes han nok best for å bomme på straffe denne kampen. Som kommentatoren sa - så vidt ballen kom frem til målet på straffen. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Alle som er uenige med Step_up sprer jo kvalme, vrir på sannheter og vrenger på alt Step_up sier jo. Sjerp dere da! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Farlig med sarkasme og ironi på nett. På en annen side var PVM god i går. Frisparket var dessverre av god gammel klasse, men cornerne var overraskende bra. Jeg trodde faktisk ikke han klarte å slå harde lave(re) baller, men det kan han visst. Nå må bare innleggene til Huseklepp og Guastav også være harde og lave, så presterer han opp mot maks av hva vi kan håpe på. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Sovehest:PVM hadde noen fine gjennomspill til Huseklepp som var 100% sjanser. bra prestert av Huse å ikke score der, så er ett godt bevis på at han er skapende uansett om han løper eller ikke. Cornerne hans er ikke nødvendig dårlige selv om de går på bakerste. Hans cornere er da som regel som de han hadde i går. Selv om det kan virke annerledes når ikke spillerne putter på de...Blir gjerne sånn at man blir frustert over at ingen scorer på klare sjanser og at man dermed blir litt sur og kan komme til skade for å rette kritikken feil sted... Mjelde og Gylfi deler prisen den dårligste... Endret 7. juni 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har ikke vridd på det du skriver og jeg sper ikke usannheter. Skjerp deg. vel, jeg føler det ihvertfall slik... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes at alle parter skulle gå ut av barnehagen og begynne å poste som voksne folk. Det må gå an å være uenige på en saklig og grei måte? Dette gjelder alle som driver og småkjekler i denne tråden. Diskuter det gjerne med meg på PM - men utover dette går ballen videre. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Sovehest:PVM hadde noen fine gjennomspill til Huseklepp som var 100% sjanser. bra prestert av Huse å ikke score der, så er ett godt bevis på at han er skapende uansett om han løper eller ikke. Cornerne hans er ikke nødvendig dårlige selv om de går på bakerste. Hans cornere er da som regel som de han hadde i går. Selv om det kan virke annerledes når ikke spillerne putter på de...Blir gjerne sånn at man blir frustert over at ingen scorer på klare sjanser og at man dermed blir litt sur og kan komme til skade for å rette kritikken feil sted... Mjelde og Gylfi deler prisen den dårligste... Jeg sitter igjen med inntrykket at cornere stort sett har vært høy ball på bakerste, hvor Austin eller Bakke skal heade ballet tilbake til keeper eller noe. Godt at vi iallefall er enig om at Gylfi var håpløs. Mjelde spiller ute av posisjon (venstre midt, Petter er skjøvet inn), og har nok godt av vm-pause nå. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg synes taktikken og ny formasjon som ble kjørt i går fungerte veldig veldig bra jeg. Bakke på topp som møtende spiss som skal spille igjennom på kanter på løp, Mjelde, Solli som offensive og guntveit som defensiv i et midtbanetriangel. Glimrende bruk av spillere og noe nytt - og det fungerte utrolig bra! Guntveit spesielt var helt konge i hele kampen - utrolig til å være en spiller på 35 år. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Taktikken fungerte bra, ja. Håpet på en unggutt inn på slutten, før Aalesund scoret sitt mål. Guntveit storspilte i sin rolle. Håper det var vi som var gode, og ikke Aalesund som var tragisk. I 2. omgang var det et helt annet kampbilde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det kom av flere grunner. Rekdal byttet 2 og fikset taktikken opp mot det brann kjørte på med - jeg tror han ble tatt veldig på senga rett og slett. I tillegg så måtte bakke ut, og gylfi sugde hardt. Pluss at vi selvfølgelig ble slitne på slutten . Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 At vi ble sliten var vel helst noe vi så de siste 20. Gylfi er ubrukelig, og vi burde heller lagt om taktikken fremover på banen (eventuelt prøvd Nielsen?) da Bakke gikk ut med skade. Bakover virket det veldig solid med Yaw, Austin og Guntveit. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Det kom av flere grunner. Rekdal byttet 2 og fikset taktikken opp mot det brann kjørte på med - jeg tror han ble tatt veldig på senga rett og slett. I tillegg så måtte bakke ut, og gylfi sugde hardt. Pluss at vi selvfølgelig ble slitne på slutten . jeg er overbevist om at det er Skarsfjords inntreden som hovedtrener som har utgjort den store forskjellen. Rart at Rekdal ikke ser at laget har underprestert hele sesongen og at den lave plasseringen kommer av det. Ser ut som at Skarsfjord har en plan og taktikk som gjør at spillerne tar ut det beste i seg...Han virker for meg som en myue bedre motivator enn Nilsen og. Endret 7. juni 2010 av Step_up Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Lurer på hvor mye pølseboden på stadion i går solgte De viste den jo på storskjermen hele tiden, sikkert for å lokke folk og styrke økonomien i brann Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 At vi ble sliten var vel helst noe vi så de siste 20. Gylfi er ubrukelig, og vi burde heller lagt om taktikken fremover på banen (eventuelt prøvd Nielsen?) da Bakke gikk ut med skade. Bakover virket det veldig solid med Yaw, Austin og Guntveit. Skjønte ikke helt det jeg heller. Hvorfor ikke Nielsen? Tror det hadde litt med at han brukte Bakke/Gylfi i en slags senket spiss rolle og som ballfordeler. Nielsen er ikke akuratt kjendt for syke passninger. Kan ikke skjønne noen annen grunn tbh. Cato var awesome i går. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Helt enig med deg, Zlazor. Cato Guntveit var fantastisk, han er langt bedre sentralt enn på backen, han er en av de mest fotballsmarte spillerne i Tippeligaen, og takler det å ha spillet 360 grader rundt seg bedre enn noen annen. Hvorfor Gylfi spiller istedet for Nielsen er en gåte. Jeg har på følelsen at Nielsen gjorde et eller annet som satte han i unåde under Steinar Nilsen, i og med at han plutselig var degradert fra et sporadisk førstevalg til fast tribuneplass, mens vi egentlig ikke hadde back-up på spiss-plass. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Skulle tro det, men hvorfor fikk han da ny kontrakt? Er noe rart rundt Nielsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå