Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så slowmo av straffen Brann fikk. Bare meg som synes Huseklepp faller en time etter han blir "tatt"? Mulig han blir tatt, men det er ikke lett å se med TV2 sine kameraer. Jeg er ikke ute etter å ta Brann her nå. Stusset ikke over dette under kampen, men la merke til det nå på Fotball Xtra.

Lenke til kommentar

jeg baserer ikke alt på målpoeng, men sier at målpoengene kommer som ett resultat av gode prestasjoner hver kamp som han gjenskaper flere ganger i løpet av kampene han spiller. Det er vanlig at jo flere målpoeng man får, jo høyere er han på børsen. hvis ikke målpoengene får en spiller høyere opp på børsen, da synes jeg at det er en dårlig indikator og sier ingenting om hvor bra en spiller har gjort det.

Derfor synes jeg ikke at børsen sier noen ting om en spillers prestasjoner. Hvis jeg måtte velge en børs, så ville jeg nok gått for Dagbladet sin, for der tilsvarer hans målpoeng en høyere plassering på børsen. Og står du fremdeles for det samme så vi bare bli enige om å være uenig.

Er ikke imponert over debatteknikken din. Du skjønner vel selv at den provoserer? Det med spillerbørsen har jeg nå sagt min mening om...

Man trenger ikke å ha vært Gud på banen om man scorer et mål. Og selv om spilleren har scoret et mål betyr ikke det at han skal toppe børsen når alt annet han fortar seg ender i katastrofe. Jeg stoler på at børsen til VG er riktig utfra prestasjonene til PVM. Og hvis målpoeng skal telle så mye som du mener vil det ikke være noen mening i den. Litt av poenget er jo at man skal vurdere helheten. Målpoeng sier ikke nok alene. Hvordan mener du man skal måle prestasjonene til mer defensive spillere uten børsen?

At du oppfatter meg som provoserende får være din sak. Jeg prøver bare å være saklig og hele tiden vite hvor jeg har mine motdebattanter og skjønne hva de mener.

Lenke til kommentar

ett spørsmål, hvordan kan man stole på børsen ut i fra en spillers prestasjoner? hva mener du børsen sier? har da sagt at man må se på helheten, men man må se hva en spiller gjør i løpet av kampen.

da er det så klart litt forskjellige kriterier for hvilken posisjon og rolle man spiller i. Det er mange måter å se hvordan defensive spillere gjør det, men å kun bruke børsen ender veldig fort feil. f.eks gir Dagbladet sin en helt annen versjon og der tilsvarer faktisk målpoengene plasseringen hans mye bedre...

vil ikke akkurat si at det er saklig å prøve å vinne frem med sine argumenter med:

hva er det du ikke forstår?
Lenke til kommentar

skal ikke du være på RBK-forumet du? Dere har jo vunnet stort...

Sånne utsagn blir så fantastisk tåpeligt å si. Du er **** supporter så du "fåke låv" å være her :roll:

DJ har like stor rett til å være her som både deg og meg, punktum.

det har han, problemet er at han prøver å spre kvalme og å vri på alt jeg skriver. Prøvde å få frem ett poeng...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat si jeg sprer kvalme og jeg sier det jeg mener.

Skjønner ikke hvordan du kan si at målpoeng er så mye viktigere. Spillerbørsen er en helhet. Spiller du en elendig kamp trekker det naturligvis ned. Samtidig kan du, som Bagh sa, spille råttent og likevel score. Da får du naturlig nok ikke noe bra på børsen. Når du også har et lag rundt deg som ikke spiller bra hjelper det ikke så mye.

Og spillerbørsen blir da jaggu basert på hva du gjør i kampen.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat si jeg sprer kvalme og jeg sier det jeg mener.

Skjønner ikke hvordan du kan si at målpoeng er så mye viktigere. Spillerbørsen er en helhet. Spiller du en elendig kamp trekker det naturligvis ned. Samtidig kan du, som Bagh sa, spille råttent og likevel score. Da får du naturlig nok ikke noe bra på børsen. Når du også har et lag rundt deg som ikke spiller bra hjelper det ikke så mye.

Og spillerbørsen blir da jaggu basert på hva du gjør i kampen.

Er det noe du gjør så er det å spre kvalme. hvordan en spiller kan bli vurdert har jeg skrevet allerede. At du utelater det er ingen overraskelse.

Jeg synes at Dagbladet forklarer bra hvor god PVM har vært i år :thumbup:

10. Petter Vaagan Moen Brann 5,5 12 66

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

ett spørsmål, hvordan kan man stole på børsen ut i fra en spillers prestasjoner? hva mener du børsen sier? har da sagt at man må se på helheten, men man må se hva en spiller gjør i løpet av kampen.

da er det så klart litt forskjellige kriterier for hvilken posisjon og rolle man spiller i. Det er mange måter å se hvordan defensive spillere gjør det, men å kun bruke børsen ender veldig fort feil. f.eks gir Dagbladet sin en helt annen versjon og der tilsvarer faktisk målpoengene plasseringen hans mye bedre...

vil ikke akkurat si at det er saklig å prøve å vinne frem med sine argumenter med:

hva er det du ikke forstår?

Børsen skal på best mulig måte gjenspeile hvor bra en spiller har gjort. Hvordan man kan stole på børsen? Hvordan kan man ikke stole på børsen blir mitt motsvar. Det er bare noe man må gjøre. Har man ikke sett kampen får man bare tro og håpe at børsen er rett. Og det er vanlig at de som lager børsen ser på hva en spiller gjør og hvordan han presterer i løpet av en kamp, det er det som er grunnlaget til børsen. At det er forskjellige kriterier for hvilken posisjon og rolle man spiller i er jo selvklart og spillerne blir jo vurdert ut ifra hvor godt de gjør det i sin posisjon, ikke hvor godt de gjør det i lagkameratens posisjon. Og når du velger å bruke den statistikken som er best for PVM, og dermed best for deg, så vrir du statistikken til din fordel.(Du sa vel tidligere at det var VG du baserte deg på)

Jeg har ikke sagt at man bare skal bruke børsen. Og du snakke om å vri og vende på det folk sier... Det finnes et fint ordtak som involverer en bjelke og en flis.

At jeg spurte "hva er det du ikke forstår?" var fordi du plutselig spurte om noe du var inneforstått med i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Forøvrig sammenlignet jeg nå børsene på VG og Dagbladet og det er bare i 3 av kampene hvor PVM har scoret at han har fått dårligere på VG enn Dagbladet. Og det er aldri mer enn 1 poeng. Ellers er det merkverdig hvor høy score han får i Dagbladet i kampene mot RBK og Vålerengen der han var direkte ræva og VGbørsen (3 poeng) gir ett bedre bilde på sannheten enn Dagbladet (5 poeng).

En ting dog, kan ikke se noen indikasjon på at VGbørsen går til 10 slik Dagbladet sin gjør.

Det er ingen standard med 10, Adressa sin går f.eks. bare til 8. Og er det tilfellet med VGbørsen også så gjør jo PVM det mye bedre hos VG.

Lenke til kommentar

Det er Dagbladet sin jeg har brukt. Er jo mange som prøver å vri VG-statistikken til sin fordel i sin anti-PVM kampanje.

Du har glemt å ta med som faktum at noen har sin helt spesielle måte å regne ut børsen på.

Det har virket som om du bare vil bruke børsen, og dette understreker du jo at du gjør ved å skrive:

Hvordan kan man ikke stole på børsen blir mitt motsvar.

Har man ikke sett kampen får man bare tro og håpe at børsen er rett.

jeg var inneforstått med din mening ja, men det er alt!

Spillerbørsene er jo reell i forhold til hvor godt spilleren har spilt i kampen(e). Hva er det du ikke forstår?

Det fremgår ganske tydelig at det er slik du prøver å slå igjennom med dine argumenter og da synes jeg du faller ganske lavt.

Lenke til kommentar

De to sitatene der styrker faktisk ikke påstanden din om at jeg mener at spillerbørsen er det eneste rette. De (sitatene) sier ikke det en gang. De sier at for å få et intrykk av en kamp man ikke har sett så kan man se på spillerbørsen. Og hvis man ikke kan stole på spillerbørsen hva kan man stole på da (for å få en helhetsvurdering)? Og jeg har heller aldri ment at man bare skal stole på spillerbørsen. Det må inngå av en helhetsvurdering hvor også målpoeng er med, ikke bare en av delene.

Forøvrig fint å se at du bruker såppass mye energi på å fortelle meg hvordan jeg debatterer (og at jeg etter sigende gjør det feil). For du bruker mindre og mindre energi på å faktisk argumentere mot det jeg sier og mer og mer på meg som person. I like it!

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Spillerbørser er bare en samling av subjektive vurderinger fra mer eller mindre kvalifiserte journalister. Spillere hos lag i medgang får ofte kunstig høye verdier, mens det er motsatt for lag i motgang. De er ofte ganske dårlige målestokker. Det som uansett er soleklart for alle som har sett alle årets Brann-kamper er at PVM har tatt store steg, og fremstår som et lyspunkt i år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

da er det fint at du ikke kun bruker børsen, selv om det ser slik ut fra sitatene.

Jeg har aldri brukt energi på deg som person, men på debatteknikken din. Og den imponerer svært lite ved å spre usannheter, vri på det jeg skriver og håpløse kommentarer for å slå i gjennom med dine argumenter.

Lenke til kommentar

Herlig kamp! Mye bra spill i 1, samt mål (:D) Nå kan klatringen begynne! Var litt seint ute med ¨å få billetter i dag så måtte ha ståplass. Såklart var det noen ungen som stilte seg rett framfor oss og var irriterende. Tråkket på føttene, albua i køllo, dulta borti vhert 5 min osv. Ellers var det en veldig bra dag :)

Cato var meget bra i dag!

Lenke til kommentar

Hærlig dag på stadion idag :) Var drit gøyt :D

Guntveit var solid idag. Gylfi var grusom som vanlig og målet til sævarson var jævli bra (Y) synd han ikke fikk den andre headen inn i målet og.

Straffen til Mjelde var forferdelig. Yaw og austin temma vikingen idag :) No håpe eg bare det går en vei, og det er oppover. Må nok ta meg en tur på stabæk kampen og :D Uansett, så typisk brann å sleppe inn mål på slutten. Hadde følelsen av at det kom til å skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig kamp! Mye bra spill i 1, samt mål (:D) Nå kan klatringen begynne! Var litt seint ute med ¨å få billetter i dag så måtte ha ståplass. Såklart var det noen ungen som stilte seg rett framfor oss og var irriterende. Tråkket på føttene, albua i køllo, dulta borti vhert 5 min osv. Ellers var det en veldig bra dag :)

Cato var meget bra i dag!

tar jeg mye feil hvis jeg tipper at du var for seint ute med billettene pga at du drakk øl :tease: ?

Lenke til kommentar

Spillerbørser er bare en samling av subjektive vurderinger fra mer eller mindre kvalifiserte journalister. Spillere hos lag i medgang får ofte kunstig høye verdier, mens det er motsatt for lag i motgang. De er ofte ganske dårlige målestokker. Det som uansett er soleklart for alle som har sett alle årets Brann-kamper er at PVM har tatt store steg, og fremstår som et lyspunkt i år.

Skal man begynne å underkjenne spillerbørsene bør man vel i samme slengen underkjenne artiklene og tv-innslagene gjort av de samme journalistene?

da er det fint at du ikke kun bruker børsen, selv om det ser slik ut fra sitatene.

Jeg har aldri brukt energi på deg som person, men på debatteknikken din. Og den imponerer svært lite ved å spre usannheter, vri på det jeg skriver og håpløse kommentarer for å slå i gjennom med dine argumenter.

Jeg har ikke vridd på det du skriver og jeg sper ikke usannheter. Skjerp deg.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Skal man begynne å underkjenne spillerbørsene bør man vel i samme slengen underkjenne artiklene og tv-innslagene gjort av de samme journalistene?

Her må du presisere. Fakta, intervjuer og sammendrag du leser i artikler, samt bildene du ser med egne øyne av fotballkamper er jo i stor grad objektive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...