Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Vil forøvrig si at akkurat denne kampen er Nilsen skyldfri.

eeeh, nei. stikkord:forberedelser, spilleplan, klare beskjeder, de viktige små endringene som ville snudd kampen for Brann, to midtbanespillere i forsvar, starter med en junior som ikke har lært seg å markere, Hansen på feil side og posisjon, så ikke første men ting tyder på at han ikke vekket spillerne i pausen. I tillegg så lærer han aldri av sine feil. Denne kampen er ganske betegnende for Nilsens innsats som trener! Elendig! Når man ikke kan det mest elementære som trener, da er det ikke mye håp!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaiteh slet med synet

Altså, hvordan greier du ikke å merke dette? Skal innrømme at jeg brukte tid på å gå til synslege, men det kom vel mer av giddalaushet. Da hadde jeg -1,5 og slet med å se ting på avstand osv. Jaiteh har -2, dvs en deø dårligere. Måtte vel gått opp for han da han ikke kunne se mindre skrift fra et par meters avstand. :p

Hahaha, utrolig. Jeg bruker -1,5 og -1,75 nå, helt utrolig at han har spilt med enda dårligere syn uten å merke noe som helst :!:

Lenke til kommentar

Kompis i klassen har broren sin (mener det var det) i Brann (juniorkontrakt) og han spilte i går. Kom med en fin kommentar etter kampen: "Jeg har aldri lært så mange nye banneord i løpet av en kamp!" Vi snakker på nivå som jævla fittetryne (normal) og jævla legokloss.

Lenke til kommentar
Vil forøvrig si at akkurat denne kampen er Nilsen skyldfri.

eeeh, nei. stikkord:forberedelser, spilleplan, klare beskjeder, de viktige små endringene som ville snudd kampen for Brann, to midtbanespillere i forsvar, starter med en junior som ikke har lært seg å markere, Hansen på feil side og posisjon, så ikke første men ting tyder på at han ikke vekket spillerne i pausen. I tillegg så lærer han aldri av sine feil. Denne kampen er ganske betegnende for Nilsens innsats som trener! Elendig! Når man ikke kan det mest elementære som trener, da er det ikke mye håp!

Ja, spillerene er det INGENTING i veien med, de er gode nok alle sammen. :roll:

Lenke til kommentar

Offensivt har vi skapt mer enn nok sjanser til å vinne de fleste kampene. Ingen motstrider det faktum at vi trenger en stopper og en konkurrent til Holmvik, men vingene våre er blant de beste i TL. PVM er den beste venstrekanten i TL. Huseklepp og Guastavinho er gode spisser i TL. Snart løsner det nok for Huseklepp. Dessuten har Mjelde gjort det bra når han har fått sjansen sentralt. Og får vi inn en stopper, så kan vi flytte opp Austin igjen. Playmaker kan vi få inn etter sesongen, det er forsvaret som trenger forsterkninger mest.

Men selv om vi trenger spillere defensivt, så er det mye Nilsen ikke har levert på. Litt av det har jeg jo skrevet i innlegget du svarte på, men vi kan jo for sikkerhets skyld ta med at han ikke bruker spillere når vi har de. Nielsen burde han brukt. Han har jo selv avkreftet at han har lagt opp. Å ikke bruke hodesterke spillere når man har de forteller vel det meste. Flere ganger i år har han jo vist at han ikke klarer å forberede spillerne til andre omgang. Å ikke klare å gi spillerne beskjed om å holde ballen på bakken når vi knapt har hodesterke spillere offensivt, sier jo mye om Nilsens fotballforståelse :hrm: . Jeg nevnte vel ikke hans horrible bytter og hans trang til å endre på ting som fungerer...

I tillegg så er det jo en del som tyder på at han ikke har autoritet i spillergruppen.

Lenke til kommentar

Jaja, siden du whiner så jævlig på PM kan jeg godt ta det her så alle ser det.

Det startet med at du lagde tråden "tabellen ser sånn ut, men..." (noe sånt). Her klagde du på dommerfeil og diverse ting som hadde skjedd i starten av sesongen som det er kun Brann dette skjer med. Ettersom det virker som du bare ser på Brann og ingen andre kan jeg informere deg at dette skjer også i andre kamper, ikke bare i Branns kamper.

Nedturen begynte allerede etter seriegullet med Mons Ivar som trener. Bergen hadde fått gullet sitt noe som gjorde at alle i Bergen ble supportere (og folk kaller RBK medgangssupportere?). Bergen ble på en måte "mettet" etter gullet siden dere endelig hadde fått det. Ting begynte å gå nedover. Dere solgte de som var virkelig gode i klubben, så dere skulle tjene penger (greit jeg ser den). Forskjellen er bare at dere ikke hadde noen bak der til å drive klubben videre. Mons trakk seg og Nilsen kom inn (mener det var sånn). For det første ble feil man hentet inn. Nilsen kom fra Tromsø der defensiv trykkhet og lagmessig samarbeid var det store, for så å komme til Brann der offensiv fotball med individualistene herjer. Det sier seg selv at dette ikke fungerer.

I tillegg virker det jo som dere har Tippeligaens beste lag, om ikke verdens beste slik du kan finne på å skrive til tider. PVM er absolutt IKKE den beste kanten i Tippeligaen. Huseklepp vet vi alle hva står for etter fjorårets sesong, men har ikke funket helt i år. I tillegg har dere jo Guastavinho som er den mest ego spilleren i TL og kun tenke på seg selv og skyter fra rundt 80m hver gang han får muligheten. Sier seg selv at fyren ikke er stabil når han ikke har hatt en jævla assist siden han kom til klubben i fjor (mulig det har kommet en hel de siste kampene, jeg har ikke sett). Mjelde er jo god, men hvor ofte får han spille? Ikke vet jeg, men han har i alle fall ikke prestert som han gjorde i Sandefjord. Det har sikkert også noe med at han ikke har samme posisjon (i troppen) som han hadde i Sandefjord.

Alt i alt kan jeg si at dere ikke har verdens best offensive spillere. Gode individualister som ikke greier å gjøre en dritt på en gressmatte som er dårligere enn baner jeg har spilt på i 8. div. Når Brann for ny gressmatte skal man nok se at ting bedrer seg. Spillerne dere har burde kunne avgjøre kamper til deres fordel, men sløsingen Brann har drevet på med i det siste har vært latterlig.

Du kan rett og slett ikke bare klage på Nilsen at det er hans feil. Alt i alt er det spillerne som skal vinne kampen, ikke treneren. Derfor burde du jaggu tenke gjennom det du sier til tider. Spillerne spiller kanskje rare steder, men det gjør dem ikke helt udugelige vel? Nilsens fotballforståelse burde du ikke klage på, når du ser hva han har greid med Tromsø.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg har dere jo Guastavinho som er den mest ego spilleren i TL og kun tenke på seg selv og skyter fra rundt 80m hver gang han får muligheten. Sier seg selv at fyren ikke er stabil når han ikke har hatt en jævla assist siden han kom til klubben i fjor (mulig det har kommet en hel de siste kampene, jeg har ikke sett).

Herlig at det ikke er bare eg som ser at den mannen spiller kun for seg selv.

Lenke til kommentar
Jaja, siden du whiner så jævlig på PM kan jeg godt ta det her så alle ser det.

jeg vil ikke akkurat si at jeg whinet på pm. Men det er klart jeg reagerer når du diskuterer slik:

Jeg ler enda av argumentene og unnskyldningene dine, Step-up.

Det startet med at du lagde tråden "tabellen ser sånn ut, men..." (noe sånt). Her klagde du på dommerfeil og diverse ting som hadde skjedd i starten av sesongen som det er kun Brann dette skjer med. Ettersom det virker som du bare ser på Brann og ingen andre kan jeg informere deg at dette skjer også i andre kamper, ikke bare i Branns kamper.

hæ? har aldri sagt noe om andre lag. I den tråden har jeg utelukkende snakket om Brann...

I tillegg virker det jo som dere har Tippeligaens beste lag, om ikke verdens beste slik du kan finne på å skrive til tider.

bra du opplyser meg om at jeg har skrevet det, for jeg kan ikke huske det...

PVM er absolutt IKKE den beste kanten i Tippeligaen.

PVM har nest flest målpoeng av de norske midtbanespillerne. Han er og venstrekanten med flest målpoeng i TL. Ser ingen venstrekanter som er bedre, men du må selvfølgelig få være uenig. Men ikke prakk dine meninger på meg, kom heller med synspunkter på ting du mener han ikke er så god på.

Alt i alt kan jeg si at dere ikke har verdens best offensive spillere.

er det noen som har ment det?

Spillerne dere har burde kunne avgjøre kamper til deres fordel, men sløsingen Brann har drevet på med i det siste har vært latterlig.

og dette er det samme jeg har kritisert spillerne for flere ganger.

Du kan rett og slett ikke bare klage på Nilsen at det er hans feil. Alt i alt er det spillerne som skal vinne kampen, ikke treneren. Derfor burde du jaggu tenke gjennom det du sier til tider. Spillerne spiller kanskje rare steder, men det gjør dem ikke helt udugelige vel? Nilsens fotballforståelse burde du ikke klage på, når du ser hva han har greid med Tromsø.

les gjennom punktene jeg har skrevet og si hva du er uenig i.

Da er det synd han ikke har vist noe fotballforståelse i Brann.

Her kommer jo alle punktene jeg skrev om han inn...

Lenke til kommentar

Du sliter med å skjønne overdrivelse ser jeg. Og du sier du skriver den tråden utelukkende om Brann, men det samme gjelder for de fleste lagene i Tippeligaen, så da burde alle lage en whine-tråd som deg og klage. Dessuten lagde du vel den etter 3-4 runder. Slikt utjevner seg i løpet av en sesong, så jeg ser virkelig ikke hvorfor du skal lage en klagetråd etter 3-4 kamper. Skal jeg kanskje gjøre det om det går mot mitt lag i 3-4 kamper?

Jeg har heller ikke sagt at du har skrevet ordrett at dere har TLs beste lag/verdens beste lag, men MÅTEN du skriver ting på virker som at du mener det til tider.

PVM er overhypet til de grader. Ser ikke det store med fyren, rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg klager aldri på dommerfeil, men uttalelser som denne;

Slikt utjevner seg i løpet av en sesong(...)

har jeg alltid synes er utrolig merkelige. Folk sier ting som dette konstant. Har du noe belegg for å si dette, eller er det en ren løgn fra din side for at du skal få et poeng til å fungere? Undersøkelsene jeg har sett på dette tyder nemlig på at det du sier er direkte vås, og rent matematisk ville det vært merkelig om dommerfeil skulle jevnet seg ut over noe så lite som 30 kamper per lag i en sesong. Men kom gjerne med bevis for det du sier om du har det.

Lenke til kommentar

Du sliter med å skjønne overdrivelse ser jeg. Og du sier du skriver den tråden utelukkende om Brann, men det samme gjelder for de fleste lagene i Tippeligaen, så da burde alle lage en whine-tråd som deg og klage. Dessuten lagde du vel den etter 3-4 runder. Slikt utjevner seg i løpet av en sesong, så jeg ser virkelig ikke hvorfor du skal lage en klagetråd etter 3-4 kamper. Skal jeg kanskje gjøre det om det går mot mitt lag i 3-4 kamper?

Jeg har heller ikke sagt at du har skrevet ordrett at dere har TLs beste lag/verdens beste lag, men MÅTEN du skriver ting på virker som at du mener det til tider.

PVM er overhypet til de grader. Ser ikke det store med fyren, rett og slett.

kanskje du overanalyserer måten jeg skriver ting på når det gjelder Brann? ;)

Har enda ikke sett det utjevne seg så langt

Men hvis du ikke ser det store med PVM, kan du ikke argumentere hvorfor i det minste? Tenker på skudd, pasninger, dødballer, osv...For kort tid siden var det en som bare sa at han var uenig og kalte han middelmådig. Men å begrunne det kunne han ikke :roll: , og en slik diskusjon er rimelig meningsløs uten argumentasjon!

Lenke til kommentar

Jeg kalte han middelmådig, med begrunnelsen han kan ikke føre ball, han kan ikke løpe, og alt for ofte legger han inn høye baller mot Huseklepp og Guastavinho.

Jeg synes fortsatt ikke han er en fantastisk spiller, og jeg mener fortsatt at Huseklepp holder et langt høyere snitt som venstremidtbane/ving enn PVM. PVM er kanskje sterkere i det defensive spillet.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan se som støtter din teori er Chelsea i årets sesong. Ellers får man ting for og ting mot seg man ikke burde hatt. Sånn er det.

"Sånn er det" er en fryktelig dårlig begrunnelse, og duger ikke som bevis. Du ror deg ut på viddene. La oss for enkelthetens skyld si at hvert lag opplever 6 matchavgjørende dommerfeil i løpet av en sesong (30 kamper). Du mener at det jevner seg ut i løpet av sesongen, altså i vårt eksempel at alle lag opplever 3 kampavgjørende feil i sin favør, og tre imot.

Sannsynligheten for at ett lag opplever dette er 1/7 = 14%

Sannsynligheten for at ALLE lag opplever dette i løpet av sesongen er (ikke helt, men cirka) (1/7)^16 = ufattelig lav prosent. Og det er ETTER de enkle forutsetningene vi har tatt.

Jeg skjønner ikke at du kan angripe noen og forsøke å drite ut en tråd med grunnlag i noe du tydeligis overhodet ikke har peiling på. Skjønner du ikke at det får deg til å se utrolig dum ut?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan se som støtter din teori er Chelsea i årets sesong. Ellers får man ting for og ting mot seg man ikke burde hatt. Sånn er det.

Og United i de to-tre årene før det :roll: Det laget som vinner har marginene på sin side - også i forhold til avgjørelser av mannen i svart (dette gjelder de fleste ligaer - og det "jevner" seg ut over tid blant lagene som kjemper i toppen - ikke nødvendigvis blant alle lagene, og ikke nødvendigvis bare etter en sesong).

Det er uansett for dumt å skylde utelukkende på dommerfeil. Brann har seg selv å takke for den begredelige innsatsen de har vist i år. Brann setter ikke sjansene sine (og gudene skal vite at det har vært nok av de) - og da spiller det ingen rolle om vi hadde spillet mot både Haugesund, Enga og Lillestrøm.

Men i likhet med de fleste (?) andre har jeg også troen på at det vil løsne for Brann. Det blir finere i været, matten blir gradvis bedre og det vil offensive lag som Brann nyte godt av. Brann har også sjeldent to dårlige halvdeler av en sesong, som gjør at jeg er meget optimistisk i forhold til høsten. Etter en god høstsesong ender dette Brannlaget opp der de fortjener å være - på 6-7. plass.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Jeg kalte han middelmådig, med begrunnelsen han kan ikke føre ball, han kan ikke løpe, og alt for ofte legger han inn høye baller mot Huseklepp og Guastavinho.

Jeg synes fortsatt ikke han er en fantastisk spiller, og jeg mener fortsatt at Huseklepp holder et langt høyere snitt som venstremidtbane/ving enn PVM. PVM er kanskje sterkere i det defensive spillet.

nå var det ikke deg jeg mente, men kan godt ta den diskusjonen med deg siden du prøver å holde en saklig diskusjon :), selv om det nok er litt faktafeil.

Føre ball har han da ikke noe problem med. Du blander vel føring og dribling nå tror jeg. hva legger du i at han ikke kan løpe? PVM pleier ikke å slå så mange innlegg, er rimelig sikker på at du forveksler PVM med backene. PVM pleier å slå ganske presise innlegg de gangene han gjør det. fin vinkel pleier det å være på de...Huseklepp er vel ikke venstrekant og har vel aldri vært det heller, så det blir en rar sammenligning. Og hvis man skal sammenligne han med Huseklepp i den posisjonen han faktisk spiller, så har han flest målpoeng...Og med målet mot LSK så er han og den mest konstruktive spilleren i Brann for øyeblikket.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Har enda ikke sett det utjevne seg så langt

Vet ikke om du har fått med deg at det bar er spilt 12 runder...

"Sånn er det" er en fryktelig dårlig begrunnelse, og duger ikke som bevis. Du ror deg ut på viddene. La oss for enkelthetens skyld si at hvert lag opplever 6 matchavgjørende dommerfeil i løpet av en sesong (30 kamper). Du mener at det jevner seg ut i løpet av sesongen, altså i vårt eksempel at alle lag opplever 3 kampavgjørende feil i sin favør, og tre imot.

Sannsynligheten for at ett lag opplever dette er 1/7 = 14%

Sannsynligheten for at ALLE lag opplever dette i løpet av sesongen er (ikke helt, men cirka) (1/7)^16 = ufattelig lav prosent. Og det er ETTER de enkle forutsetningene vi har tatt.

Jeg skjønner ikke at du kan angripe noen og forsøke å drite ut en tråd med grunnlag i noe du tydeligis overhodet ikke har peiling på. Skjønner du ikke at det får deg til å se utrolig dum ut?

"Sånn er det" ikke ikke helt søkt som du skal ha det til. Du kan også si man får tre for/tre mot, men jeg tenkte mer på at ting man får imot seg. Lag får mer mot seg enn andre (bunnlagene, der Brann "ikke" er). Og nei, jeg vil ikke si jeg ror meg på viddene, dessuten er det vanskelig å ro der. :)

Og jeg vil heller ikke si at det gjør at jeg ser dum ut. Det jeg også sa her at man lager tråder etter 3-4 kamper og klager som et uvær på dommerfeil. Jeg kan gjerne lage tråder hver gang Iversen for eksempel blir holdt i feltet og vi blir snytt for straffe, for det er ganske så mange ganger. Brann kan heller sette sjansene sine enn å klage på dommerfeil. Dere fikk jo en her mot LSK forrige runde, som jeg mener var strengt dømt mot Kippe (selv om jeg hater spilleren).

Og United i de to-tre årene før det :roll: Det laget som vinner har marginene på sin side - også i forhold til avgjørelser av mannen i svart (dette gjelder de fleste ligaer

Ikke noe jeg kan si imot, men jeg vil også legge til at Chelsea i år var ekstreme på flaksen i mange kamper i år. Mer enn jeg har sett av andre lag før.

Men i likhet med de fleste (?) andre har jeg også troen på at det vil løsne for Brann. Det blir finere i været, matten blir gradvis bedre og det vil offensive lag som Brann nyte godt av. Brann har også sjeldent to dårlige halvdeler av en sesong, som gjør at jeg er meget optimistisk i forhold til høsten. Etter en god høstsesong ender dette Brannlaget opp der de fortjener å være - på 6-7. plass.

Det der skrev jeg og. Brann har hatt en blanding av litt uflaks og en stor dose udyktighet. Banen har som sagt sikkert mesteparten av skylden for dette og det vil komme seg etterhvert som banen gror seg til og blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...