Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en uke igjen av vinduet. Nesten så jeg håper på sesongens nestsiste dårlige kamp av Huseklepp. Han må også ikke overbevise mot Start, før han igjen kan brilliere ut sesongen. Alternativt, han scorer 3 mål i dag og blir solgt for 20 mill i morgen. Kanskje vi kan kjøpe en sånn Diouf-kar vi også. De ser ut til å fungere greit.

Lenke til kommentar

For dere som elsker Steinar Nilsen, RBH eller som ikke tåler utskjelling, ikke lest dette innlegget, det er skrevet i frustrasjon!

Først til RBH, det er deilig å se Bergensere slå til på stadion, målgivende fra Erik Mjelde (Branns egenprodusert oppover i alle nivå) og så var det en fra Klepp som setter ballen i mål. Men vent litt her, dette er Sandefjordspillere. Jeg husker enda den dagen du tok over, og sa "Vi skal satse på de unge talentene, vi skal ha spillere på banen som kjennes igjen av publikum!", håper han mente på eget lag også, ikke bare motstanderlag! Sandefjord hadde flere Bergensere i startelveren enn Brann!!!!

Når det videre gjelder Huskelepp, ikke selg for under 40 mill, nå klarer du ikke få erstatter og vi så idag hvilke betydning han har for Brann!

Til vår kjære nordlending, det var fryktelig dårlig spill idag, som vanlig, offensivt står alle i ro og ser på om Huseklepp skal gå på løp, idag kom de løpene sjeldent, dermed ble det trilling i forsvaret som mangler oppspillspunkt, og det ender opp med en feilpassning. Dette har vi sett altfor mye av! Det er trist å se hvor lite plan det er bak spillet vi har denne sesongen. Etter at Huseklepp og Guastavinho ikke klarer å skape noen ting, de taper alt, kommer Azar innpå, kanskje vi kan slå litt høyt å få løp rundt han, neida, vi slår løpeballer på Azar, og det ender opp i ingen ting. Han får ikke de ballene han skal ha, som han omgjorde til målgivende for Helstad gang på gang. Høye baller i mellomrommet!

Vel, Brann fortsetter uten å skape en dritt, vel vi gjør siste bytte, ut med backen El Fakiri som ikke hadde så mye mer å by på, og inn med en gammel ringrev, Cato Guntveit, på backen!? Jeg stiller igjen spørsmål her, vi bytter innpå en spiller på ett par å tredve, som ikke har noe offensivt å by på!!! Det er direkte flaut å se på de taktiske disponeringene idag!

Vi kan putte inn noen fine ord om Øvrebø idag å, han var på ingen måte den som gjorde Brann dårlig, men han irriterte meg han å. Egentlig litt uviktig, men jeg er så forbannet at jeg gjør det allikevell. Bjarnasson får gult for å hindre ett angrep, på en takling som fra min possisjon på stadion, så ut til å vær på ballen, nok om det, litt senere i kampen kommer en sandefjordspiller (tynn, mørk og høy, husker ikke navn) og hindrer Brann å kontre med en takling uten å nærme seg ball, tillsnakk. Bugge Pettersen (veldig god som vanlig) drøyer uhorvelig med tid, får noen få ganger litt tillsnakk, men ikke gult, som han burde hatt tidlig i andre, drøyingen begynte på 0-0 i første. Spissen til Sandefjord er på vei ut av banen, han blir byttet ut. Han bruker veldig lang tid på å gå ut, så Øvrebø løper bort å ber han skynte seg, spilleren rister på hodet, og fortsetter i samme tempo ut, Øvrebø bryr seg ikke mer om det. For en ryggrad!

Bortsett fra dette var det en håpløs kamp, hvor Brann viser igjen at de bare klarer å skape noe på kontringer mot forsvar som ikke har klart å etablere seg. Til nå i år har borte mot RBK vært god, da lå Brann kompakt deffensivt, ellers har det bare glimtvis vært bra, en omgang her å der. Spill har vi enda ikke. RBH og Steinar Nilsen kan ta seg en hurtigrutetur opp til Tromsø, ta seg en karsk, ta hurtigruten ned igjen til Bergen, buss til Kristiansand, møte laget direkte på Sør Arena, og sette opp en lagoppstilling i fylla, uten å ha hatt en eneste trening med laget denne uken, og de klarer ikke å spille dårligere enn de allerede gjør!

Takk for meg!

Endret av Kjuagutt
Lenke til kommentar

Sigurdsson ferdig i Brann? Ifølge BA har han gitt beskjed han har skrevet sin siste kontrakt med Brann. Han har vært viktig i mange år, men iår har tabbene kommt for ofte, kanskje greit å bytte beite når du ikke får mer til i en klubb. Uansett vil han av meg bli husket som en bauta i midtforsvaret, hurtigtoget som ryddet opp for alle andre. Takk for noen gode år!

Lenke til kommentar

Huseklepp blir!

Kan ikke skjønne annet nå. Blir ikke tid til å hente en erstatter om det tikker inn et bud mandag ettermiddag.

Da har du en jobb Bruun Hansen: Sørg for at Erik skriver under på en ny lang kontrakt! Du kan godt gi han tilsvarende kontrakt han har i dag, i tillegg til 30-50 % av Bakke sin kontrakt. Samtidig kan du sende Bakke hjem etter noen liter saft, hvor du også sier at de kan ta han om de trenger han, sett at de også tar over lønnskostnadene han kommer dragende med.

Lenke til kommentar
Huseklepp blir!

Kan ikke skjønne annet nå. Blir ikke tid til å hente en erstatter om det tikker inn et bud mandag ettermiddag.

Da har du en jobb Bruun Hansen: Sørg for at Erik skriver under på en ny lang kontrakt! Du kan godt gi han tilsvarende kontrakt han har i dag, i tillegg til 30-50 % av Bakke sin kontrakt. Samtidig kan du sende Bakke hjem etter noen liter saft, hvor du også sier at de kan ta han om de trenger han, sett at de også tar over lønnskostnadene han kommer dragende med.

Er mange andre som burde hatt mye lavere lønn enn Bakke. Han ofrer no i det minste sitt for klubben. Spillere som Solli (virker som han ikke gidder å gi en innsats) og Holmvik derimot.

Lenke til kommentar

Ser dette her, trist å se at han forsvinner, han føler vel at han får for lite spilletid, glad han velger utlandet istede for ett annet norsk lag denne gangen i hvertfall.

Men alt håp er ikke ute, klubbene er enig, men han har ikke bestemt seg enda.

Spillere inn? Leste idag i BT at Brann har lagt inn bud på Reginiussen, bra de forsterker forsvaret, men er også litt redd dette vil gå ut over sjangsene til Amankwah når han kommer tilbake :roll: Dersom han kommer tilbake nå da.

Lenke til kommentar

Han har vært bedre enn David Nielsen, men har ikke har allikevell hatt lite spilletid. Trist å bli kvitt en av de få med vestlandsdialekt, ikke mange igjen. Håper pengene går til noe fornuftig. Og ikke bare så Bruun Hansen kan kjøpe noen brune, eller konjakk er vel bedre, da bruker han mest mulig penger på minst mulig fornuftig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...