Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Herlig!.. Det er mye prestisje i ett mål scoret fra oppå ryggen på en motspiller. Heia heia!!

Edit: Bakke er gjerne ikke så veldig god spiller, men det aner meg at han er god leder.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Bakke in my heart, føler han passer i Brann. Håper vi får noe underholdning resten av året, jeg har gitt opp sesongen.

Lenke til kommentar

Velfortjent seier til Odd og direkte vondt å se på Brann. Er det noen som ser noen plan i det Brann foretar seg? Gir jo kampen til Odd.

Må blåse ut litt og forbanne dommeren som snøt Huseklepp for straffe og godkjente det siste målet... føler meg bedre nå. Gratulerer til Odd.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Fortjente rødt når han så bare rødt. Den spillern burde beherske seg noen hakk, makan til dårlig forbilde! Han og han andre dere dere han på laget, Austin er det vel..

Bakke har jeg for lengst gitt opp selv, men hvorfor folk oppfatter Austin som en rå spiller skjønner jeg ikke. Han fikk et sinsykt rødt kort i en kamp tidligere i år da han klarerte ballen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk mener den klareringen fortsatt kvalifiserer til rødt kort. Hadde han gjort akkurat det samme, men tuppet ballen bort i stedet for å måke den ut av banen, ville det ikke vært noen ting. Austin traff ball og bare ball. Å få rødt kort fordi motspillere løper inn i foten din etter du har sparket bort ballen er hårreisende.

Austin gå kanskje hardt i taklinger, men farligere en Tommy Svindal Larsen (som gikk knallhardt i pinnedyret vårt sist kamp) er han nok ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Norsk fotball har blitt alt for pinglete. Alle klager med en gang Austin gjør en bra, men hard takling. Alle klaget da Thione ble satt brilliant ut av kampen, av den godeste Austin. Dette ødelagte jo fotballen...

Lenke til kommentar

Enig med TomHel. En spiller som går knallhardt inn i en takling bør ikke få straff visst han tydelig går på ballen. Spillere som Bakke og Austin spiller med hjerte utenpå drakten, det er spillere du vet vil ofre i duellene, det trenger ett Brannlag i motgang. Visst de skulle bomme på taklingen må de ta straffen på lik linje med en som ikke har samme musklene, men da må en som går med knottene først få rødt uansett hvor hardt han går inn. Ikke være forskjell på om det er Austin som går med knotter eller om det er Moa, Femidov (Demidov) eller Skjelbred.

Norsk fotball taper seg for hvert røde kort Bakke og Austin får for reine taklinger. Personlig var det et stort tap for PL, og ett stort savn med duellene Roy Keane og Patric Viera, det var utrolig mye mer underholdene å se de to i duell, en å se Ronaldo hoppe over en ball mens han passerer Sanga. Litt dribling må vi ha, men ikke la det gå på bekostning av de knallharde faire duellene.

Lenke til kommentar

Jeg mener, og jeg vet mange er uenig, at en takling som går knallhardt, men klokkereint på ballen ikke skal være rødt kort. Går du rett på ballen skal det faktisk en del til at spilleren får en spesielt alvorlig skade, du kan få strekk pga du ikke klarer å holde foten din igjen, men det er over på noen små uker. Men visst du er ute etter å skade, og dermed bommer fullstendig på ballen må du få straff i rødt kort. For da er du ikke ute etter fair hardt spill. Du kan ikke tenke at bommer jeg på denne taklingen, så kan den personen bli skadet, for skader kan du få uansett. Har selv vært ute 6 mnd i forfjor, og 8 mnd i år, men mener på ingen måter fysisk spill skal forbys. Fordi skadene du får kommer av spillere som ikke er de hardeste, men de som er ute etter å skade. Det er store forskjeller der.

Jeg vet at FIFA har andre meninger, og vi må selvsagt følge FIFA sine regler, men jeg syns Bakke sin takling kvalifiserer til gult, og med tanke på Sandemoen sin linje den kampen var det knapt gult, for det var en 5-6 knottetaklinger i den kampen (fra begge lag) hvor han nøyde seg med frispark.

Lenke til kommentar
Jeg vet at FIFA har andre meninger, og vi må selvsagt følge FIFA sine regler, men jeg syns Bakke sin takling kvalifiserer til gult, og med tanke på Sandemoen sin linje den kampen var det knapt gult, for det var en 5-6 knottetaklinger i den kampen (fra begge lag) hvor han nøyde seg med frispark.

Synes det var artig med Siggy som fikk gult for obstruksjon for å skjerme ballen på midtbanen da Kovacs skulle sette fart. Litt senere hopper Odds kaptein inn i Huseklepp som er både raskere og nærmere ballen uten at det blir noe. (Siggy er ikke nær Kovacs men får likevel gult,)

Og Myhre kan ikke kommentere Brann. Han hater Brann og Bergen. Hver gang Huseklepp ble tatt, så "falt han lett". Klart han faller lett, han er jo så tynn og fullstendig uten tyngdepunkt (les pondus).

Lenke til kommentar

Helt enig, det er det jeg mener med at det er forskjell i hvem som tar hvem. Sandemoen er dessverre en fryktelig innkonsekvent dommer, og på ingen måte motstander av Brann, han dømmer stort sett forskjellig i hver situasjon, uansett hvilke lag som spiller.

Petter Myhre bør ikke få kommentere noen, han kan jo ikke reglene. For igjen å sitere han ifra Lyn - Brann: "Taklingen går rett på ballen først, men når han tar ballen fra mannen forstyrres mannen. Da er det soleklart frispark". ??? Jeg stiller spørsmålstegn her, etter å ha hørt kommentaren vil jeg si det er en fantastisk takling, for å forstyrre mannen gjør du jo selvsagt når du tar ballen fra han. Og i den situasjonen jeg sikter til falt mannen over ballen, det var ikke knotter, og det var ikke kontakt direkte mellom spillerene.

Trist å se hvor lavt nivå kommentatorene til TV2 har, mer Canal pluss eller mer kamper til Arne Scheie, han kan i det minste fotballen inn å ut, i motsetning til 90 % av TV2 sine kommentatorer.

(les pondus).

En viktig oppfordring til alle som!!!

Endret av Kjuagutt
Lenke til kommentar

Chelsea står klar til å by 25-30 mill for Huseklepp, sett at han presterer i kveld! (Satt litt på spissen.) Kilde

25-30 mill for Branns viktigste spiller? 25-30 mill for spilleren som er mer enn halve angrepet til Brann, som sammen med midtbanen består av 4-6 personer i hver kamp? Flo gikk for ingenting. Håper Huseklepp ikke gjør det samme.

Håper Bruun sender følgende to svar om en faks på 25-30 mill kommer inn:

De-wait-for-it...

-nied!

Lenke til kommentar

Grattis brann for at dere i det hele tatt har klart å holde på Huseklepp så lenge. Fyren har vært rå, og var banens beste for Norge i går. Er en fryd å se på, og gjør det verdt å se brannkamper for en som til vanlig ikke har så veldig mye til overs for klubben fra Bergen. Håper dere drar inn 35 mill minst. Det er han verdt.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at fifas egne regler sier at farlig harde taklinger skal være rødt kort, uansett hvor klokkereint du treffer ballen først. De er rett og slett ikke definert som "rene" taklinger.

Er det et problem egentlig?

Er for mange raske teknikere der ute som virker å slite for mye med skader grunnet tank-taklinger. Å spille kant når man er rask er farligere enn å gå full-kontakt i kickboxing. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...