Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Må si meg sterkt uenig, viss noen er verst her synes jeg det er Bakke. Selv om begge selfølgelig er ute og sykler, moro er det uansett!

 

Moro var det, men når et voksent menneske kaller en spiller på motstanderlaget en alkis, så kan det ikke være mye annet enn grøt oppe i hjernen på fyren. :)

 

Det morsomste var da han prøvde seg på tidenes mest tilgjorte og falske smil under NRK-intervjuet etterpå. Rekdal er en stor, patetisk taper. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rekdal er en fantastisk trener, en stor spiller, og ett fantastisk intervjuobjekt. Eller?

 

Likte kommentarer til Bakke til NRK Hordaland etter dette: Vel egentlig bryr eg meg ikke så veldig nå, vi kjemper i toppen, de kjemper i bunnen, eg vinner, han taper (ikke ordrett men noe lignende).

Lenke til kommentar

Rekdal angerer nok, men Bakke var temmelig sur.

 

En annen sak som er litt viktigere for Brann, man kan si hva man vil om Mons Ivar, men under han prøvde i det minste Brann seg på å spille, og bruke kantene, og over tid viste det resultater. I år mangler de spill, og det de nå får vil bare gi kortsiktige resultater

Lenke til kommentar

Problemet er at Nilsen i fjor trente Tromsø, da var det ikke så store forventninger til verken han eller spillerene. Og ingen venter at Tromsø skal være det laget som spiller fotball, så der gikk det helt fint å satse litt mer langt og ikke så mye på kantene. Men i Bergen er det for mye som sier at det er Brann som skal styre spillet, de skal spille god fotball, og ikke drive med langpassninger i 90 minutter. For nøytral supporter er det drita kjedelig å se på, og sånn passe kjedelig for bergensere, men vi får i det minste spenningen.

 

Brann under Mjelde sendte ballen inn til sentral midt, som videre fordelte gode passninger til kanter, og en sjeldent gang varierte de med en lang til Helstad, som scorte. Men de brukte ofte kantene, og så kom backene i hundre på overlapp. Da var det fint å se på, og du så hele tiden at det var dette som var målet, selv om de flere sesonger misslyktes i sitt forsøk på dette spillet. Vi har ikke Andresen til å fordele slike baller, men personlig tror jeg en skadefri Bakke er mer enn god nok til denne jobben. Også Austin, Jaithe og Gylfi kan klare det til en viss grad i det minste. Med Sævarrson og El Fakiri har vi offensivt gode backer, og kantene er de samme som Mjelde klarte det med. På topp mangler vi Helstad, men vi har en Huseklepp som en erstatning, for nå som han scorer litt mål, og løpe kan han.

Lenke til kommentar

Men Brann har da ikke vært spesielt defensive på hjemmebane i år. Vi har vært taktisk kloke mot Molde og til en viss grad Aalesund, men har aldri lagt oss ordentlig bakpå på hjemmebane. Det er manglende ferdigheter som ofte gjør at vi ikke alltid lykkes offensivt i år.

Lenke til kommentar

Joda, de prøver å spille offensivt. Men det virker som det er deffensiven som blir drillet på trening. De har ett relativt godt forsvar nå, men når de skal angripe hopper de ofte over midtbaneleddet, og spiller gjerne uten kanter. Nesten alt går i bakrom, det er dette som irriterer meg. Manglende ferdigheter eller ikke. De må få mer spill, og mot Aalesund som ligger så kompakt må de utnytte bredden bedre, det er først da du kan åpne opp ett forsvar.

Lenke til kommentar

Jeg synes helt klart det er riktig å drille det defensive på trening. Brann har scoret i hver eneste kamp de har spilt i år (!) og sluppet inn altfor mye. Jeg synes uansett forbedringen fra begynnelsen av sesongen når det gjelder å fremstå som et lag er slående. Gir vi Nilsen nok tid er jeg sikker på at vi vil få se svært underholdende og godt hjemmespill på Brann Stadion i framtida. Har sjelden sett et lag underholde like mye som Tromsø gjorde da de rundspilte RBK i fjor under Nilsen. Herlig, spillende angrepsspill.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Brann under Mjelde sendte ballen inn til sentral midt, som videre fordelte gode passninger til kanter, og en sjeldent gang varierte de med en lang til Helstad, som scorte. Men de brukte ofte kantene, og så kom backene i hundre på overlapp. Da var det fint å se på, og du så hele tiden at det var dette som var målet, selv om de flere sesonger misslyktes i sitt forsøk på dette spillet. Vi har ikke Andresen til å fordele slike baller, men personlig tror jeg en skadefri Bakke er mer enn god nok til denne jobben.*snip*

 

Bakke hadde nettopp ett veldig godt blikk for fine pasninger gjennom motstander sitt forsvar før han reiste til Leeds og lærte seg at det var knottene-først-med-strake-bein som gjaldt.

Det er tidvis ille å se Brannspillerene sine mangel på plan og initiativ når flankene ligger der som autostradaer.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

En Bakke i form kan redde mange poeng for Brann, helt klart. Han har noen knallharde taklinger, men at han bare tar med knotter er direkte løgn, for han har kanskje en eller to i løpet av en sesong, men han gir å tar, og sliter med skader pga dette. Men han tar alltid det ekstra løpet, den ekstra taklingen og det der, en fantastisk spiller når han er i form.

 

Til Husam: Vi er helt enig når det gjelder framgang i Brannlaget. Det er hele veien vist fremgang fra hva det var når han tok over. Men det skulle blott bare mangle, for de første kampene under Nilsen manglet alt. Savner en klar plan i angrepspillet, det beste forsvar er ett godt angrep. Brann sliter med å ha ballen i laget, noe som igjen fører til at de slipper inn mål. Det er godt forsvar det meste av tiden, men det er når kampene begynner å gå mot slutten og spillerene begynner å bli sliten, at vi trenger solid passningspill, der blir det for mye feil. Noe som koster mål og poeng. De trenger struktur i angrepspill så orker de mer deffensivt. Men joda, gode angrep starter i forsvaret.

Lenke til kommentar

Knottene-først-med-strake-bein er selvfølgelig satt på spissen men noe gikk tapt hos Bakke under Leeds oppholdet. Fra playmaker til grisespiller for å sette det på spissen en gang til. Jeg vil ha mer av playmakeren Bakke. Kanskje Ahlsen kan gi ham noen tips om skuldertacklinger? :D

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Bakke er jo i strålende form! Han var konge både mot Aalesund og Lyn. Skjønner ikke at han skal få kjeft for tiden...

 

 

Til Husam: Vi er helt enig når det gjelder framgang i Brannlaget. Det er hele veien vist fremgang fra hva det var når han tok over. Men det skulle blott bare mangle, for de første kampene under Nilsen manglet alt. Savner en klar plan i angrepspillet, det beste forsvar er ett godt angrep. Brann sliter med å ha ballen i laget, noe som igjen fører til at de slipper inn mål. Det er godt forsvar det meste av tiden, men det er når kampene begynner å gå mot slutten og spillerene begynner å bli sliten, at vi trenger solid passningspill, der blir det for mye feil. Noe som koster mål og poeng. De trenger struktur i angrepspill så orker de mer deffensivt. Men joda, gode angrep starter i forsvaret.

 

Da tror jeg vi er enig i det meste, jeg har også sett at problemene dukker opp når vi har ledelsen mot slutten av kampene og ikke klarer å etablere noe spill. Jeg vil likevel frikjenne Nilsen i stor grad. I tillegg til å forbedre det defensive har han måttet ta stor tak i det fysiske, i og med at spillernes treningsgrunnlag etter ferien var helt elendig. Får håpe han klarer å endre innstillingen i hele klubben frem til neste år, da er mye allerede gjort. Også får detaljene i det taktiske og det offensive spillet komme etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...