Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Jeg vil kalle det overkjøring når Glimt spiller 80% av kampen med begge backene sine langt oppe på Branns banehalvdel, men det er jo egentlig bare å gratulere. Dere skårte noe vi ikke gjorde, men kom for all del ikke å si at Brann spilte noen stor kamp og at det er begynnelsen på noe stort..

Beklager om jeg har skapt noe kvalme, men i går var jeg relativt frustrert over kampens utfall. Og det er ikke slik man skal representere klubben sin..

Brann kan også legge backene sine langt opp, og late som om det er en faktor for å ha "overkjørt" det andre laget :roll: . Er du klar over hvor svake defensivt Glimt er? Vi så det i går, dere gjør feil, dere mangler fart, mangler koordinasjon.

Dere ligger høyt ja, og prøver å bryte gjennom forsvaret til Brann, men klarte det bare ytterst få ganger i går. Brann satte glimrende kontringer i går, og kom med masse folk når de gikk i angrep.

Brann kjørte ikke over Glimt, men de var bedre. Med litt flaks også, det kan jeg innrømme.

Ellers synes jeg Jaiteh gjør en strålende kamp. Gode pasninger, løpsvillig, angrepsvillig, sterk i dueller. Dette var en Jaiteh som leverte en kjempesøknad om å få mer spilletid. Ellers var jo også selvsagt Huseklepp i god form, sammen med en mye mer bevegelig David Nielsen. Håper dette var starten på en skikkelig opptur for Brann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grei måte Oppdal avsltter diskusjonen ang om det var straffe eller ikke:

Jeg tror forresten jeg hadde reddet straffen, man må være offensiv, sier Opdal

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=542624

Synes Oppdal kunne fått enda litt mer skryt etter igår, han gjorde en god jobb.

Nilsen utmerket seg ikke noe enormt, men han gjorde den ene tingen spisser skal gjøre, være på rett sted til rett tid.

Huseklepp var knallgod, ingen protester der, men man ser tydelig at han egentlig ikke er spiss, men tilrettelegger. Istedenfor å gå på mål går han utover og prøver å legge inn, akkurat som han fremdeles venter på at helstad skal komme i 100 på andre siden.

Lenke til kommentar

Jaiteh spilte bra i går, uten tvil.. men han hadde en del søknader om det gule kortet før han fikk det. Brann spilte kynisk og litt typisk Steinar Nilsen. Grunnen til at vi sliter deffansivt er jo at vi sliter økønomisk så vi ikke kan bruke Älo Barengrub, ettersom vi må betale Flora Tallin en ukjent sum etter en kamp til, og i dette fraværet samt at Johan Lædre Bjørdal er langtidsskadet gjør at Per-Werner Vågan Rønning ikke har en makker verdig å være hans makker. Forøvrig mindte gårdagens kamp meg om FFK - Aalesund, hjemmelaget presser på og bortelaget spiller kynisk og dødelig effektivt, selv om målene i går var latterlige...

Lenke til kommentar
Grei måte Oppdal avsltter diskusjonen ang om det var straffe eller ikke:

Jeg tror forresten jeg hadde reddet straffen, man må være offensiv, sier Opdal

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=542624

Synes Oppdal kunne fått enda litt mer skryt etter igår, han gjorde en god jobb.

Nilsen utmerket seg ikke noe enormt, men han gjorde den ene tingen spisser skal gjøre, være på rett sted til rett tid.

Huseklepp var knallgod, ingen protester der, men man ser tydelig at han egentlig ikke er spiss, men tilrettelegger. Istedenfor å gå på mål går han utover og prøver å legge inn, akkurat som han fremdeles venter på at helstad skal komme i 100 på andre siden.

Frekt av Opdal :p

Men sant det med Huseklepp. Han er ving, og bare det.

Lenke til kommentar

Jaiteh har imponert meg mer med det han har foretatt seg, enn det Rudy har. Kan være litt pga forventningene da, Rudy kom i fjor som et friskt pust med løpskraft, og kraftige dueller. Forventet liksom litt mer av han i år enn jeg gjorde av Jaiteh, men fremdeles en strålende god kamp av Jaiteh.

EDIT: Ang. Huseklepp, så er jeg enig, han er en ving. Han er farlig foran målet, men bare fordi han kan drible seg frem, og tilrettelegge til noen andre. Vi så det i går også, det var vel ved både en og to anledninger det hadde vært best om han skjøt selv, men så velger han å prøve å dytte til Nielsen eller noen andre.

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

BG var dårlige i går ja og serverte Brann noen fantastiske pasninger til tider. Føltes aldri som noen trussel og Brann hadde egentlig full kontroll. Det eneste som gjorde meg usikker var vissheten om at Brann trenger mange sjanser for å score et mål. Det er uvant, for med Helstad så trengte vi aldri bekymre oss for det.

Vi var heldig som møtte et meget amputert Glimt-lag. Nå har forhåpentligvis Nielsen fått skikkelig selvtillit og vil fortsette i samme baner. Var en helt annen mann kontra karen som laffet rundt mot VIF. Jobbet bra defensivt i tillegg.

Sesongstarten til Brann er jo ikke så ille, skal vi sammenligne oss med resten av lagene. Kun to lag har vunnet mer enn to kamper...

Lenke til kommentar
DA skal jeg på Stadion, fri på 1. mai selvfølgelig og alt. Blir en herlig kveld på Stadion, mot bunnlaget LSK! Vi tar 3 poeng, 100% sikker på det! :D

Vi burde også tatt 3 poeng mot Sandefjord (tenkte vi i forkant av kampen). Vi så jo hvordan det gikk. Men det ser ut som om at formkurven peker oppover, håper de klarer å holde oppe den gode formen mot LSK også.

Lenke til kommentar
Samtidig er det vanlig at laget som rykker ned tar poeng på stadion..

La oss bare håpe at ikke laget som rykker ned tar mer enn 3 poeng på stadion i år.

Ja klarer det laget som rykker ned å ta mer enn 3 poeng på stadion da er Brann dårligere enn til og med eg trodde ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Samtidig er det vanlig at laget som rykker ned tar poeng på stadion..

La oss bare håpe at ikke laget som rykker ned tar mer enn 3 poeng på stadion i år.

Jeg tror du har verre ting å bekymre deg for.

Lenke til kommentar
......

Ja klarer det laget som rykker ned å ta mer enn 3 poeng på stadion da er Brann dårligere enn til og med eg trodde ;)

Du har mer rett enn du skjønner.

Jeg tror du har verre ting å bekymre deg for.

Achh jaaa....schweininfluenza!

swineflu.jpg

EDIT:Puttet bildet i spoiler siden jeg gikk såpass OT

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...