Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg mener at Svein Oddvar Moen er dobbelt så latterlig. Istedenfor å legge seg langflat og innrømme tabben, så sier han at Austin fikk rødt pga taklingen. Jævla drittdommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De usportslige opptredene til Tromsø i dag var pinlig. En spiller og trener som viser fingeren til hjemmepublikummet er noe jeg personlig ser på som latterlig
Noen sa til meg at Brann supporterne kastet ting på Tromsø trenere og spillere? Sant?

Treneren fikk en kaffekopp kastet etter seg tror jeg. Samtidig er jeg enig i at det å vise fingeren til publikum er unødvendig, men som TIL suporter syns jeg ikke Brann spilte så eksemplarisk heller. Var ikke bare pent spill. På en annen side syns jeg resultatet er så retferdig det kan få blitt med så latterlig dårlig dømming, begge lag fikk feilaktige dømminger mot seg. TIL fikk en feilaktiv annulering, men Molskred bruker armen på 3-0 og Brann fikk en billig straffe og ble samtidig snytt for en også. Syns Brann spiller godt gjennom store deler av kampen, men det virker som dere kunne trengt en målfarlig spiss. Tror ikke dere har tid til å vente på at Huseklepp skal finne det for godt å begynne og score.
Lenke til kommentar
De usportslige opptredene til Tromsø i dag var pinlig. En spiller og trener som viser fingeren til hjemmepublikummet er noe jeg personlig ser på som latterlig
Noen sa til meg at Brann supporterne kastet ting på Tromsø trenere og spillere? Sant?

 

Tromsø treneren viste fingeren som resulterte med at en irritert Brannsupporter kastet kaffe koppen.

Lenke til kommentar
Jeg mener at Svein Oddvar Moen er dobbelt så latterlig. Istedenfor å legge seg langflat og innrømme tabben, så sier han at Austin fikk rødt pga taklingen. Jævla drittdommer.

 

 

Det røde kortet var helt greit.

 

Nummer 8 på brann skulle også hatt røtt kort, etter 2-3 klare dytt med begge armer, og påhopping av Rushfeldt.

Austin kommer i en heidundrende fart, og fortjener rødt. blir en ganske lik situasjon som United - WBA tidligere denne sesongen, da Robinson hadde en lik takling på Park

Lenke til kommentar
Det røde kortet var helt greit.

(...)

Austin kommer i en heidundrende fart, og fortjener rødt. blir en ganske lik situasjon som United - WBA tidligere denne sesongen, da Robinson hadde en lik takling på Park

 

Det røde kortet var ikke greit. Er det ulovlig å komme i stor fart? I så fall skulle Lindpere også vært utvist. Austin er soleklart først på ballen og treffer ballen rent. Dette er et balltap fra Lindpere. Det blir helt feil at han skal få en spiller utvist bare fordi han er for sent inne i taklingen selv.

Lenke til kommentar
Vell, er mange taklinger som treffer ball som kvalifiserer seg for rødt kort.

Tenk om Austin hadde truffet foten på han da? Da hadde det vært hasta la vista lindpere. Uansett, det er farefult spill, uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Når jeg sier at taklingen er ren, inkluderer det at han ikke går inn med strake ben. Han treffer ballen med vristen. Det er Lindpere som er for sen inn i taklingen. Hva skal han gjøre med foten etter at han har tatt ballen? Kappe den av?

Endret av yablame
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt glad jeg ikke så kampen i går, men jeg så sammendraget på Brann.no nå. Det verste er jo at etter det jeg kan se så har Brann en 2-3 ganske feite sjanser i første omgang, før Tromsø får sine 15 minutter fri tilgang til mål.

 

Men alikevel, sjanser er ikke mål, og det er mål vi trenger.

 

Og Austins takling, et forholdsvis greit gult kort. Rødt? Hah, langt ifra. Den _kunne_ vært stygg ja, men han treffer ball. Kanskje en smule farefullt, og dermed hadde jeg ikke sagt noe på et gult kort. Men det som skjer er jo at det blir "slagsmål" pga Tromsøspillerne blir forbanna, og Moen velger enkleste vei ut og gir et rødt kort til en spiller fra hvert lag. Og å gi det til Austin er helt forbanna bak mål.

Lenke til kommentar

Det var en veldig rotete og uoversiktlig situasjon.

 

Austin sin takling er grisete og unødvendig hard etter min mening. Ja, han er på ballen, men hvis det skal være en unnskyldning for å klippe ned en annen spiller i en vill fart da blir det jo fort mange stygge situasjoner ut av det.

 

Han tromsø spilleren som får rødt, gjør han noe egentlig? Ser han blir skubbet over ende av en brann spiller, men han har vel gjort ett eller annet rett før den situasjonen tenker eg.

 

Forstår hvertfall at dommeren ikke klarer å holde oversikten i en slik situasjon. Men hjelpedommerne burde jo klare å følge litt bedre med?

Lenke til kommentar

Når vi så reprisen av taklingen fra en annen vinkel kan vi se at linjedommer som står rett ved siden av også dømmer kast. Var det kanskje 4. dommer som mente at dette kvalifiserte til rødt kort? Latterlig dømming. Håper Brann klager og får klagen sin igjennom, selv om jeg tviler på godvilje fra NFF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...