Fin Skjorte Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Uansett om at ikke laget gikk videre så har de en god historie å fortelle, for det var virkelig spennende til tider i går! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Sant det, har ikke følt en slik spenning siden slutten av sesongen i fjor. Er redd nedturen og det at sesongen nærmest er over vil medføre at Brann går på noen smeller i de siste kampene. De pleier som regel å gjøre det, med skikkelig stygge siffer. Skjer det så tror jeg trenerskifte vil være et faktum. Brann må avslutte med stil, hvis ikke så viser de at de ikke er villig til å kjempe for noe så enkelt som ære. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Forutenom tabellplassering så har ikke brann noe å spille for, så mye av presset de må ha opplevd som regjerende seriemester ved begynnelsen av sesongen er vel borte. Da er det vel lettere å senke skuldrene og spille ball, i steden for å tenke på hvordan de bør spille og at de for alt i verden bør vinne kamper? Forhåpentligvis så blir det ikke et påtvunget trenerskifte. Om så skulle skje så er det forhåpentligvis fordi Mjelde anser seg selv som utbrukt uten å kunne tilføre klubben mer. Tror det vil gagne laget mye mer enn at mjelde blir avsluttet. Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Og der var punktumet satt bak skandalesesongen '08. Skammens lag. Kjenner vi Brann under det nåværende styret rett forløper nok dette uten konsekvenser for noen av de ansvarlige. Sikkert koselig, det. Produktet er defekt! Endret 3. oktober 2008 av kapitalisten Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Forutenom tabellplassering så har ikke brann noe å spille for, så mye av presset de må ha opplevd som regjerende seriemester ved begynnelsen av sesongen er vel borte.Da er det vel lettere å senke skuldrene og spille ball, i steden for å tenke på hvordan de bør spille og at de for alt i verden bør vinne kamper? Forhåpentligvis så blir det ikke et påtvunget trenerskifte. Om så skulle skje så er det forhåpentligvis fordi Mjelde anser seg selv som utbrukt uten å kunne tilføre klubben mer. Tror det vil gagne laget mye mer enn at mjelde blir avsluttet. Mjelde har da aldri vært en god trener. Har har vel vært mer som en "kompis" en en autoritetsfigur. Grunnen til hans suksess er ene og alene de gode enkeltspillerene som har blitt hentet inn i sin tid som hovedtrener, det og det faktum at klubben har fått millioner kastet etter seg som aldri før, noe ingen andre av branns tidligere trenere kan si. Personlig synes jeg han burde ha gått av etter fjorårets sesong, da hadde han forsatt hatt et god rykte og vært noe for de særbergenske historiebøkene. En god del av spillerene er også veldig skuffende, man skulle ikke tro de fikk betalt som fagfolk da de har en formkurve som ser ut som en berg og dal bane. Ting må nok desverre renskes opp, og jeg vil heller at vi henter inn en autoriteær og streng trenger fra det vide utland, kvitte oss med de eldste og inneffktive for så å bygge laget opp igjen med en god base av unge og dyktige spillere. Har aldri brydd meg om tabellplasseringene til Brann før, og bryr meg heller ikke nå. Eneste jeg krever er at alle gir maks, og spiller som man forventer av fagfolk, det har ikke 90% av Brannlaget gjort i år. Tommelen opp for Udjus, Sævarson, Austin Powers, Chrissy og vår eminente straffeekspert, tommelen ned for resten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Mjelde har da aldri vært en god trener. Jeg er en lekmann, som så mange andre i denne tråden her, når det kommer til fotball. Jeg registrerer at tippeligaens spillere og trenere i fjort kåret Mjelde til den beste treneren i ligaen. Jeg antar det har ganske god peiling og Mjelde er vel også den mest suksessrike treneren i Branns historie, i hvert fall i moderne tid. Styret valgte han når P.O. Ludvigsen stilte ultimatum, noe som også taler til at Mjelde anses som en verdifull resurs på stadion. De siste årene også en av de mest suksessfulle trenerne i Norge de siste årene. Et paradoks er at mange ønsker å gi han skylden for i år, men samtidig ikke vil gi han æren for i fjor (og året før). For meg har Mjelde vist at han kan, jeg takker han som leder for gruppen som ga oss seriegull. Samtidig plasserer jeg ansvaret i år på gruppen som han leder. Jeg beholder gjerne Mjelde. Den største tabben i år var salget av Helstad, det kostet nok Brann både medaljekamp og Mesterligaen. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Folk gir Mjelde æren for året vi vant, men vil ikke gi han skylden for året vi nesten rykka ned? Det henger ikke på greip. Brann lever på hardball og andre økonomiske muskler, selv om vi nå er mer selvforsynt med aktiva en noen gang, så hadde vi aldri vært der om vi ikke hadde kjøpt de spillerene vi kjøpte. Hadde du tatt vekk de spillerene, hadde vi aldri vunnet noe seriegull. Hadde du hatt spillerene, men hatt en annen trener så hadde vi mest sannsynlig vunnet gullet uansett. Premiering av trenere har med suksess å gjøre, og personligheten. Personlighet har han mye av, og det er det positive med hqan. Suksessen mener jeg forsatt er på tross av, og ikke på grunn av, Mjelde. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Tommelen opp for Udjus, Sævarson, Austin Powers, Chrissy og vår eminente straffeekspert, tommelen ned for resten. Må ihvertfall få lov til å legge til Hanstveit på denne lista, da han etter min mening var vår beste i går. I tillegg vil jeg ikke være for hard med noen, vi spilte mot Deportivo i Spania, på papiret skal vi være et slaktoffer. Mjelde har gjort MYE bra for Brann, jeg tror han skal ha veldig mye av æren for vår fantastiske angrepsfotball i 2006 og 2007. Han har gjennom alle årene vist at han også har tydelige svakheter, spesielt i det taktisk under kampene blir dette synliggjort, men her har han også forbedret seg. Jeg mener vi må ha en veldig god erstatter på plass før vi tar det steget og kvitter oss med en trener som har vært her såpass lenge og i det store og hele har oppnådd såpass mye i Brann. Jeg vil gjerne høre fra de som mener vi skal kvitte oss med Mjelde hvilke erstattere de ser for seg som er aktuelle i dag? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg synes det er teit at Deportivo i det hele tatt er med i UEFA Cupen. De endte på 9. plass i serien forrige sesong! Det er egentlig bare tull at halve divisjonen får spille i Europa. Jeg vet at England/Spania er de største ligaene i Europa, men dumt at 9-10 lag får spille enten CL eller UC. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg synes det er teit at Deportivo i det hele tatt er med i UEFA Cupen. De endte på 9. plass i serien forrige sesong! Det er egentlig bare tull at halve divisjonen får spille i Europa. Jeg vet at England/Spania er de største ligaene i Europa, men dumt at 9-10 lag får spille enten CL eller UC. Det er jo på grunn av koeffisientreglene, så spanske lag har jo gjort seg fortjent til det. Reglene blir helt annerledes fra neste år, uten at jeg vet hva det vil ha å si for antall lag fra de forskjellige landene. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Der er nå en ting, det har med ranking av landene å gjøre. Vi i Norge har jo stort sett fotballspillere som suger eselballe, og verdens mest talentløse landslagssjef, så vi får det ikke. Det som er irriterende med Deportivio er at de ikke fulgte reglene og møtte opp ved trekningen, bare det alene burde ha gjort at de ikke skulle ha fått lov til å være med i turneringen. Men vi røk fortjent ut, så den biten er det ingen vits å syte om Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 To kjappe. Herlig. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Nei har du sett...... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Affa meg. Solli skal spille på landslaget? 3 siste kampene har han hatt 2 passninger som har havnet hos mottaker.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Hva? At vi leder 2-0 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ja, deiiilig Rødt kort til de og, chill. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Heldig med kortet - burde ikke vært rødt! Få inn Winters nå! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 Winters kan vente litt til, jeg vil se ludde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå