kapitalisten Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Du mener vel "Rudy can't fail" =) Can. I likhet med flere andre påståtte landslagsspillere sportsklubben har kjøpt opp igjennom. Det at Mjelde trekker frem ferdighetsnivået er også aldri positivt. (Les: Monkam og Demba) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Svar til Dotten i de sene nattetimer:Jeg har "dessverre" hatt et fag som het grunnleggende psykologi, og det handlet ikke om piping fra supportere og fotball. Det er selvsagt en mulighet for at du har hatt dette faget uten forelesninger, eller et annet sted enn meg, men der hvor jeg tok dette faget, var det særdeles liten fokus på fotball generelt. Trikset er jo å ta det du lærer og bruke det på gitte situasjoner i samfunnet. At de ikke eksplisitt nevner piping som eksempel på forelesing betyr ikke at du ikke skal kunne være i stand til å bruke det du eventuelt har lært på situasjonen vi her diskuterer. Det må jo være temmelig bortkastet fag å ta om man ikke anvender det på forskjellige situasjoner i samfunnet. For meg er en som piper på eget lag en som svikter laget og som gjør seg til endel av problemet. Selv om man ikke har det som hensikten, så er det dette som er konsekvensen. Å prøve å selge piping som et middel som del av en løsning, den biter jeg ikke på. Det er ikke begrunnet i noen form for vitenskap, såvidt meg bekjent. All kunnskap jeg har viser til det motsatte. Jeg undres om jeg når gjennom og man er åpen til å reflektere over årsakssammenhengen med piping og prestasjon. Å være supporter og samtidig pipe på eget lag er en kontradiksjon. Det går ikke overens og handlingen resulterer i at jeg ikke kan anse en som piper som supporter i det øyeblikket. Og i hvert fall ikke om man mener det er riktig å pipe på eget lag. Det karakteriserer jeg som SINO, men vær gjerne uenig. Det er min oppfatning, ikke noe å gå bananas for. Det minner mer om (ubevisst) svik, det være seg om man tror pipingen er rasjonelt begrunnet eller om det er utløpt for frustrasjon. Piperne er endel av problemet og ikke endel av noen løsning. Men all den tid man går rundt og tror man faktisk bidrar til noe positivt med pipingen sin, så er det vel lite å gjøre med. Jeg får bare håpe på at noen av dem har evnen til å åpne eget sinn og ta seg en titt i speilet og fundere litt over om man virkelig tror man er med på å løse dette her når man piper. Søk opp litt kunnskap, spør psykologer om piping er en positiv vekker, eller om det er med på å grave laget dypere ned. Undersøk. Om man er villig til å faktisk ta en kvalitetssjekk av egen oppfatning. Det får være en erkjennelse opp til hver og en. For meg forteller mine 29 år at man er endel av problemet om man piper på eget lag. Derfor gir jeg også beskjed, som supporter, i håp om at noen vil komme til den samme konklusjon og slutte å opptre som et hinder for Brann og heller går over til å bidra som supporter. Om man da er villig til å lytte da. Time will tell. Som jeg sa tidligere, supportere er vanvittig glad i å gi kritikk men forferdelig dårlig til å motta kritikk. Generelt sett. Lenke til kommentar
kash Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Dette er synsing fra din side Dotten. Det er ikke slik at dersom man bare lukker øynene lenge nok, eller ikke sier noe, så ordnes ting av seg selv. Det gjelder det meste i livet, selv de man elsker. Du har misforstått dersom du tror at den som piper tror dette er et middel til løsning. Det er en spontan ytring om at en er misfornøyd med prestasjonene og innsatsen. Man gir en verbal respons, man skyter ingen. At du mener at vedkommende ikke er en ekte supporter, er en subjektiv mening og egentlig ganske uinteressant. Dersom ikke store stå er ekte supportere, hvem er det da? Folk som bruker 1000 vis av kroner hvert år på å følge laget sitt, er da vitterlig gode supportere. Folk som husker hvor de var når Geir Austvik scoret første målet i cupfinalen mot Molde i 82. Folk som gifter seg på stadion, og kler ungene sine opp i Brann drakter til 500 kr stk. Et pip i deres munn, så er de plutselig etter ditt skjønn en del av problemet. Det blir en for banal fremstilling. Hvor var du når Geir Austvik scoret? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Svar til Dotten i de sene nattetimer:Jeg har "dessverre" hatt et fag som het grunnleggende psykologi, og det handlet ikke om piping fra supportere og fotball. Det er selvsagt en mulighet for at du har hatt dette faget uten forelesninger, eller et annet sted enn meg, men der hvor jeg tok dette faget, var det særdeles liten fokus på fotball generelt. Trikset er jo å ta det du lærer og bruke det på gitte situasjoner i samfunnet. At de ikke eksplisitt nevner piping som eksempel på forelesing betyr ikke at du ikke skal kunne være i stand til å bruke det du eventuelt har lært på situasjonen vi her diskuterer. Det må jo være temmelig bortkastet fag å ta om man ikke anvender det på forskjellige situasjoner i samfunnet. For meg er en som piper på eget lag en som svikter laget og som gjør seg til endel av problemet. Selv om man ikke har det som hensikten, så er det dette som er konsekvensen. Å prøve å selge piping som et middel som del av en løsning, den biter jeg ikke på. Det er ikke begrunnet i noen form for vitenskap, såvidt meg bekjent. All kunnskap jeg har viser til det motsatte. Jeg undres om jeg når gjennom og man er åpen til å reflektere over årsakssammenhengen med piping og prestasjon. Å være supporter og samtidig pipe på eget lag er en kontradiksjon. Det går ikke overens og handlingen resulterer i at jeg ikke kan anse en som piper som supporter i det øyeblikket. Og i hvert fall ikke om man mener det er riktig å pipe på eget lag. Det karakteriserer jeg som SINO, men vær gjerne uenig. Det er min oppfatning, ikke noe å gå bananas for. Det minner mer om (ubevisst) svik, det være seg om man tror pipingen er rasjonelt begrunnet eller om det er utløpt for frustrasjon. Piperne er endel av problemet og ikke endel av noen løsning. Men all den tid man går rundt og tror man faktisk bidrar til noe positivt med pipingen sin, så er det vel lite å gjøre med. Jeg får bare håpe på at noen av dem har evnen til å åpne eget sinn og ta seg en titt i speilet og fundere litt over om man virkelig tror man er med på å løse dette her når man piper. Søk opp litt kunnskap, spør psykologer om piping er en positiv vekker, eller om det er med på å grave laget dypere ned. Undersøk. Om man er villig til å faktisk ta en kvalitetssjekk av egen oppfatning. Det får være en erkjennelse opp til hver og en. For meg forteller mine 29 år at man er endel av problemet om man piper på eget lag. Derfor gir jeg også beskjed, som supporter, i håp om at noen vil komme til den samme konklusjon og slutte å opptre som et hinder for Brann og heller går over til å bidra som supporter. Om man da er villig til å lytte da. Time will tell. Som jeg sa tidligere, supportere er vanvittig glad i å gi kritikk men forferdelig dårlig til å motta kritikk. Generelt sett. Samme som Bakke det da...og Monsemann Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Dette er synsing fra din side Dotten. Det er ikke slik at dersom man bare lukker øynene lenge nok, eller ikke sier noe, så ordnes ting av seg selv. Det gjelder det meste i livet, selv de man elsker. Det er forskjell på konstruktiv kritikk og det å gjøre en handling som er synonymt med å gjøre ting verre. Du har misforstått dersom du tror at den som piper tror dette er et middel til løsning. Om du tar deg tid til å lese innlegg i denne tråden så vil du se at det er personer som hevder pipingen er en del av løsningen, de hevder det vil kunne skjerpe spillerne. Det er dette jeg forholder meg til i min kritikk. At jeg har registrert at det er de som ikke mener det, men sier det er frustrasjonen som tar overhånd, har jeg også fått med meg. Jeg har også tiltalt dette (at man lar begjæret ta kontroll over det rasjonelle). Så det er bare til å lese mine innlegg og ikke minst innleggene jeg svarer på, på nytt. Så slipper vi å gå to steg tilbake men kan prøve å bevege oss videre i denne diskusjonen. Du vil også se at det er adferden som for meg definerer en supporter, ikke brukte kroner og øre. Dette har jeg også tiltalt tidligere. Brukte penger på klubben er ingen unnskyldning, like lite som det at Brann bruker millioner av kroner på spillere ikke er noen unnskyldning hvis laget presterer langt under forventet. "Jeg piper på eget lag, men jeg bruker penger på laget. Ergo er jeg en (god) supporter" henger ikke på greip. Det blir som om Mons skulle sagt "Vi spiller rævva, men kan unnskyldes fordi vi kjøpte en spiss til 10 millioner". Om supportere er opptatt av å være med på å bedre laget så må man strebe etter å ikke opptre på en destruktiv måte. Noe som piping er. Akkurat som en sinna Karadas må ta seg sammen for ikke å kjefte på seg sitt andre gule kort så må supporterne gå i seg selv og feie for egen dør. Noe jeg ser veldig liten vilje til å gjøre. Hvor var du når Geir Austvik scoret? Jeg tror jeg var ferdig med bleiene. Har man pepet på egne spillere men vet hvor du var når Austvik scoret første målet? Da ble man en del av problemet i det øyeblikket og ikke en del av løsningen. Dette handler om å ta et oppgjør med seg selv, supportere er ikke unntaket. En glipp i ny og ne kan skje, men å forsvare piping gjør at problemet bare er enda mer fundamentalt. Da er klubben virkelig ille ute, fordi også supportere må ta seg selv i nakken og ikke bare spillerne. Problemet er da langt mer utbredt og veien til å rette dette opp er enda lengre. Når supporterne ikke engang makter å høre at man bør slutte med pipingen, men heller velger å slå ut piggene og late som om de er uskyldige og alle andre gjør en crappy jobb, vel da er jeg redd det vil ta lang tid før harmonien er på plass igjen. Samme som Bakke det da...og Monsemann Kanskje det, selv syntes jeg Mons Ivar har vært veldig inkluderende i sin lederstil og tatt til seg mye. Med den begrensede innsikt jeg har. Den sterke støtten han ser ut til å få fra de rundt seg virker som et godt tegn også. Hva Bakke angår så har jeg ingen anelse, min kjennskap til hans evne til selvrefleksjon er lik null og det nytter ikke å uttale seg om det da. Men et onde forsvarer uansett ikke et annet, forsvarsargumentet burde vært noe mer tungtveiende enn å peke på andre og si de ikke er noe bedre selv ... Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Javel, Ludde kan være fremtidens mann? Ville gledet meg stort om Ludde holdt seg skadefri. Mannen kan bli giftig. Nå når den fysiske formen ser ut til å være på plass kan man håpe at han får samme sjangsen som andre til å spille seg god. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Han var jo et stort talent, får håpe han er løsningen på våre sorger og problemer Seier mot B/G hadde vært knall, men de er vel ubeseiret på hjemmebane i år? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Har ikke så veldig mange gode minner fra Aspmyra opp igjennom årene. Lenke til kommentar
kash Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 @dotten Det er forskjell på konstruktiv kritikk og det å gjøre en handling som er synonymt med å gjøre ting verre. Hvordan skal man komme med konstruktiv kritikk som supporter? Når jeg ser Bakke ikke gidder å løpe etter at han har mistet ballen på midten, skal jeg sende et personlig brev til han? Nei, jeg holder kjeft og gremmes innvendig. Når grensen ar nådd for meg, og den innvendige gremmelsen må få sitt utløp, så piper jeg gjerne for å få det ut, eller skriker NEEEEEEI FA¤%#. Som f.eks etter rbk kampen. Dersom en skal følge din retorikk, så skulle altså tingene bli verre etter dette. Men faktisk gikk Brann bort og spilte sin beste kamp på lenge, etterpå mot Marselle. Hvordan kan du forklare dette fenomenet? Du vil også se at det er adferden som for meg definerer en supporter, ikke brukte kroner og øre. Dette har jeg også tiltalt tidligere. Brukte penger på klubben er ingen unnskyldning, like lite som det at Brann bruker millioner av kroner på spillere ikke er noen unnskyldning hvis laget presterer langt under forventet. "Jeg piper på eget lag, men jeg bruker penger på laget. Ergo er jeg en (god) supporter" henger ikke på greip. Det blir som om Mons skulle sagt "Vi spiller rævva, men kan unnskyldes fordi vi kjøpte en spiss til 10 millioner". Det er dette som er synsing fra din side. Etter din definisjon så er ikke halvparten av tilskuerne gode nok supportere, fordi de har pepet. Hva så? Å være tilhenger av et lag er en subjektiv oppfattelse, ingenting som hverken du eller jeg definerer. Derfor er det også en banal diskusjon. Når du bruker en masse penger for å følge Brann, har du også en rett til å stille noen krav til det produktet de leverer. At du mener at en som bruker 10-20% av inntekten sin hver måned, for å reise på bortekamper og støtte laget sitt, ikke er en god supporter fordi vedkommende har pepet mot egne, blir for sort/hvitt tenkning for meg. At penger ikke er det viktige er greit, men en som er villig til å bruke så mye energi og tid på laget, gjør vel ikke dette for å "være en del av et problem." Selv i din rasjonelle framstilling. Etter din definisjon blir hele store stå såkalte dårlige supportere. Fotball er følelser på godt og vondt. Jeg har vært på stadion siden 83, og piping mot egne har jeg opplevd mang en gang. Både til pause og etter kamp. Jeg har da aldri reflektert over at dette er fiender av Brann. Når supporterne ikke engang makter å høre at man bør slutte med pipingen, men heller velger å slå ut piggene og late som om de er uskyldige og alle andre gjør en crappy jobb, vel da er jeg redd det vil ta lang tid før harmonien er på plass igjen.Harmonien er ikke noe mål i seg selv, det kommer av seg selv når klubben fungerer igjen. Pr idag fungerer ikke klubben slik den skal, hverken etter sine egne mål eller etter forventningene hos sine supportere. Klubben Brann er mye mer profesjonell nå enn på 80-90 tallet, derfor har jeg stor tro på at de som styrer dette skal være istand til å rydde opp. Når det er ryddet opp, kommer nok din etterlengtede harmoni tilbake. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Eg skal ikke si NOENTING eg...... Endret 31. august 2008 av Angels Eye Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Nok en god kamp av SK Brann ser jeg.. huff huff det ser ikke bra ut dette Lenke til kommentar
kash Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Beholdningen i denne kampen er at Rudolph virker som det midtbaneankeret vi har savnet iår. Viser høy moral og taktiske/tekniske egenskaper vi har bruk for. Meget godt blikk for spillet. Lovende. Ellers registrerer jeg at Fakiri småjogger tilbake på 3-1 målet i det 79 minutt. Enten gidder han ikke å engasjere seg, ellers er treningsgrunnlaget for tynt. Uansett helt uholdbart. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Lyspunkt? At Huseklepp faktisk scorte og at Austin virker bra. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Brun Hansen må jo ha downs eller noe. Selger Tippeligaens og Ligue 1 toppscorer Helstad uten erstatter, + at han sparker Steffensen uten grunn. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er jo helt fantastisk vilt at lille Glimt uten ressurser slår alle storlagene med over 100 mill i budsjett. Lenke til kommentar
kash Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Hentet fra artikkel i dagbladet Viking-Molde Viking lå under 1-2, hadde skapt én sjanse, og hjemmepublikumet pep sine helter av banen. Da var det pause på Viking stadion. Viking har tydeligvis like mange "dårlige" supportere som Brann. Harmonien er vel ikke helt på topp i stavanger heller. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) En sjanse mer enn Brann hadde mot RBK etter en omgang. I tillegg hadde dem scoret på denne sjansen. Ellers var det vel som fryktet mot Bodø i dag. Startet forferdelig, men en "ufortjent" scoring. Dessverre kom B/G tilbake. Rudolph virker spennende.. Endret 31. august 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Hentet fra artikkel i dagbladet Viking-MoldeViking lå under 1-2, hadde skapt én sjanse, og hjemmepublikumet pep sine helter av banen. Da var det pause på Viking stadion. Viking har tydeligvis like mange "dårlige" supportere som Brann. Harmonien er vel ikke helt på topp i stavanger heller. .. om vi kan kalle de supportere. V-I-G-I-N-G VIGING VIGING VIGING Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er det bare jeg her inne som er ekstremt flau over at Revheim og Dahl fremstår fullstendig uten ære? Enda godt vi har Munnspillorkesteret. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Nå er det bare å bli ferdig med denne sesongen og satse på neste. La oss kose oss med Deportivo kampene og se frem mot 09 ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå