Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Ein bra kamp, synd at den blir ødelagt av tabber. Det er noko mentalt som ikkje stemmer i år, laget har for mange tabber. Det hjelper desverre lite å gjere ein god kamp når den blir tapt på tabber. Det må kome nokre endringar i laget for å heve både moral og prestasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opdal - 6 - Kan vel egentlig ikke gi han skylden for noen av forsvarstabbene i dag, kommunikasjonen med Siggy kunne kanskje vært bedre i de avgjørende situasjonene hvor OM scorer. Stort sett trygg.

Dahl - 6.5 - Årsbeste spør du meg. Holder han dette nivået ut sesongen skal Guntveit og Sævarsson slite med å frata han plassen.

Bjarnason - 7 - Trygg, gode plasseringer, kloke valg. Bør være det solelklare førstevalget ved siden av Siggy.

Siggurdsson - 7.5 - Branns beste tross to store tabber. Viser klasse i forsvarsspillet, og er et farlig angrepsvåpen på dødball.

Hanstveit - 6.5 - Var bedre enn han pleier å være. Herlig å se det offensive drivet er tilbake, skulle ønske innleggene satt i går...

Solli - 7 - Alltid moro å se Solli i form. Jobber utrettelig, innsatsen han viser i hvert løp og hver takling må jo bare inspirere medspillerne.

El Fakiri - 6 - Definitivt hans beste Brann-kamp i år, uten at det sier stort. Gjør jobben sin defensivt, tilfører ikke mye offensivt.

Einarsson - 6.5 - jobber også bra defensivt, i tillegg var han farlig på dødballer offensivt, ihvertfall i begynnelsen av kampen.

Huseklepp - 7.5 - Til tider en stor kamp av Huseklepp. Viser at når han er god, så er han virkelig farlig. Hadde et herlig raid det burde blitt scoring på.

Azar - 5.5 - Ikke involvert i noe som var farlig, vinner noen dueller, men det fører som kjent bare til at ballen havner i et tomt bakrom med dagens Brannlag.

Demba - 5 - Branns svakeste. Mye driv i angrepene stoppet opp hos han. Gjør rare valg, og posisjonerer seg til tider veldig merkelig. Hadde tross alt også noen fine involveringer.

Stort sett en veldig bra kamp av Brann, vi gikk definitivt ned med flagget til topps. At man begynner å snakke om sparking av Mjelde for fullt etter akkurat denne kampen er merkelig. Gleder meg til å se om dette gode spillet kommer til å fortsette på søndag.

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg med Mjeldes disposisjoner i dag er at Brann spiller som om dem har en bakromsspiss, og først etter 75-80 minutt kommer Ludde og Sævarsson inn. Karadas har en latterlig ballkontroll. Mulig all vekttreningen har gjor det vanskelig for han å kontrollere musklene, for enkelte ganger ser det ut som om ballen treffer en tresko når han skal dempe den.

Lenke til kommentar
Veldig trist dette, spesielt siden en av våre beste spillere gjennom de siste årene gjør slike tabber. Folk vil vel kreve hans hode på et fat også nå, slik som stemningen er.

Supporter ut av ordet "support", som betyr "støtte". Som endel ser ut til å ha glemt. La oss håpe ikke Sigurdsson nå blir revet helt ned av noen av SINOene til brann (SINO som i Supporter In Name Only). Som om supporter handler om å bruke penger på Brann... Å kalle seg en supporter forplikter, spesielt når laget har motgang. Man kan i hvert fall forsøke å opptre rasjonelt i sin kritikk.

En trist sesong dette her. Det blir litt av en oppgave å bygge opp igjen laget nå. Jeg er nok redd for at det heller kan ende opp med å bli gravd ned.

Det forplikter vel ingenting som "supporter" når man kun ser kampene hjemme fra sofaen sin, med laptopen på fanget. :) Er en del som gjør det, og slenger med kjekke kommentarer hvert femte minutt utover kampen.

Begynner å bli drittlei av dere som tror dere er så mye bedre enn alle andre bare fordi dere går på stadion hver JÆVLA hjemmkamp og reiser land og strand på bortekamper.

Syns dere ikke at det begynner å bli litt lavmål nå når dere slenger med leppa til andre som følger Brann,bare fordi de sitter kanskje hjemme, i militæret, i sykehussengen etc å følger kampen(e)

Viss det er sånn dere IHUGA Brann supportere er og oppførere dere så er eg veldig veldig glad at eg ikke er en av dere, for makan til drittstøvler skal man lete lenge etter.

Jo, eg kritiserer laget når de driter på seg gang etter gang etter gang, men det betyr ikke at eg ikke støtter dem og HÅPER dem vinner, men å sitte og nærmest skryte av laget når de spiller rævva bare for å kunne bevise for andre at du er en 100% true supporter blir bare patetisk og fullstendig falskt.

Eg håper Brann vinner hver eneste kamp dem spiller eg, håper Opdal holder buret reint, at Demba skal begynne å flytte beina, og at NOEN..ANYBODY..skal begynne å score mål, men når vi får kamp etter kamp som ikke holder mål så begynner folk inkl meg å bli frustrerte, ikke fordi vi tror at det blir gull iår også bare fordi det ble det ifjor, men fordi det ser ikke ut som om NOEN av de 11 med Brann drakta ser ut til å ville eller gidde noenting på banen.

Det virker av og til som om det har tapt før dommeren har blåst igang det hele...og det blir sikkert ikke bedre av at de får høre hvor mye de suger, men kanskje...kanskje de trenger å høre det fra tid til annen slik at de klarer å ta seg selv litt i nakken og spille fotball god nok til å vertfall slå ett 4 divisjonslag.

Og så sier noen: "tosk, så du ikke kampen igår, vi holdt godt følge med Marseille" Joda Brann gjorde det, og eg skal innrømme at eg hadde trua lenge.... helt til ikke bare en..men TO gigant tabber druknet det håpet eg hadde....

Men neida...det hjelper ikke å kritisere, for da går spillere som Bakke ut i media og klager over fansen..han er den første som skal passe hva han sier, for han har ikke akuratt strålt utpå banen han heller.

Skal bli artig å se hvilke kraftsalver som kommer tilbake nå..... :roll:

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar
Det forplikter vel ingenting som "supporter" når man kun ser kampene hjemme fra sofaen sin, med laptopen på fanget. :) Er en del som gjør det, og slenger med kjekke kommentarer hvert femte minutt utover kampen.

Det føltes som om poenget gikk deg hus forbi.

En som står på stadion og piper på sine egne spillere har tatt et valg. Han er gått fra supporter til å ikke være det. Enten han har betalt billett eller ikke. Er man misfornøyd med spillet, så la vær å klapp. Å gå aktivt inn for å "angripe" laget er en handling som definerer at man ikke kan anses som supporter. Så får man håpe man lærer av sine feil og finner tilbake til det å være supporter i både ord og handling. En som piper på laget Brann er i mine øyne ikke definert som supporter. De får værsågod ta konsekvensen av handlingen sin.

Nå, det er ingenting prinsippielt galt å gå vekk fra å være supporter. Det kan være laget har gjort noe som gjør at man ikke lenger ønsker å være en supporter. Men da må man være redelig nok til å erkjenne at man ikke er supporter og ikke prøve å selge den illusjonen. Nå er det sikkert mange som ikke har giddet å ta seg bryet med å reflektere over hvilken konsekvenser ens handlinger gir, men det kan jo være på sin plass?

Ellers så var det, for en mediemann, flaut å se dagens forsider av BT og BA. Jeg registrerer at en god del supportere tar avstand fra slik journalistikk, også BTs leserombud. Grådigheten har tatt over, mange har glemt hva spillet handler om.

Nå trenger ikke folk å være enig med mine betraktninger og resonnement. Dette handler om fotball og jeg vet mange lar følelsene ta helt overhånd og skyter ut piggene for å angripe. Det er min virkelighetsoppfatning, det er i leserens fulle rett til å avfeie eller kjøpe den.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig i ditt syn på hva en supporter er. Vi heier på Brann, men vi ønsker også at Brann skal spille fotball. Når de ikke flytter på bena, og gjør seg selv til statister som mot RBK, så kan faktisk piping gjøre at dem skjønner dem må bevege seg.

Man går ikke bort fra å være supporter, man forventer bare mer enn andre supportere. Det er voksne mennesker som får betalt for å spille fotball. Det minste man kan forvente er at dem er svett når dommeren blåser til pause.

Ellers ser jeg 2 av 3 lesere mener Mjelde bør sitte videre. Jeg ser ikke helt hvem som hadde vært bedre i hans rolle i dag uansett. Per Ove bør kanskje komme inn og avlaste sportsjefen. Ellers tar jeg meg fortsatt friheten til å være uenig i Mjeldes taktiske disposisjoner, uten at jeg mener han bør gå uansett. Kampen i går var det beste vi har sett på lang tid av laget.

Lenke til kommentar
Jeg er litt uenig i ditt syn på hva en supporter er. Vi heier på Brann, men vi ønsker også at Brann skal spille fotball. Når de ikke flytter på bena, og gjør seg selv til statister som mot RBK, så kan faktisk piping gjøre at dem skjønner dem må bevege seg.

Man går ikke bort fra å være supporter, man forventer bare mer enn andre supportere. Det er voksne mennesker som får betalt for å spille fotball. Det minste man kan forvente er at dem er svett når dommeren blåser til pause.

Akuratt :thumbup:

Lenke til kommentar

Syntes brann presterte greit i går. Jeg forventet overhodet ikke at de skulle slå ut Marseille, men når de taper på den måten (to tabber) så blir jeg likevel litt skuffet. Nå håper jeg de kommer seg til gruppespillet ihvertfall!

Ellers merker jeg at brann savner Helstad, tror faktisk de kunne godt videre med han i stallen ettersom Marseille ga fra seg endel bakrom. Men Karadas og Demba syntes jeg er en utrolig dårlig spissduo. Begge to er duellsterke og møtende spisser noe som passer svært dårlig...

Lenke til kommentar

Tror du at piping hjelper, når Bakke, lagets kaptein og frontperson, reagerer på nettopp pipingen og ordrett sier at "de (oss) bidrar ikke til å gjøre oss bedre"? I så fall begynner jeg å lure på hvordan du tenker. Men du vet det vel bedre enn Bakke selv, som er en del av laget og som faktisk er utpå banen. :)

Lenke til kommentar

Tror du at piping hjelper, når Bakke, lagets kaptein og frontperson, reagerer på nettopp pipingen og ordrett sier at "de (oss) bidrar ikke til å gjøre oss bedre"? I så fall begynner jeg å lure på hvordan du tenker. Men du vet det vel bedre enn Bakke selv, som er en del av laget og som faktisk er utpå banen. :)

Ingenting kan iallefall gjøre dem dårligere enn dem var mot RBK. Jeg vet ikke bedre enn Bakke selv, men jeg ser når spillerne ikke jobber. Og Bakke ser ikke ut til å ta fatt i egne spillere selv, og da mener jeg det er greit at publikum sier fra. Å pipe under kampen har liten hensikt, men å gi beskjed om at dette spillet ikke holder når spillerne går i garderoben, eller etter kampslutt er noe annet.

Det værste jeg vet er 20 000 mennesker som er knyst stille.

Om du synes det er forferdelig at supportere stiller krav til klubben sin, så ignorer oss.. =)

Lenke til kommentar

Du sier at ingenting kan gjøre dem dårligere enn det de var mot RBK, men hvis du er en ekte supporter vil du vel at de skal bli bedre og det gjør du ikke ved å pipe, men med å synge. Forstår du ikke det så kan vi like så godt kutte diskusjonen her og nå.

Det er bedre med 20 000 som er helt stille enn 1000 bortskjemte rasshøl som piper, og som dermed er med på å trekke sin egen "favoritt"klubb ned i driten. For det er faktisk det du og alle andre som piper gjør, dere er med på å gjøre Brann dårligere. Håper du er stolt over det.

Hvis du virkelig elsker Brann, så støtter du oppom laget ved å synge - både i motgang og i medgang. Hvis ikke er du ikke en ekte supporter, etter min mening. I beste fall - merk: i beste fall - er du en medgangssupporter.

Lenke til kommentar

Godt du sitter på din høye hest og slår mot dem som har følelser som sitter dypere enn hos deg. Det er vanskelig å glede seg når dem spiller som dem gjorde mot RBK.

Forøvrig er det svært få som er på stadion og synger når de spiller som dem gjorde da. Og dem få som synger er nok også blant dem som piper. Dem er supportere i tykt og tynt. Resten er stort sett stille når Brann spiller dårlig.

Ellers vet jeg ikke om det hjelper så veldig å synge "Vi har et superlag på gang" når dem spiller så dårlig som dem gjorde mot rbk, men jeg synes det er kjekt at supportere også kan være ironiske..

Nå vet jeg ikke helt hvor mye du leser av innleggene mine, men jeg piper ikke selv. Jeg skrivet at jeg synes det er greit om dem piper litt når Brann har spilt langt under par i en omgang mot RBK.

Piping - Nei

Kjefte-sanger/motivasjons-sanger - Ja

Har vi noen kjeftesanger? Blir ikke det litt samme måten som å pipe? Alle sanger er vel egentlig motivasjonssanger..

Lenke til kommentar

Veldig mange som går på fotballkamp til et lag man holder med gjør det for å få utløp for følelsene sine. Frustrasjon, sinne, lettelse eller glede, alt ettersom. selv har jeg aldri pepet mot noen på en fotballkamp før, vanker mest skjellsord i kampens hete når ting går imot, men har full forståelse og aksept for de som gjør det. Det er tross alt en måte å vise at man ikke er likegyldig til klubben det og. At Bakke ikke tåler at de som betaler lønnen hans gir uttrykk for at han absolutt ikke fortjener den for tida får være hans problem. Og det er bedre måter å ordne opp i situasjonen på enn å klage til media.

Lenke til kommentar
Veldig trist dette, spesielt siden en av våre beste spillere gjennom de siste årene gjør slike tabber. Folk vil vel kreve hans hode på et fat også nå, slik som stemningen er.

Supporter ut av ordet "support", som betyr "støtte". Som endel ser ut til å ha glemt. La oss håpe ikke Sigurdsson nå blir revet helt ned av noen av SINOene til brann (SINO som i Supporter In Name Only). Som om supporter handler om å bruke penger på Brann... Å kalle seg en supporter forplikter, spesielt når laget har motgang. Man kan i hvert fall forsøke å opptre rasjonelt i sin kritikk.

En trist sesong dette her. Det blir litt av en oppgave å bygge opp igjen laget nå. Jeg er nok redd for at det heller kan ende opp med å bli gravd ned.

Begynner å bli drittlei av dere som tror dere er så mye bedre enn alle andre bare fordi dere går på stadion hver JÆVLA hjemmkamp og reiser land og strand på bortekamper.

Syns dere ikke at det begynner å bli litt lavmål nå når dere slenger med leppa til andre som følger Brann,bare fordi de sitter kanskje hjemme, i militæret, i sykehussengen etc å følger kampen(e)

Viss det er sånn dere IHUGA Brann supportere er og oppførere dere så er eg veldig veldig glad at eg ikke er en av dere, for makan til drittstøvler skal man lete lenge etter.

Jo, eg kritiserer laget når de driter på seg gang etter gang etter gang, men det betyr ikke at eg ikke støtter dem og HÅPER dem vinner, men å sitte og nærmest skryte av laget når de spiller rævva bare for å kunne bevise for andre at du er en 100% true supporter blir bare patetisk og fullstendig falskt.

Eg håper Brann vinner hver eneste kamp dem spiller eg, håper Opdal holder buret reint, at Demba skal begynne å flytte beina, og at NOEN..ANYBODY..skal begynne å score mål, men når vi får kamp etter kamp som ikke holder mål så begynner folk inkl meg å bli frustrerte, ikke fordi vi tror at det blir gull iår også bare fordi det ble det ifjor, men fordi det ser ikke ut som om NOEN av de 11 med Brann drakta ser ut til å ville eller gidde noenting på banen.

Det virker av og til som om det har tapt før dommeren har blåst igang det hele...og det blir sikkert ikke bedre av at de får høre hvor mye de suger, men kanskje...kanskje de trenger å høre det fra tid til annen slik at de klarer å ta seg selv litt i nakken og spille fotball god nok til å vertfall slå ett 4 divisjonslag.

Og så sier noen: "tosk, så du ikke kampen igår, vi holdt godt følge med Marseille" Joda Brann gjorde det, og eg skal innrømme at eg hadde trua lenge.... helt til ikke bare en..men TO gigant tabber druknet det håpet eg hadde....

Men neida...det hjelper ikke å kritisere, for da går spillere som Bakke ut i media og klager over fansen..han er den første som skal passe hva han sier, for han har ikke akuratt strålt utpå banen han heller.

Skal bli artig å se hvilke kraftsalver som kommer tilbake nå..... :roll:

Nå mente da ikke jeg noe særlig annet enn at det ikke forplikter å være supporter når man ser kampen hjemme, ikke noe mer enn det. Forøvrig forplikter det ingenting om man kjøper seg en billett på Stadion, kjøper en pølse og kaffe samt. programblad for å nyte en helaften med fotball. Hva jeg mener om usaklig "spam" underveis i kampen kan bare være.

Det føltes som om poenget gikk deg hus forbi.

En som står på stadion og piper på sine egne spillere har tatt et valg. Han er gått fra supporter til å ikke være det. Enten han har betalt billett eller ikke. Er man misfornøyd med spillet, så la vær å klapp. Å gå aktivt inn for å "angripe" laget er en handling som definerer at man ikke kan anses som supporter. Så får man håpe man lærer av sine feil og finner tilbake til det å være supporter i både ord og handling. En som piper på laget Brann er i mine øyne ikke definert som supporter. De får værsågod ta konsekvensen av handlingen sin.

Nå, det er ingenting prinsippielt galt å gå vekk fra å være supporter. Det kan være laget har gjort noe som gjør at man ikke lenger ønsker å være en supporter. Men da må man være redelig nok til å erkjenne at man ikke er supporter og ikke prøve å selge den illusjonen. Nå er det sikkert mange som ikke har giddet å ta seg bryet med å reflektere over hvilken konsekvenser ens handlinger gir, men det kan jo være på sin plass?

Du har din definisjon på hva en supporter er, og det respekterer jeg. Dog mener jeg at en supporter bør få lov til å gjøre det han vil på en fotallkamp. (Til en viss grad, selvfølgelig.) Jeg mener da at en skal få lov til å gi uttrykk for sine følelser. Om det er via. skriking, piping, buing, brøling, banning, klapping, synging, hopping, dansing - ja, det er opp til hver og en. Det er dette som har preget Brann Stadion og den supporterkulturen vi har her. Spontaniteten, kreativiteten og følelser styrer. Vi har ikke en med tromme og megafon som styrer hva vi skal synge. Vi synger ikke videre, hoppende opp og ned, når Brann ikke presterer i det hele tatt - eller nettop har fått et mål mot seg. Det er her jeg mener at du tar feil; man kan ikke definere en supporter på en spesiell måte. Altså, om man synger og støtter laget hele kampen, til tross for resultatet så er man en supporter, men så snart man lar frustrasjonen sin komme ut, enten via å pipe, bue eller ikke synge - så er man plutselig ikke en supporter. Om det er dette du mener, så er jeg helt uenig.

Nå skal det sies at stemningen på Stadion i år ikke har vært god nok, på noen som helst måte. Grunnen for det kan være mange, men hovedgrunnen er nok åpenbart den sportslige nedturen Sportsklubben har stått ovenfor denne sesongen. Nå er det vel mange som vil hevde at vi er medgangssupportere pga. vi ikke "støtter laget i motgang". Det er vi ikke. Men vi har en lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Til Sovehest.

Godt du sitter på din høye hest og slår mot dem som har følelser som sitter dypere enn hos deg. Det er vanskelig å glede seg når dem spiller som dem gjorde mot RBK.

Herregud, mann. Du aner ikke noe om følelsene mine for Brann, så det synes jeg du skal la være å uttale deg om. Jeg har sterke følelser for klubben min, og nettopp derfor lar jeg vær å pipe fordi jeg vet at det ikke har noe godt for seg, tvert i mot, det gjør at de presterer dårligere. I stedet prøver jeg å hjelpe dem opp av gjørma, og det bør du, med dine følelser for klubben som visstnok stikker så dypt, også gjøre.

Forøvrig er det svært få som er på stadion og synger når de spiller som dem gjorde da. Og dem få som synger er nok også blant dem som piper. Dem er supportere i tykt og tynt. Resten er stort sett stille når Brann spiller dårlig.

Dem som synger er nok også blant dem som piper? Hvor tar du det fra, egentlig? Hvis du bare skal trekke konklusjoner utifra løse luften som det, er det ikke vits å diskutere. Hvis man er supporter i tykt og tynt piper man ikke. En ekte supporter piper ikke på sitt eget lag.

Ellers vet jeg ikke om det hjelper så veldig å synge "Vi har et superlag på gang" når dem spiller så dårlig som dem gjorde mot rbk, men jeg synes det er kjekt at supportere også kan være ironiske..

Jeg sier ikke at du skal synge at vi har et superlag, det finnes mange sanger å ta fra. F.eks Heia Brann, kom igjen Brann, blod e tjukkere enn vann, osv. Det burde da du vite.

Nå vet jeg ikke helt hvor mye du leser av innleggene mine, men jeg piper ikke selv. Jeg skrivet at jeg synes det er greit om dem piper litt når Brann har spilt langt under par i en omgang mot RBK.

Men det er da flott. Uansett synes jeg det er forkastelig å i det hele tatt mene at det er greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...