Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sa de ikke etter kampen mot Molde, at de manglet et spillemønster uten Helstad på banen? Og da er løsningen å selge? ... Og så kjøpe Ighalo da gitt.. Han er jo en spiller som kan være god til tider, men han liker å vandre fritt. Tror han kommer til å slite under mønsteret til godeste Mjelde. Men det positive for dere er jo: Det kan ikke bli værre enn det ble mot Molde :wee:

Lenke til kommentar
Å erstatte en 31 år gammel toppscorer med ett 19 år gammelt supertalent er ikke verdens dårligste deal heller. Sørger ikke over dette, og håper Ighalo-avtalen går i boks.

 

Joda, Ighalo har talent. Men ingen har noen garanti for at han lykkes i brann.. Helstad scorer og scorer så lenge han får spille han. Så mulig det ikke er verdens dårligste deal, men det er ikke langt unna! :D

(Noe jeg som trønder ikke har noe i mot) :p

Lenke til kommentar

På papiret virker det vel greit å bytte ut en 31-åring med et 19-årig stortalent. Men angrepsspillet til Brann er jo bygd opp rundt Helstad, og nå "bytter" vi han ut med en spiss som vel ikke er en typisk bakromsspiss... Man venter spent på fortsettelsen.

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Hold dere for god for personangrep, et par innlegg er slettet. Reaksjoner på dette får man ta på pm om man har det.

 

 

Ellers, over til Helstad-saken: Trist for Brann da gullet nå ser ut til å være utenfor rekkevidde. I tillegg til at CL-affæren kan bli kort. Men Helstad har mer lyst til å spille for en for meg ukjent fransk klubb fremfor mer glede med Brann. Så da får han ha lykke til og takk for alt han har gjort for oss. Jeg håper pengene er verdt det, jeg tviler på han der vil oppleve noe i nærheten av hva han potensielt kan oppleve i Brann. Men så kjenner jeg lite til klubben.

 

Vi trenger en spiss til i tillegg til 19-åringen. Endel av muren er bråttt revet opp og nå starter man å bygge den opp igjen. Selvfølgelig sten for sten ...

Lenke til kommentar

Om vi skal tro vg ligger overgangssummen på rundt 16 millioner kroner, altså omtrent det samme vi vil kjøpe Ighalo for. Da kan jo denne handelen være positiv for Brann sin del. Når Helstad sier han må til utlandet for å motivere seg som fotballspiller er det ingen tvil om at Branns ledelse ihvertfall har gjort det riktige i denne saken. Regner med at Mjelde har visst om dette og lagt en plan for Branns offensive spill med Ighalo/Demba, Ighalo/Winters eller eventuelt andre konstellasjoner. Og når det gjelder det offensive spillet synes jeg faktisk Mjelde har gjort en til tider veldig bra jobb i Brann.

 

Le Mans er en stor klubb i øverste del av midtskiktet i Frankrike. De betaler mye bedre enn Brann, og er i motsetning til Brann godt kjente i fotball-Europa. At Helstad vil ha en spennende slutt på karrieren og sikre sin økonomiske framtid er helt greit. Mulig han kommer tilbake om et par år for å avslutte med en kanonsesong i Brann, hvem vet...

Lenke til kommentar
Men Helstad har mer lyst til å spille for en for meg ukjent fransk klubb fremfor mer glede med Brann. Så da får han ha lykke til og takk for alt han har gjort for oss. Jeg håper pengene er verdt det, jeg tviler på han der vil oppleve noe i nærheten av hva han potensielt kan oppleve i Brann. Men så kjenner jeg lite til klubben.

 

Husk og at den franske ligaen er på et høyere nivå enn den norske, og at en 31-åring får anledning til å dra ut og ha noen år på et høyere nivå er jo utvilsomt forlokkende for en spiller. Så det kan være gode grunner utenom penger som tilsier at en overgang er sterkt ønskelig for Helstad selv.

Får jo bare håpe, for hans skyld, at han ikke blir benket der, i stedenfor å ha spilletid på Brann da!

Lenke til kommentar
Om Brann taper hver jævla kamp som er igjen av sesongen, om de rykker ned, så bør du fortsatt være trofast, for hvis ikke er du en elendig supporter.

 

Du må da ikke ta alt så særiøst, hvis han hadde vært det hadde han funnet en annen klubb for lenge siden :wee:

 

Karadas på topp ja. Blir spennende det. På sitt beste er han jo en god spiss, men laaaangt ifra Helstad sin klasse.

Lenke til kommentar
Branns lag mot FFK:

 

Opdal

 

Dahl - Ørn 1 - Ørn 2 - Hanstveit

 

Solli - Bakke - Jaiteh

 

Huseklepp Vaagan Moen

 

Karadas

 

Javel, Mjelde? Nå er jeg spent.

 

Spennende. men slike rokkeringer kan backfire.

 

Bra å starte med Huseklepp. Vi må begynne å tenke langsiktig nå å få kjørt mer med Jaiteh og Huseklepp.

Lenke til kommentar

3 ting som er fullstendig elendig med denne omgangen.

 

1: Sendingen, hakking fram til 30 minutter. Elendig av tv2...

 

2: Producer, velger nærbilder av skader mens ballen fremdeles er i spill, nærbilder i det det blir sjanser osv...

 

3: "Ekspert"-kommentatoren. I følge han har brann null selvtillit, ingen gjennombruddskraft, altfor baktunge og generellt rævva. MAKAN!

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk imponert over ekspertkommentatoren. En som verdsetter Bakke sine rene taklinger, hadde årsbeste der som feilaktig ble avblåst. Brann spiller jo uten selvtillit og er baktunge. Han har rett i det. Og det er absolutt ingen som angriper bakrommet.

 

Formsjonsendringen funket ikke helt. Legg om igjen til 4-4-2.

Lenke til kommentar

Han har rett i det ang Bakke. Husk på at vi møter et av norges for tiden beste offensive lag. Da er det bra å ha så kontroll på midtbanen som vi gjør. Vi blir ikke overløpt, fredrikstads sjanser har kommet på innlegg.

 

Jeg mener formasjonsendringen har funka knall, da vi ikke blir overløpt lengre, slik som i de 2 siste kampene. Full kontroll på midtbanen. Synes nå jeg da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...