Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eirik Bakke er den mest usportslige spilleren i Tippeligaen! Gang etter gang kommer han med etterslengere.
????

 

Han var litt for ivrig i de første kampene hans, men etter det har han ikke vært noe særlig "usportslig", utenom litt idag. Har du noen gang sett Frode Kippe i en kamp?

Lenke til kommentar

Syntes Bakke har opptrådt langt bedre i år enn i fjor, men de 25 minuttene av 1. omgang som jeg har sett virker som et gufs fra fortiden. Har ikke sansen for det grisespillet, det er smålig flaut.

 

Få ut Solli og inn med Huseklepp. Solli har vært Brann sin dårligste spiller i nesten hver kamp, han er ikke i form. La han få slite benken litt og få tilbake overskudd. Pasningene hans minner om hans RBK-periode, helt håpløst.

Lenke til kommentar

Idag var jeg skuffa over Brann.. Sett så mye bedre, og når jeg ser de går å daffer på banen slik de gjør kan jeg begynne å grine. "Heldigvis" gikk Pelu og Iversen ut så de kunne iallefall skaffe seg et par sjangser. Men utrolig slapt og skuffende... I tillegg var der haugevis med feilpasninger.

 

Solli har heller ikke fått til denne kampen godt.

Lenke til kommentar

To dårlige lag utpå der. Syntes Brann var fullt på høyde med RBK i 2. omgang, mest grunnet Karadas som ga RBK-stoppere juling og et forsvar som hadde ganske god kontroll. Midtbanen var svak.

 

Ingen av de to lagene tror jeg vil være å finne på toppen av tabellen etter endt serie. Da må i hvert fall Stabæk miste formen i pausen.

Lenke til kommentar
Syntes Bakke har opptrådt langt bedre i år enn i fjor, men de 25 minuttene av 1. omgang som jeg har sett virker som et gufs fra fortiden. Har ikke sansen for det grisespillet, det er smålig flaut.

 

Få ut Solli og inn med Huseklepp. Solli har vært Brann sin dårligste spiller i nesten hver kamp, han er ikke i form. La han få slite benken litt og få tilbake overskudd. Pasningene hans minner om hans RBK-periode, helt håpløst.

Du har riktig med at Solli ikke er i form, men jeg synes han burde beholde plassen sin. ;)

Lenke til kommentar

Kom hjem fra jobb sent og fikk bare med meg 15 minutter av kampen. Men etter hva gjengen i stuen hevder, og etter en kjapp lesning på Bataljonen forumet så ser det ut som at dette er et av Branns mest ufortjente poeng noen sinne? Meget dårlig innsats fra laget?

 

Herlig å få et poeng uansett.

 

 

Eirik Bakke er den mest usportslige spilleren i Tippeligaen! Gang etter gang kommer han med etterslengere.

Når Bakke er i toppform, er han en bedre spiller enn Andresen. Jeg mener også han er en mye bedre kaptein ettersom han setter innsats, innsats og innsats framfor kjeft. Han har spilt i Premier League, og er vant med/ praktiserer harde taklinger. Eirik er på ingen måte usportslig.

 

Om du, Edland, er en TROILLUNGE fra TRÅNNHJÆM, så kan du kanske ta en titt i RBKs stall? Pelu, f. eks? Det er usportslig, det!

Lenke til kommentar
Kom hjem fra jobb sent og fikk bare med meg 15 minutter av kampen. Men etter hva gjengen i stuen hevder, og etter en kjapp lesning på Bataljonen forumet så ser det ut som at dette er et av Branns mest ufortjente poeng noen sinne? Meget dårlig innsats fra laget?

 

Herlig å få et poeng uansett.

 

 

Eirik Bakke er den mest usportslige spilleren i Tippeligaen! Gang etter gang kommer han med etterslengere.

Når Bakke er i toppform, er han en bedre spiller enn Andresen. Jeg mener også han er en mye bedre kaptein ettersom han setter innsats, innsats og innsats framfor kjeft. Han har spilt i Premier League, og er vant med/ praktiserer harde taklinger. Eirik er på ingen måte usportslig.

 

Om du, Edland, er en TROILLUNGE fra TRÅNNHJÆM, så kan du kanske ta en titt i RBKs stall? Pelu, f. eks? Det er usportslig, det!

Enig med deg der ;)

Lenke til kommentar
Kom hjem fra jobb sent og fikk bare med meg 15 minutter av kampen. Men etter hva gjengen i stuen hevder, og etter en kjapp lesning på Bataljonen forumet så ser det ut som at dette er et av Branns mest ufortjente poeng noen sinne?

 

Nei det var det ikke. RBK var nesten like tafatte fremover de også. De skapte særdeles lite så mye som de hadde ballen. Forsvaret hadde god kontroll. Det var midtbanen til Brann som slet.

 

Brann skapte nok sjanser til å få sitt mål. Men det måtte en omgang til før de fikk den. Kampbildet endret seg ganske drastisk når Karadas kom på topp. Det luktet mål da, ettersom han knuste Demidov og andre RBK-stopperen gang på gang.

 

Syntes nesten RBK ble mer farlig når de fikke han unggutten inn på laget etter at Iversen ble skadet. Han virket talentfull.

 

Edit: Syntes Bakke har sin del av usportslige opptredener på CV'en sin. Kan vanskelig bortforklare det, syntes han viste små gufs fra fortiden i slutten av 1. omgang. Men han skjerpet seg i 2. omgang. Eneste midtbanespilleren som fungerte noenlunde :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opdal: 5 - Gjør en grei jobb.

Dahl: 2 - Gjør mange feil bak, i tillegg har han noen elendige innlegg fremme.

Karadas (stopper): 5 - Stopper det meste, ingen dårlige pasninger - slik som sist.

Bjarnasson: 6 - Stopper det meste - bra innhopp for en som ikke har spilt så mange A-lagskamper i det siste.

Sigurdsson: 4 - Stopper bra, og heller ingen dårlige pasninger - som han ofte har.

Hanstveit: 4 - Helt greit, stopper bra, men har dårlige pasninger fremover.

El-Fakiri: 4 - Jeg synes han gjør en helt grei jobb på kanten - med tanke på at han ikke er vant til å spille der.

Gylfi: 4 - Gjør en grei jobb - jobber godt.

Bakke: 4 - Jobber godt, men har et par dårlige taklinger og er håpløs i situasjonen som førte til straffe.

Solli: 4 - Blir bedre og bedre etter skaden. Jobber som vanlig godt, men presser ballfører dårlig og har et par dårlige pasninger.

Huseklepp: X - Jeg synes ikke han fikk gjort nok for å bli vurdert.

Winters: 4 - Bedre enn forrige kamp, men mangler fortsatt kjempeviljen og kraften.

Karadas (spiss): 7 - Kjemper bra, mange fine stusser til Helstad.

Helstad: 6 - Gjør egentlig en god jobb - med tanke på at han fikk lite å gjøre i første omgang. Beveger seg fint.

 

Alle på midtbanen og forsvaret har fått én karakter i trekk, da det er veldig dårlig markering på hjørnespark, og dårlig press på ballfører. Jeg vet ikke hvem som har de forskjellige oppgavene for markering og slikt, så da blir det god gammeldags kollektiv straff.

 

Det jeg savner i Brann i dag, er en mer offensiv midtbane - det blir produsert lite fremme idag. Jeg synes ikke det var noen god idé av Mjelde å beholde Fakiri på kanten etter første. Jeg ville faktisk heller ha satt innpå Ludde (for Fakiri) og Bjarnasson (for Karadas) og spillt en 4-3-3 (med Ludde og Karadas som defensive kant-spiss), og heller satt inn Huseklepp for Solli etterhvert.

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett hele kampen så kan ikke gi karakterer. Men er glad de beholdt Fakiri, da han var veldig involvert i målet til Brann. Solli er bare helt merkelig, han gjorde bra ballvinninger men hver bidige pasning var feilpasning. Akkurat som i tidligere kamper. Om han hadde truffet med pasningene så ville han blitt hyllet som en av kampens store spillere, men han sendte dem jo konstant feil. Tror det ligger litt i hodet på karen, litt gamle demoner som plager han.

Lenke til kommentar

Ble praiet til en fjelltur 30 minutter ut i første omgang og det var lett å forlate tv'n må jeg si. Snakker om å servere motstander ball og rom. Bra at Rosenborg har ett stykke igjen til godformen de også. Men godt med poeng i dag. Fin tur på fjellet var det òg.

Edit: Piiiiinlig å høre Bakkes uttalelser om straffesituasjonen.

 

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

Han kom innpå etter 70 min circa, fekk ikkje så mange innvolveringer, men viste tendenser.

 

Kampen var elendig, frå begge lag, Brann var dårlegast. RBK produserte lite til tross for eit tafatt Brann-lag.

 

Eg sakna innsats og fart framover på banen. Det vart lempa frå midtbanen ut i ingenmannsland og før Karadas kom på topp fekk me til grusomt lite. Forsvaret var litt for defensive, RBK fekk gå til 16-20 meter upressa. Midtbanen mangla egentleg over heile banen, bakover vimsa dei litt her og der, framover var det lite engasjement.

Lenke til kommentar

Heldigvis er Rosenborg formsvake. Uten den unødvendige straffen i går, kunne vi gjørt årets ran i eliteserien. :)

Rosenborg hadde jo 6-7 store sjanser, særlig i 2. omgang får Ås (tror det var Ås, mulig det skrives Aas) flere sjanser. I første halvdel av kampen spiller Brann bare forsvar, og det særs dårlig. Som Semb sier, Winters møter gang på gang, men ikke en gang klarte han å snu med ball.

 

Solli hadde vel en pasning som nesten traff Winters, ellers var pasningsfoten glemt i Bergen. Gylfi var nesten usynlig, og Fakiri som gjorde et bra innhopp sist, var tydelig malplassert på kanten.

Opdal var tilbake med autoritet, heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...