Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Man må da ikke være fra Paradis eller Kalfaret for å si engen.

Selvom Fana VS Åsane sikkert har sine forskjeller på dialekt.

 

Jeg ville tro at du har rett i dette. Er ikke noen grunn til at en fra loddefjord, dalen, fana eller laksevåg skulle si "enga".

Jeg er oppvokst i Fana/Fyllingsdalen, snakker eg/meg/deg/di/dokkar (skriver jeg/meg/deg/de/dere) og vegrer meg for å bruke a-endinger, føles unaturlig. Eneste a-endingen jeg bruker såvidt jeg vet er "barna", men også der sier jeg av og til "barn'ne", er egentlig ikke helt comfy med noen av dem.

 

Menmen, litt mer topic siden jeg først skriver noe:

Det e ekstra gøyt å vinne hatkamper. Det er selvfølgelig utrolig tilfredstillende og behagelig å vinne mot vålerengen slik man gjorde i fjor, men å ha en kamp som ligger og vipper hvor man får det ene målet, men ikke er sikker før kampen blåses av gjør stemningen og spenningen mer intens og det er ofte slik de beste kampene er. Når det i tillegg er en hatkamp legger de enda litt ekstra trøkk på.

 

Når det gjelder MA mener jeg pipingen er grei og "vi hater enga" er bra. Når det gjelder "martin e et svin" så kunne den greit vært forbeholdt spesielle situasjoner som når han sutrer til dommeren eller lignende. Syns heller egentlig ikke "sæternes e et svin" egentlig var nødvendig. Menmen, det er en del av gamet, så folk bør gjøre det de vil.

 

Piping mot dommer og NFF uti kampen derimot, det er gode greier.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan, vi er to studenter som skriver bacheloroppgave om Brann og sponsorene deres gullsesongen 2007. I den forbindelse trenger vi hjelp til svar på en spørreundersøkelse som vi har laget:) Trykk på linken så kommer du rett inn på undersøkelsen. Temaet for oppgaven er sponsing og effekt.

(Brann eller noen av sponsorene har ikke noe med selve oppgaven å gjøre).

https://survey.mamut.com/s?s=8164

Lenke til kommentar
Var det noen som sang Sæternes er et svin? Det passer i allefall ikke med melodien..

 

Jeg mener jeg hørte det, for jeg reagerte litt på det. Var bare en gang though.

Man droppet den midterste stavelsen: "Sæt'rnes e et svin".

Tror de sa "Sæt'nrnes e et svin" som du sa ja. Ellers har jeg en følelse av at jeg også hørte "Sæternes et svin" eller "Sæternes e svin"

Endret av Rexacurz
Lenke til kommentar
Tror de sa "Sæt'nrnes e et svin" som du sa ja. Ellers har jeg en følelse av at jeg også hørte "Sæternes et svin" eller "Sæternes e svin"

 

Mener det bare var en gang, husker ikke helt hva som ble sunget, men er mulig det var "Sæternes e et svin" til melodien til "sæternes scorer mål". Men er ganske sikker på at jeg hørte sæternes og svin sammen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Nå er Norge-laget mot Uruguay bestemt. Opdal, Bakke, Karadas, Helstad og Solli fra Brann.

 

Genialt valg av Hareide spør du meg :)

Velkommen etter

 

Landslag kamper kan brenne

Ikke fra nøytralt hold.

 

Det norske landslaget kan ikke være særlig fristende for en spiller i dag, nei. Et lag som taper mot Wales og andre land med elendige landslag - for ikke å nevne et par tusen klovner på tribunen med vikinghorn, parykk, maling og kubjeller. :)

 

Nei, legg ned hele landslaget.

Vi tåler motgang? O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...