Ekko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Man må da ikke være fra Paradis eller Kalfaret for å si engen. Selvom Fana VS Åsane sikkert har sine forskjeller på dialekt. Jeg ville tro at du har rett i dette. Er ikke noen grunn til at en fra loddefjord, dalen, fana eller laksevåg skulle si "enga". Jeg er oppvokst i Fana/Fyllingsdalen, snakker eg/meg/deg/di/dokkar (skriver jeg/meg/deg/de/dere) og vegrer meg for å bruke a-endinger, føles unaturlig. Eneste a-endingen jeg bruker såvidt jeg vet er "barna", men også der sier jeg av og til "barn'ne", er egentlig ikke helt comfy med noen av dem. Menmen, litt mer topic siden jeg først skriver noe: Det e ekstra gøyt å vinne hatkamper. Det er selvfølgelig utrolig tilfredstillende og behagelig å vinne mot vålerengen slik man gjorde i fjor, men å ha en kamp som ligger og vipper hvor man får det ene målet, men ikke er sikker før kampen blåses av gjør stemningen og spenningen mer intens og det er ofte slik de beste kampene er. Når det i tillegg er en hatkamp legger de enda litt ekstra trøkk på. Når det gjelder MA mener jeg pipingen er grei og "vi hater enga" er bra. Når det gjelder "martin e et svin" så kunne den greit vært forbeholdt spesielle situasjoner som når han sutrer til dommeren eller lignende. Syns heller egentlig ikke "sæternes e et svin" egentlig var nødvendig. Menmen, det er en del av gamet, så folk bør gjøre det de vil. Piping mot dommer og NFF uti kampen derimot, det er gode greier. Endret 19. mai 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Var det noen som sang Sæternes er et svin? Det passer i allefall ikke med melodien.. Forøvrig kommer jeg fra Kleppestø på Askøy, noe som gjør at jeg snakker bergensk (nei, er ikke blodstril.) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Var det noen som sang Sæternes er et svin? Det passer i allefall ikke med melodien.. Jeg mener jeg hørte det, for jeg reagerte litt på det. Var bare en gang though. Man droppet den midterste stavelsen: "Sæt'rnes e et svin". Lenke til kommentar
Bachelor-oppgave Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Heisan, vi er to studenter som skriver bacheloroppgave om Brann og sponsorene deres gullsesongen 2007. I den forbindelse trenger vi hjelp til svar på en spørreundersøkelse som vi har laget:) Trykk på linken så kommer du rett inn på undersøkelsen. Temaet for oppgaven er sponsing og effekt. (Brann eller noen av sponsorene har ikke noe med selve oppgaven å gjøre). https://survey.mamut.com/s?s=8164 Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Var det noen som sang Sæternes er et svin? Det passer i allefall ikke med melodien.. Jeg mener jeg hørte det, for jeg reagerte litt på det. Var bare en gang though. Man droppet den midterste stavelsen: "Sæt'rnes e et svin". Tror de sa "Sæt'nrnes e et svin" som du sa ja. Ellers har jeg en følelse av at jeg også hørte "Sæternes et svin" eller "Sæternes e svin" Endret 19. mai 2008 av Rexacurz Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tror de sa "Sæt'nrnes e et svin" som du sa ja. Ellers har jeg en følelse av at jeg også hørte "Sæternes et svin" eller "Sæternes e svin" Mener det bare var en gang, husker ikke helt hva som ble sunget, men er mulig det var "Sæternes e et svin" til melodien til "sæternes scorer mål". Men er ganske sikker på at jeg hørte sæternes og svin sammen Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Nå er Norge-laget mot Uruguay bestemt. Opdal, Bakke, Karadas, Helstad og Solli fra Brann. Genialt valg av Hareide spør du meg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Landslag kamper kan brenne Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Helt utrolig at Solli blir tatt ut... Skulle helst sett at ingen ble tatt ut. Landslaget er kuken i systemet. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det norske landslaget kan ikke være særlig fristende for en spiller i dag, nei. Et lag som taper mot Wales og andre land med elendige landslag - for ikke å nevne et par tusen klovner på tribunen med vikinghorn, parykk, maling og kubjeller. Nei, legg ned hele landslaget. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Nå er Norge-laget mot Uruguay bestemt. Opdal, Bakke, Karadas, Helstad og Solli fra Brann. Genialt valg av Hareide spør du meg Altfor mye spør du meg. Brann skal visst ha klagd på Hareide pga dette. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Helstad skal ha takket nei til en ny kontrakt. Kontrakten skulle gi Helstad rundt 3M + bonus-klausuler, men han krever 5M i året. Derfor har han takket nei til tilbudet relativt kjapt. Nå får han henholdsvis 2M i året. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 La fyren få se på gresset på andre siden av gjerdet, og heller finne ut at det ikke er grønnere der. Et sted må Brann si stopp (og jeg mener det er her). Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Vet ikke helt hva jeg vil mene, men en ting er sikkert; uten Thorstein Helstad kommer vi til å slite. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Helstad er en god spiller, og jeg håper for Brann sin skyld at han blir der. Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det er politistreik i Stavanger, og kampen på søndag står i fare for å bli avlyst. ba.no Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Æsj! Det betyr vel at Gylfi må stå over neste hjemmekamp mot Molde? Da er Demba og Tijan på landslagssamling i Afrika.. Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Rösler må følge neste kamp på tribunen, enten det er mot Brann eller noen andre. ba.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nå er Norge-laget mot Uruguay bestemt. Opdal, Bakke, Karadas, Helstad og Solli fra Brann. Genialt valg av Hareide spør du meg Velkommen etter Landslag kamper kan brenne Ikke fra nøytralt hold. Det norske landslaget kan ikke være særlig fristende for en spiller i dag, nei. Et lag som taper mot Wales og andre land med elendige landslag - for ikke å nevne et par tusen klovner på tribunen med vikinghorn, parykk, maling og kubjeller. Nei, legg ned hele landslaget. Vi tåler motgang? O.o Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Landslag kamper kan brenne Ikke fra nøytralt hold. Skal vi vedde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå