Brian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) halla bestilte nettopp dette kortet fra komplett som ble sendt i dag: LINK Lurer på hvordan det er å klokke? Er det like gjerrig på mhz'ene som mitt gamle skjermkort? (X800XL) Hvordan fungerer dette til spilling? er det kraftig nok til spilling? Noen erfaringer? Og vil det bli mye ytelsesforskjell fra mitt gamle til denne? Endret 23. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har nok ikke noe superpotensiale slik som 7900GT, nei, da Dette kortet er basert på en egen GPU, og følgelig makser ut den ganske mye, mens andre kort i samme klasse gjerne er nedskalerte versjoner av toppmodell GPUen, alle andre kort i samme klasse er slike nedkslaeringer såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har nok ikke noe superpotensiale slik som 7900GT, nei, da Dette kortet er basert på en egen GPU, og følgelig makser ut den ganske mye, mens andre kort i samme klasse gjerne er nedskalerte versjoner av toppmodell GPUen, alle andre kort i samme klasse er slike nedkslaeringer såvidt jeg vet. 7136085[/snapback] ok, klarer vel å klokke den mer enn 1mhz som jeg klarte maks på mitt gamle. Men det er vel nok ytelse fra kortet stock sikkert? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ATI has been impressed by the cores made on the 80nm process and told Legit Reviews that the average overclock on the core has been 100MHz from what they have seen and been hearing back from those that are lucky enough to have a card already. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ai, det var bedre enn jeg trodde. Nesten merkelig att ATi ikke har tynet ut mer ytelse enn att folk klarer 100MHz ekstra... 1MHz er jo ekstremt lite, og det er jo nesten på rgensen til feilvare. (Mitt klarer bare 3MHz helt stabilt, men har gudsjelov ekstra pipes.) Spillytelsen skal være glimrende til prisen, ingen fare der. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Selv synes jeg det er mye, mer normalt ville vært ca. 50-75MHz på core. Edit: Lurer på om de som kjører +100MHz har testet stabiliteten? Endret 24. oktober 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Selv synes jeg det er mye, mer normalt ville vært ca. 50-75MHz på core. Edit: Lurer på om de som kjører +100MHz har testet stabiliteten? 7142628[/snapback] eller hvilken kjøling de har. kan man klokke den så langt på luft da? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 det er jo så sinnsvakt forskjellige kjølere fra de forskjellige produsentene : http://www.guru3d.com/article/Videocards/386/ https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) det er jo så sinnsvakt forskjellige kjølere fra de forskjellige produsentene : http://www.guru3d.com/article/Videocards/386/ https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k 7143048[/snapback] kjøleren på den 512mb versjonen eier. Endret 24. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 FiringSquad testet kortet som har en-slots kjøler, de greide 621/797. MVKTech greide 625/750 med en PowerColor Extreme. Så jeg skjønner ikke at ATi får inn rapporter om +100MHz OC av kjernen, når de ikke engang har sluppet en Catalystdriver for X1950 Pro som bedre støtter overklokking med bl.a. økning av Vcore. Først da tror jeg at det de sier stemmer og fungerer under 100% load over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå