Gå til innhold

hvordan er Sapphire Radeon X1950PRO og klokke?

Brian

Anbefalte innlegg

halla

bestilte nettopp dette kortet fra komplett som ble sendt i dag: LINK

Lurer på hvordan det er å klokke? Er det like gjerrig på mhz'ene som mitt gamle skjermkort? (X800XL)

Hvordan fungerer dette til spilling? er det kraftig nok til spilling? Noen erfaringer? Og vil det bli mye ytelsesforskjell fra mitt gamle til denne? :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har nok ikke noe superpotensiale slik som 7900GT, nei, da Dette kortet er basert på en egen GPU, og følgelig makser ut den ganske mye, mens andre kort i samme klasse gjerne er nedskalerte versjoner av toppmodell GPUen, alle andre kort i samme klasse er slike nedkslaeringer såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Det har nok ikke noe superpotensiale slik som 7900GT, nei, da Dette kortet er basert på en egen GPU, og følgelig makser ut den ganske mye, mens andre kort i samme klasse gjerne er nedskalerte versjoner av toppmodell GPUen, alle andre kort i samme klasse er slike nedkslaeringer såvidt jeg vet.

7136085[/snapback]

ok, klarer vel å klokke den mer enn 1mhz som jeg klarte maks på mitt gamle. :D Men det er vel nok ytelse fra kortet stock sikkert?

Lenke til kommentar

Ai, det var bedre enn jeg trodde. Nesten merkelig att ATi ikke har tynet ut mer ytelse enn att folk klarer 100MHz ekstra...

1MHz er jo ekstremt lite, og det er jo nesten på rgensen til feilvare.

(Mitt klarer bare 3MHz helt stabilt, men har gudsjelov ekstra pipes.)

Spillytelsen skal være glimrende til prisen, ingen fare der.

Lenke til kommentar

FiringSquad testet kortet som har en-slots kjøler, de greide 621/797. MVKTech greide 625/750 med en PowerColor Extreme. Så jeg skjønner ikke at ATi får inn rapporter om +100MHz OC av kjernen, når de ikke engang har sluppet en Catalystdriver for X1950 Pro som bedre støtter overklokking med bl.a. økning av Vcore. Først da tror jeg at det de sier stemmer og fungerer under 100% load over lengre tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...