Gå til innhold

Ny skole og hjemme-PC

Jaffe

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en bærbar PC som skal brukes på skolen, men også erstatte desktopen hjemme. Jeg vil helst ha en forholdsvis liten bærbar PC som er lett å ha med på skolen, men samtidig kraftig nok til å brukes til andre ting hjemme. Jeg vil ikke over 14.1" skjerm. Vil også ha dobbelkjerneprosessor. Jeg vil helst ikke betale mer enn rundt 10000,-.

De to jeg har sett mest på, er MacBook, HP Pavilion dv2017. MacBook er fristende pga. design (selvsagt), stabilitet, OS X, og forholdsvis kraftig prosessor. HP er fristende pga. skjermkortet og mer RAM og større harddisk for pengene. For min del ligger de omtrent likt, så jeg har et lite dilemma her :p

Så jeg håper på å få høre noen erfaringer, råd, og lignende -- og kom gjerne med anbefalinger til andre maskiner (så lenge de ikke er dyrere enn 10000,- og (merkbart) dårligere enn de to nevnte)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ute etter en bærbar PC som skal brukes på skolen, men også erstatte desktopen hjemme. Jeg vil helst ha en forholdsvis liten bærbar PC som er lett å ha med på skolen, men samtidig kraftig nok til å brukes til andre ting hjemme. Jeg vil ikke over 14.1" skjerm. Vil også ha dobbelkjerneprosessor. Jeg vil helst ikke betale mer enn rundt 10000,-.

De to jeg har sett mest på, er MacBook, HP Pavilion dv2017. MacBook er fristende pga. design (selvsagt), stabilitet, OS X, og forholdsvis kraftig prosessor. HP er fristende pga. skjermkortet og mer RAM og større harddisk for pengene. For min del ligger de omtrent likt, så jeg har et lite dilemma her :p

Så jeg håper på å få høre noen erfaringer, råd, og lignende -- og kom gjerne med anbefalinger til andre maskiner (så lenge de ikke er dyrere enn 10000,- og (merkbart) dårligere enn de to nevnte)!

7135968[/snapback]

Hei Jaffe!

Har du sett på for eksempel denne?

Mvh pcpcpc

Lenke til kommentar

Jeg kan forsette med litt spørsmål jeg da, isteden for å starte et helt nytt emne...

Min bærbare tok kvelden her om dagen, og jeg er pent nødt til å kjøpe ny. Har tittet på mye forskjellig, men sitter nå igjen med noen valg:

-hp dv2017/dv2032 (kommer ann på dere here inne sine anbefalinger om prosessor, intel vs. amd)

-hp dv2130 (men den er det ingen som har på lager før i midten av november)

-asus w3j (men den er litt dyrere enn jeg egentlig har tenkt)

-zepto w6214 (men den er litt dyrere enn tenkt, pluss at etter å ha lest i forumet her inne virker dette som en maskin for "viderekommende")

-asus a6t (men er helst ute etter en 14')

som dere skjønner synes jeg hp's design på 14' er veldig bra, samtidig som jeg er ute etter et OK skjermkort. har skjønt etterhvert at det kanskje ikke er mulig å få både i pose og sekk, da jeg ikke har tenkt til å bruke særlig mye mer enn 10000,-.

Alle forslag, hint og tips taes i mot med takk!! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har noen erfaringer med varmeutvikling på HP dv2130? Vurderer denne veldig sterkt, og det eneste som hindrer kjøp er akkurat dette. Laptopen jeg har per i dag starter viften etter fem minutter nesten uansett og det er grenseløst plagsomt.

Skal ha med den nye på forelesninger og slikt, så at den er stille og ikke blir så fort varm er veldig viktig.

Ellers andre tips for å unngå varmeutvikling? Går det ann å f.eks. senke prosessorhastigheten for å bøte på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...