Gå til innhold

Prosjektorer - mye å velge i mellom

raysv

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ute og har planer om å gå til innkjøp av en prosjektor, denne har jeg tenkt til å bruke til xbox spilling, dvd titting osv..

Har vel kanskje kokt meg ned til 3 stk og lurte på om noen hadde litt tips å komme med her.

De jeg har kokt ned til er Sony VPL-HS1, Sony VPL-CS4 og en Panasoic PTAE100E.

Jeg har funnet alle til samme pris, så egentlig er vel hvem som er det beste kjøpet jeg er ute etter, noen som har noen kloke ord å komme med?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony VPL-HS1: LCD, SVGA, 700 lumen

- Sony VPL-CS4: LCD, SVGA, 1000 lumen -

Panasoic PTAE100E: LCD, SVGA, 700 lumen

Håper du ikke koker deg misfornøyd ved å kjøpe en lyssvak LCD projektor med svga oppløsning.

For å kunne bruke projektor i dagslys bør den være minimum 1400 (ANSI) lumen. -Og DVD-titting på en SVGA skjerm er vel litt bortkastet.?

Når man tenker på at teknologien som nå er "hot" heter DLP, og at de bærbare projektorene nå ligger på 1100 lumen, befinner disse projektorene seg ett hakk etter på alle områder.

Derimot blir du vel tilgodesett litt med en hyggelig pris.

Som den lys-sterkeste projektoren ville VPL-CS4 være min favoritt. Den kan du sikkert prute litt mer på også siden den har fått en storebror, CS5.

En projektor står høyt på ønskelista mi også, men jeg vil ikke handle en lyssvak svga. Oppgrader i alle fall en av disse!

Lenke til kommentar

Joda, veit at de ikke er så veldig lyssterke, men skal man holde seg under 25 000 så er vel dette stort sett det eneste man får.

Alle disse kan man foresten få tak i for 15 000.

Prosjektoren skal i all hovedsak bli brukt i en kjellerstue og da er vel 700 lumen nok?

Jeg har satt meg en max grense på 18 000, så hvis du har noen andre du kan si som man klarer å få for ca den prisen, så hadde det hvert kjempe fint:)

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe en ASK c20.

På pcutstyr.no får man den for 20000 ink. mva. noen som vet hvor jeg kan få den billigere?

Er engentlig litt åpen for hva slags projektorer jeg kan ha:

Ikke tydlige linjer (ikke uskarpt men bildelinjer).

Skal brukes til PS2, DVD, TV-titting og litt PC-spilling.

Lenke til kommentar

ask c20 er litt billigere pA flexidata.no og komplett.no

Ellers har Elkjøp tilbud på disse:

Sony VPL HS1 kr 15000

Sanyo VPL30 kr 18000

Epson EMP30 kr 13000

Er det noen av disse et bra kjøp?

Er de muligens utgåtte modeller? Elkjøp har ofte det :sad:

noen som vet? please svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...