Gå til innhold

Epox EP-8KHA+ overlegen til den prisen??

Hr Kotelett

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettop testen av hovedkort på tomshardware

den mellom nforce og via 266 chipsett.. Der lå jo EP-8KHA+ så og si neste hele tiden og vippet mellom første og andre plassen.. er det noen som har et sånt hocedkort?? det er en stor sjangse at jeg kommer til og kjøpe dette kortet pluss en eller annen xp neste gang jeg oppgraderer.. hk'en kosterjo kun 1046,- hos datorbutikken( selv om jeg ikke kommer til og kjøpe det her etter jeg leste det med prosersooren og klistremerket)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke trenger RAID, USB2.0 eller andre features du finner på andre HK så er det Epox kortet et warp. Helt utrolig at et så billig kort er så bra. Og helt ribba for features er det ikke. Blandt annet så har det "wake-on-keyboard" mao du kan starte PC-en med kun å trykke på en tast på keyboardet hvis du vil. Når kortet i tilleg er meget bra til overklokking er det er glimrende valg. AFAIK kommer Epox med en versjon som har RAID også snart(kommet?).

Jeg er en trofast fan av Abit og Asus, rett og slett fordi jeg har meget gode erfaringer med dem, men jeg ville ikke betalt 800kr ekstra.

Lenke til kommentar

når har jeg endelig installert opplegget...

fikk epox hk,xp1600+ og pov gf2 TI fra databutikken i dag...

funker som fjell...

er alt fungere helt perfekt nå...

formaterte og la inn xp...alt går rimelig kjapt ja...

når det gjelder bios så er den også veldig bra på epoxet...

jeg har satt på en 10dB! (lydløs) vifte på min taisol760 ribbe(tok av originalvifta), så klokka jeg opp prosessoren til 1,5Hhz(org 1,4) og samtidig skrudde ned spenningen -0.05 fra default spenninga(helt kontroversielt ja) for å få ned tempen. samtidig satte jeg all rammen til å gå på de raskeste innstillingene i bios(har bare "dårlig" 3.parts fra komplett).. men dem funker finfin på alle best innstillingene. Så min 256MB PC2100 kjører nå på 143MHz som gir en fsp = 285Mhz!

men litt skuffet over skjermkortet... startet powerstrip og prøvde å klokke gpuen 10Mhz(260Mhz)t 3dMark2001..men nei... da så jeg artifacts...så stilte den tilbake... prøvde så med 10Mhz på rammen(410Mhz) men samme problem da...så dette kortet er IKKE lett og overklokke...men på standardinstillingene fikk jeg på min maskin

CPUMark99 = 140

3DMark00 = 9421

3DMark01 = 5784

Og er vell rimelig fornøyd med det med tanke på pris/støy

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-15 06:24, qwerty skrev:

Hvor er dette klistremerket plasert?

Det er vel ikke over L1 broene vel?

Självklart inte!

Bilden http://www.databutikken.com/no/p/g/xp.jpg

visar hur och var vi placerar märketiketten. Absolut inte på sätt att den hindrar varken kylning eller L1-bryggor. På etiketten finns information om var vi i vår tur köpt CPUn, när vi köpt den, och denna information behöver vi i samband med att vi skall skicka tillbaka en defekt CPU till vår leverantör!

Ni som ser bilden... Finns det någonting som ni anser är fel från vår sida med att märka processorer på detta sätt? Det påverkar inte funktionen av CPUn, inte heller möjligheterna att ändra L1-bryggorna?

TechDept/db

http://www.databutikken.com/no/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Ni som ser bilden... Finns det någonting som ni anser är fel från vår sida med att märka processorer på detta sätt? Det påverkar inte funktionen av CPUn, inte heller möjligheterna att ändra L1-bryggorna?

Hvorfor bruker ingen andre av de rundt 3000 (tipper) stedene man får kjøpt cpu dette systemet?

Ingen vil ha klistremerke på cpu, det er en prinsippsak. Jeg vil ikke ha det på cpu, kjøleskap, bil, skjerm, tv eller noe. Det virker bare dumt, er stygt osv.

Det virker som om dere er bare ute etter enda en unnskyldning for å ikke ta imot returvarer.

Dette har sikkert blitt diskutert før (så en tråd her som bestod av 12 sider, mer enn jeg gidder å lese) men når dere spør, så får dere svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...