Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og Trådløs router

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Linksys trådløs router som er koblet til nextgentel modemet som ikke er trådløst.

Problemet er at ip adressen nå starter på 192.xxx i stedet for 10.0.0.x som det skal gjøre.

Dette er routeren jeg bruker

Link

Har hørt at det er mulig å skru av DHCP-server og bruke Linksys trådløse routeren som gjennomsiktig aksesspunkt.

Hvordan gjør jeg dette?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er det jeg mener

7135973[/snapback]

Så jeg kobler NG modemet til LAN porten og skrur av dhcp og setter opp en 10.x adresse. Høres for lett ut men skal prøve det når jeg kommer hjem

Takk for svar

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg mener

7135973[/snapback]

Så jeg kobler NG modemet til LAN porten og skrur av dhcp og setter opp en 10.x adresse. Høres for lett ut men skal prøve det når jeg kommer hjem

Takk for svar

7136016[/snapback]

Både er og høres lett ut :)

men akkurat sånn det skal gjøres :yes:

Lenke til kommentar

Nei det funket ikke. Skrudde av dhcp på linksysen og satte ip til 10.0.0.5(tok det bare fordi det var det som sto her :p) da får jeg ikke koblet til linksysen i det hele tatt. verken trådløst eller kabel. kikket i speedtouchen og så at linksysen hadde fått 10.0.0.2 så da prøvde jeg det og på linksysen. men samma da og!

Lenke til kommentar
Nei det funket ikke. Skrudde av dhcp på linksysen og satte ip til 10.0.0.5(tok det bare fordi det var det som sto her :p) da får jeg ikke koblet til linksysen i det hele tatt. verken trådløst eller kabel. kikket i speedtouchen og så at linksysen hadde fått 10.0.0.2 så da prøvde jeg det og på linksysen. men samma da og!

7137793[/snapback]

Da har du klart og gjøre noe galt:P for det funker veldig fint.. først skifter du ip til 10.0.0.5 også restarter den.. så kan du skru av dhcp.. også koble lan port på router til lan port i modemet:) funker veldig fint brukt den løsningen en stund her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...