mongo Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har ikke så mye peiling på det med overklokking. Men er det noen som kan veilede meg litt anngående det. Jeg har ei ny kjølevifte så den er god i massevis. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Tror du skal slite en del med å klokke den CPUen din der.. Tror ikke den liker å bli klokket, om den da i det hele tatt kan klokkes.. Kansjke du får den til 250MHz? Skal du prøve å klokke så må du evt. finne de jumperne/ dipswitchene på hovedkortet ditt eller finne instillingene i biosen. Har du litt mer info om systemet ditt? Mvh. Dings Lenke til kommentar
mongo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Jeg kunne ikke gjøre noe via biosen. Men kan jeg oppdatere til en bios verson som jeg kan overklokke med? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Det var en helt lik tråd her for et par dager siden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=64999&forum=13 Han fikk sin opp i 291MHz. Innstillingene finner du ikke i bios på så gamle PC'er, men i form av jumpere på hovedkortet. Åpne kassa og se etter inskripsjonene på hovedkortet. Det bruker å stå et par tabeller med hvilke hastigheter du kan velge. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hva er jumpere. Jeg vet ikke så mye om slike ting. Finnes det noen pragram som kan brukes for å overklokke? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nei, på eldre maskiner går alt av prossesor hastighet innstillinger via dip switcher. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 hvor får jeg tak i dip switcherne. Jeg fant også tabellen over det med jumperne Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Dip-switcher er små "brytere" som er montert på hovedkortet. Jumpere er også "brytere" men ser litt annerledes ut. Disse er også montert på hovedkortet. Om du fant tabellen så står det navn på jumperene/Dip-switchene i tabellen (f.eks "J1" og "J2") Let litt på hovedkortet så finner du ut hvor f.eks "J1" osv er. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Jeg fant manualen. Og fant ut det med dip- switcherne. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 hvor mye fikk du den opp i da? har en 266mhz, som har fått seg en 80mm cpu vifte :wink: klokke klokke Lenke til kommentar
mongo Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 noe kødd med harddiskene, men jeg skal prøve. Skal få tak i nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå