Penneknekt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin. Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid Pris: Maksimalt 20.000 kroner Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende: Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann. DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under) Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under) Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell. Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin. Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid Pris: Maksimalt 20.000 kroner Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende: Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann. DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under) Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under) Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell. Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her. 7135672[/snapback] Som cpu kjøler anbefaler jeg zalman, eller thermaltake big typhoon som jeg har. den kjøler meget godt. Hvis du liker litt god lyd, anbefaler jeg deg å kjøpe et nytt lydkort. For eksempel dette: LINK men ville ikke ha bestilt fra shg som har den så billig. Endret 23. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Men hvilke Zalman-vifter passer til det aktuelle hovedkortet, Asus P5B DLX? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Er kabinettet stort nok til å sikre god lufting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå