Gå til innhold

PC: Spill/foto/video - 20.000 max

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin.

Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid

Pris: Maksimalt 20.000 kroner

Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende:

• Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann.
  • DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under)
  • Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under)
  • Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell.

Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin.

Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid

Pris: Maksimalt 20.000 kroner

Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende:

•  

• Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann.

• DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under)

• Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under)

• Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell.

Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her.

7135672[/snapback]

Som cpu kjøler anbefaler jeg zalman, eller thermaltake big typhoon som jeg har. den kjøler meget godt. Hvis du liker litt god lyd, anbefaler jeg deg å kjøpe et nytt lydkort. For eksempel dette: LINK

men ville ikke ha bestilt fra shg som har den så billig. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...