Gå til innhold

yamaha 9,9 firetakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk.

som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk)

Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis)

Lenke til kommentar
Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk.

som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk)

Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis)

7178266[/snapback]

 

Som jeg har skrevet, så er det slik at de gamle 9.9 hesterne kunne man trimme. Denne kan man ikke det.

Lenke til kommentar
Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk.

som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk)

Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis)

7178266[/snapback]

 

Som jeg har skrevet, så er det slik at de gamle 9.9 hesterne kunne man trimme. Denne kan man ikke det.

7178334[/snapback]

Hvor gammelt tenker du da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

så lenge det er en 4-takter kan den ikke trimmes. Men jeg hadde en GH 11 og en Yamarin 4410. Og jeg merket ikke særlig forskjell da jeg hadde trimmet den. Det blir bare noen få hk mer. Det at det er akkurat 15 er bare tull. Noen jeg kjenner testet en Yamaha 9.9 som var trimmet, men den viste bare 13 hk. Men jeg skjønner ikke hvorfor du har kjøpt en 9.9 4-takter du får mindre effekt, og bensin forbruket merker du nesten ingen forskjell på når det er en så liten motor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Xlian har rett, tuning av firetaktere er ikke lett =O antagelig bør du skifte forgasser, kjøp fra U.S.A og spar litt :D  men jeg personlig mener du ikke vil få store forskjellen med 15 :hmm:  jeg kjente iallefall intwt nå jeg fjernet plomben på min: mercury viking 03.. :love:

7636142[/snapback]

Mest sannsynlig vil dette koste like mye som en ny....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...