sierratec Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hei,kjøpte en yamaha 9,9 cmh 4taktsmotor i vår til min buster xsr, ble ikke helt den kraften jeg hadde forventet så nå lurer jeg på om noen her vet om den kan tunes til 15hk å hordan dette gjøres? har vært i kontakt med forhandleren men får ikke noe fornuftig svar. Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Tøft! Vi har også hatt en buster xsr, men da med totakts 9,9 hk. Der fikk vi til å få 15hk ved å ta ut plomben. Vet ikke om det går ann på firetakts. Bytta forresten ut XSR`n med en Buster M i sommer. Så nå har vi firetakts 40hk. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 kjøpte båten å motoren i vår, er kjempefornøyd:) men blir litt lite kraft i motoren når vi er to personer i den, klarer ikke å få den i plan da. Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) leste på forum her et enna sted at det ikke var så lett å trimme 4 taktere, det er de gammle 2 taktarne som er noe vettu. Vet ikke om jeg er helt på bærntur nå Endret 23. oktober 2006 av Xlian Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 vet ikke jeg heller men motorne 9,9 å 15hk har samme slagvolum,slaglengde,tenningssystem så det kan virke som det er samme motor Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette kommer helt ann på når motoren din ble laget, og selv da, vil det koste 4-5 tusen for ny forgasser. Ditt valg.... Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 motoren er en 2006modell. er det bare et rent forgasserskifte eller må kam også skiftes? kansje like greit å kjøpe en 15hk Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Er det en 06 modell, så kan ikke dette gjøres Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk. som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk) Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis) Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk. som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk) Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis) 7178266[/snapback] Som jeg har skrevet, så er det slik at de gamle 9.9 hesterne kunne man trimme. Denne kan man ikke det. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har skrvet det før her og nå igjen: En 9,9 er som oftest en 15 hk som er plombert med en innskrumping mellom forgasser og innsug eller en manglende del under svinghjulet, for å unngå avgiftsgrensa som går ved 10hk. som oftest bare å fjerne/legge til den biten og så har du en 15hk(på noen også 18hk) Gå til nærmeste forhandler og spør deg fram(men husk at de vil gjerne at du skal tro at det blir vanskelig og gjøre det og at de bør gjøre det men det er ikke nødvendigvis) 7178266[/snapback] Som jeg har skrevet, så er det slik at de gamle 9.9 hesterne kunne man trimme. Denne kan man ikke det. 7178334[/snapback] Hvor gammelt tenker du da? Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 da er det bare å avertere motor til salgs da,hehe Lenke til kommentar
hans-j91 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 så lenge det er en 4-takter kan den ikke trimmes. Men jeg hadde en GH 11 og en Yamarin 4410. Og jeg merket ikke særlig forskjell da jeg hadde trimmet den. Det blir bare noen få hk mer. Det at det er akkurat 15 er bare tull. Noen jeg kjenner testet en Yamaha 9.9 som var trimmet, men den viste bare 13 hk. Men jeg skjønner ikke hvorfor du har kjøpt en 9.9 4-takter du får mindre effekt, og bensin forbruket merker du nesten ingen forskjell på når det er en så liten motor. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ta ut plumba.. gjorde det på min mercury 05 modell,, den går som en drømm.. Lenke til kommentar
gangso Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 er ikkje helt sikker når du har 4takter men eg har ein yamaha 9,9 2000mod der er de berre og dra ut ein sån plate som e skrud fast inni motoren som ståpper den runde greia som e gass veieren på Lenke til kommentar
hans-j91 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 du kan bare glemme å trimme den. Ingen 4-taktere kan trimmes. Men hvorfor i all verden kjøpte du en 4-takter på en 9.9. Hadde det vært en 40hk hadde jeg forstått. Men du mister kraft på å kjøpe 4-takter. Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Men du mister kraft på å kjøpe 4-takter. 7601734[/snapback] Men tenk på så myke han sparer i driftsutgifter Endret 29. desember 2006 av sinten Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Nja..... du sparer ikke så utrolig mye på 4 takter da..... det kommer mere ann på kjørestilen din....... Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Xlian har rett, tuning av firetaktere er ikke lett =O antagelig bør du skifte forgasser, kjøp fra U.S.A og spar litt men jeg personlig mener du ikke vil få store forskjellen med 15 jeg kjente iallefall intwt nå jeg fjernet plomben på min: mercury viking 03.. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Xlian har rett, tuning av firetaktere er ikke lett =O antagelig bør du skifte forgasser, kjøp fra U.S.A og spar litt men jeg personlig mener du ikke vil få store forskjellen med 15 jeg kjente iallefall intwt nå jeg fjernet plomben på min: mercury viking 03.. 7636142[/snapback] Mest sannsynlig vil dette koste like mye som en ny.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå