Gå til innhold

Raptor vs 200+200 RAID 0

bep0rz

Anbefalte innlegg

Hei,

har planlagt å kjøpe meg en 74 GB-versjon av Raptor (10k RPM, 16 MB cache), men jeg lurer på om det er mye hastighetsøkning i fra det systemet jeg kjører i dag.

Per i dag har jeg to stk Western Digital Caviar 200 GB, 7200 RPM, 8 MB cache i RAID 0.

Her ligger både OS og normal lagring. Skulle likt å vite hva som er raskest, men jeg aner at Raptoren kjører litt i fra dette, eller hva?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

har planlagt å kjøpe meg en 74 GB-versjon av Raptor (10k RPM, 16 MB cache), men jeg lurer på om det er mye hastighetsøkning i fra det systemet jeg kjører i dag.

Per i dag har jeg to stk Western Digital Caviar 200 GB, 7200 RPM, 8 MB cache i RAID 0.

Her ligger både OS og normal lagring. Skulle likt å vite hva som er raskest, men jeg aner at Raptoren kjører litt i fra dette, eller hva?

:)

7135305[/snapback]

Jeg synes du bør gå for 1 raptor som systemdisk og bruke de andre to som lager. Det vil være det raskeste oppsettet for de fleste bruksområder.

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte meg. Satser vel fortsatt på å kjøre RAID 0 på de to diskene, selv om de brukes som lagring. Jeg er klar over at sjansen for at dataen blir borte fordobles, men slik er livet.

Får bestille meg en Raptor da :)

Lenke til kommentar

PS. Det kan være lurt å kjøpe en 400GB disk til backup av Raid0-arrayet på 400GB i samme slengen ;)

Det er en billig forsikring mot mye banning og ergring.

Hvis ikke så vil jeg i det minste anbefale å brenne ut det viktigste (personlige digitalbilder, egenproduserte dokumenter osv) på DVDer.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Raid 0 nesten siden raptorene kom på markedet og synes det er helt topp. Alt som jeg har av bilder og andre uerstattelige dokumenter kjører jeg minimum på to maskiner/disker og det har jeg alltid gjort. Er ikke noe forskjell på om du kjører Raid eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...