Kaksa Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 For eksempel å få ein horisont til å bli rett? Har tatt bilde av ein digital miksepult, og skal forklare enkelte funksjonar. Men eg holdt kameraet skeivt. Så er det ein enkel måte å rotere pittelitt på bilete? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Velg bakgrunnen og trykk ctrl+a og klipp hele laget ut og lag nytt layer, så tar du og velger det nye laget og trykker ctrl + t og holder skift inne og roterer bildet, så cropper du bildet etterpå Min løsning på problemet, mulig det finnes bedre metoder Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 For eksempel å få ein horisont til å bli rett?Har tatt bilde av ein digital miksepult, og skal forklare enkelte funksjonar. Men eg holdt kameraet skeivt. Så er det ein enkel måte å rotere pittelitt på bilete? 7135166[/snapback] Osjann, samtidig med at eg prøvde å forumlere meg rett, kom eg på at eg hadde muligheten til å velge image - rotate cancas - arbitrary. Der kunne eg velge kar mange grader eg skulle snu på Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Dagens stalltips: Marker horisonten din med "Measure"-toolen, så slipper du gjette hvor mange grader du må rotere bildet. Det legges automatisk inn i "rotate arbitrary"-vinduet. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Enda enklere: Bruk crop verktøyet, marker et område, ta tak i hjørnet og vri slik at crop området går paralellt med horisont. På denne måten retter du opp og fjerner pixler du ellers må fjerne etterpå i en operasjon. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 takk ovrebekk, den løsninga har jeg lett etter lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå