Kreklings Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei... jeg har planer om og ivistere i Greddy bolt-on turbo-kit til min civic! Det er en 94 mod. 1.5 LSI gått 102.000km Men lurer på en ting.. mye tåler motoren av ladetrykk ca osv før jeg må begynne og bytte stempler/ringer/pakninger osv? Noen som har noe erfaring eller gode tips og komme med? Endret 23. oktober 2006 av Kreklings Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ville heller lagt penger til en vtec motor, får fin ytelse ut av den, tillegg trenger du mer hester, da kan du begynne med turbo. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Enig med Høland, tror VTEC er veien å gå. Mer holdbar motor, og tipper du får mer effekt også, uten at det koster allverdens. Uten at jeg vet hva det turbo-kittet koster, så får du vel ikke 160 hester, som du får av VTEC til rundt 15-20k..? Lenke til kommentar
Kreklings Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Enig med Høland, tror VTEC er veien å gå. Mer holdbar motor, og tipper du får mer effekt også, uten at det koster allverdens.Uten at jeg vet hva det turbo-kittet koster, så får du vel ikke 160 hester, som du får av VTEC til rundt 15-20k..? 7136427[/snapback] hmm... med den så får jeg mellom 150-170hk hvis jeg får tunet den riktig.. med turbo-kit.. det koster ca 18k for det.... mye mere styr og sånt med og bytte til v-tec maskin da.. men du tjener jo på det ved seinere oppgraderinger Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) For den prisen må man vel komme langt med bytte til VTEC-bytte.. Effekten blir omtrent den samme, og motoren er kraftigere bygd. Er ikke sikker på hvor mye effekt en motor som er beregna på 100 hester tåler uten mye bytte av ting.. Endret 24. oktober 2006 av Marvil Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 kommer helt på toppen osv, og hva slags bar på turboen du skal ha, skal du ha mer motoren trenger, så må du begynne sette på andre sylindere,topppakkingen og kanskje masse annet. Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei... jeg har planer om og ivistere i Greddy bolt-on turbo-kit til min civic! Det er en 94 mod. 1.5 LSI gått 102.000km Men lurer på en ting.. mye tåler motoren av ladetrykk ca osv før jeg må begynne og bytte stempler/ringer/pakninger osv? Noen som har noe erfaring eller gode tips og komme med? 7135048[/snapback] Er mange som setter turbo på sin d-serie motor, i stedet for å skaffe b16. Nettopp fordi "alle" andre skaffer b-serie, og pga kostnader. De som har byttet til en B16 maskin, sier at prisen for selve motoren bruker å ligge på rundt 15 lapper hvis man er heldig, men med alt inkludert, alle mulige småting osv osv så havner du til slutt på det dobbelte. Homemadeturbo, Her har du noen som virkelig har gått økonomiveien mtp turbo på sin d-serie. =) så må du begynne sette på andre sylindere hah, hva i alle dager er det du sier for no her? Gi en update på hva det blir for no a, Kreklings. Alltid morro med motorbygg Endret 29. oktober 2006 av DanielJ Lenke til kommentar
XXXbox Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg skal selge en 98 mod vtec Turbo.. hvis interesert ring: 97094583 Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Du har altfor liten motor til å sette inn en turbo, kanskje en lavtrykks turbo, til diesel biler funker....Det hadde jeg i min gamle Daihatsu Charade 1.0 Kjørte så mye trykk som mulig på den(0,3 bar elns), hadde den i 4 mnd...angrer på at e vraka den Endret 31. oktober 2006 av Den store P Lenke til kommentar
Kreklings Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Du har altfor liten motor til å sette inn en turbo, kanskje en lavtrykks turbo, til diesel biler funker....Det hadde jeg i min gamle Daihatsu Charade 1.0 Kjørte så mye trykk som mulig på den(0,3 bar elns), hadde den i 4 mnd...angrer på at e vraka den 7190633[/snapback] alt for liten har jeg ikke. .det vet jeg.. har fått svar andre steder som har gjort og gjør det samme.. så da vet du ikke hva du prater om der gitt... Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Kreklings: du som gikk i klassen min på GK elektro 04/05 @ sfvs?? jeg hadde før en honda civic EX coupe fra statene. 94mod. den hadde jeg det mye morro med, her er mine erfaringer. kjøpte bilen fra statene og fikk med org motor (D16Z6 og en B16A2 SiR-2) D-motoren sto i da jeg fikk den hjem i garasjen og jeg bestilte tubo kit fra GReddy til den og monterte dette. D-motoren var fabrikk org og klarte 0.8 ladetrykk stabilt med GReddy boost kontroller. da jeg dro den til 1.0 røyk topp-pakninga. Etter en stund bestemte jeg meg for å sette i B-motoren og gjorde dette. du trenger MASSE ekstra deler i tillegg til motern. du trenger: driv akslinger, gir linker, ledningsnett adapter til ECU, ny ECU, du må koble opp V-TEC til org ledningsnett på bilen. Etter å ha fått inn motoren og stilt inn v-tec'en, kjøpte jeg en B-motor turbo manifoil og monterte samma turbo kit på denne motoren og tuna den opp til samma ladetrykk (0,8). Der gikk den ganske greit og pent, tok den videre opp til 1,0 ladetrykk, og da røyk det ene stempelet. så min konklusjon: Hold deg til D-motoren hvis du skal opp på 0,8-0,9.. Skal du opp på det samma ladetrykket på en B motor, abefaler jeg bytte av stempler og råder. er det noe du lurer på kan du bare slenge meg en pm. ps. begge motoren kjørte på HKS 1.5mm stålpakning, stramma på rikitg moment. oppsettet mitt var: GReddy turbokit (T3/04 turbo) Blitz Nur-spec eksos AEM bensinpumpe, regulator, fuel rail og dyser(444cc) Exedy dobbel plate clutch GReddy IC kit til civic GReddy boost kontroller GReddy turbo timer Endret 28. november 2006 av YellowFellow Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 ta rennafart å drit i v-tec og feilhjuls trekk. jeg har mer moment i ræva en en v-tec motor. Man må jo gire ned for å komme seg opp bakker:P Neida, er ikke gale motorer det egentlig, men om jeg ville lagt masse penger i en civic tviler jeg på. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg har mer moment i ræva en en v-tec motor. Oioioi, dagens sakligste innhold? Du har skikkelig kruttbæsj du da? Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg har mer moment i ræva en en v-tec motor. Oioioi, dagens sakligste innhold? Du har skikkelig kruttbæsj du da? 7382792[/snapback] man er ikke mann før man driter krutt. men nok off topic. som en her sa at man må gire ned for å få nok turtall slik at v-tec'en slår inn, da har du justert v-tec'en feil. jeg hadde min på ca 2750rpm og slutta ikke å dra før sperra slo inn. Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 vtecen kan da umulig slå inn ved så lavt turtall. Da tror jeg du misforstår litt. den skal ikke komme før kanskje 2k før sperre Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 dyno benken sa iallefall rundt 2750 starta v-tec'en å jobbe. iallefall som vi kunne se på resultatet, for da økte momentet drastiskt. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) vtecen kan da umulig slå inn ved så lavt turtall. Da tror jeg du misforstår litt. den skal ikke komme før kanskje 2k før sperre 7391185[/snapback] Slår inn ved 5000 omdreininger noe som er ganske så ekstremt. Så må motoren være varm ellers fungerer det ikke. Endret 30. november 2006 av Avean Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 kjøpte bilen fra statene og fikk med org motor (D16Z6 og en B16A2 SiR-2) D-motoren sto i da jeg fikk den hjem i garasjen og jeg bestilte tubo kit fra GReddy til den og monterte dette. D-motoren var fabrikk org og klarte 0.8 ladetrykk stabilt med GReddy boost kontroller. da jeg dro den til 1.0 røyk topp-pakninga. Etter en stund bestemte jeg meg for å sette i B-motoren og gjorde dette. du trenger MASSE ekstra deler i tillegg til motern. du trenger: driv akslinger, gir linker, ledningsnett adapter til ECU, ny ECU, du må koble opp V-TEC til org ledningsnett på bilen. Etter å ha fått inn motoren og stilt inn v-tec'en, kjøpte jeg en B-motor turbo manifoil og monterte samma turbo kit på denne motoren og tuna den opp til samma ladetrykk (0,8). Der gikk den ganske greit og pent, tok den videre opp til 1,0 ladetrykk, og da røyk det ene stempelet. så min konklusjon: Hold deg til D-motoren hvis du skal opp på 0,8-0,9.. Skal du opp på det samma ladetrykket på en B motor, abefaler jeg bytte av stempler og råder. Min tolkning av dette er at D motoren har lavere kompresjon, og sånn sett er mer egnet til turbokonvertering. B motoren har høyere kompresjon og yter derfor bedre (originalt sett), men grunnet høyere kompresjon var den ikke like glad i ladetrykk. Konklusjonen din er jeg ganske enig i, men grunnen til at B motoren røyk var nok blant annet annen kompresjon. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Nå er det jo ikke sånn at VTEC`en "slår inn".. Det er Honda sitt system for variable ventil tider.. Altså, enkelt forklart, når du ligger på høyt turtall, får bilen myye bensin å luft på en gang, derav blir disse bilene veldig spreke.. Å på lavere turtall, er den igjen veldig økonomisk å bruker lite bensin.. Da sier det seg selv at du må opp på turtall for å få noe gang i motoren.. Honda sin 1.6L VTi motor er på 160 hester, denne motoren som mangen snakker om er VTEC, men det som gjør at den skiller seg ut fra di andre VTEC motorene er at det er en DOCH (Double overhead camshafts) motor, ikke en SOCH (Single overhead camshaft) motor som di fleste andre er.. Jeg selv har en 1.5l VTEC me orgianlt 115 hk..... Endret 2. desember 2006 av Street-gloW Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Nå er det jo ikke sånn at VTEC`en "slår inn".. Det er Honda sitt system for variable ventil tider.. Altså, enkelt forklart, når du ligger på høyt turtall, får bilen myye bensin å luft på en gang, derav blir disse bilene veldig spreke.. Å på lavere turtall, er den igjen veldig økonomisk å bruker lite bensin.. Da sier det seg selv at du må opp på turtall for å få noe gang i motoren.. Honda sin 1.6L VTi motor er på 160 hester, denne motoren som mangen snakker om er VTEC, men det som gjør at den skiller seg ut fra di andre VTEC motorene er at det er en DOCH (Double overhead camshafts) motor, ikke en SOCH (Single overhead camshaft) motor som di fleste andre er.. Jeg selv har en 1.5l VTEC me orgianlt 115 hk..... 7407485[/snapback] Civic VTi motoren er en B16A SiR motor. den motoren finnes også i div CRX og del sol.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå