flanker Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg får beslkjeden Unmountable boot volme når jeg starter maskina. Hva er galt? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jumperen bak på disken står feil kanskje. Men litt mer info hadde ikke vært dumt. Har du gjort noen forandringer på systemet ditt? Er det ny harddisk du har satt i? Lenke til kommentar
flanker Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Har ikke satt inn ny harddisk, men lagt inn programmer for å fjerne virus (Klez og Trojan). Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Heisann. Bruker du en ATA 100/133 disk, pass på å ha ATA 100/133 (netsten som valig ide kablel til cd-rom, men med mange flere ledere) kabel på den, spes hvis det er satt på udma i bios. Hvis du setter den på auto kan du løse dette problemet lett. så lenge det er det ovenfor som er problemet. Hvis det ikke hjelper se i den andre posten din med samme emne, der er det et lite utdrag fra mircosoft om det problemtet, og i hvilke situasjoner det kan oppstå. Mvh, Lenke til kommentar
Laka Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 20:19, skrev lorderror:Heisann.Bruker du en ATA 100/133 disk, pass på å ha ATA 100/133 (netsten som valig ide kablel til cd-rom, men med mange flere ledere) kabel på den, spes hvis det er satt på udma i bios. Hvis du setter den på auto kan du løse dette problemet lett. så lenge det er det ovenfor som er problemet. Hvis det ikke hjelper se i den andre posten din med samme emne, der er det et lite utdrag fra mircosoft om det problemtet, og i hvilke situasjoner det kan oppstå.Mvh, Han sier jo at han ikke har satt inn en ny disk. Du må starte maskinene med boot disketten du lagde når du installerte programvaren. Lenke til kommentar
flanker Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Vet ikke hovr boot disketten er. Hva Skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Du har en fucked up boot partisjon!!! Har hatt det problemer flere ganger når jeg har byttet om på disker og i noen tilfeller har også programmer fått til dette. Løsningen kan være å starte opp med windows cd'en og starte i "reparasjons modus" )Husker ikke hva det heter). Når du får opp kommandolinjen, så taster du : fixmbr og eller fixboot. Disse komandoene prøver å fikse main boot record og boot.ini mener jeg Lenke til kommentar
flanker Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Går det an å reparere sytemet hvis man starter cd'en 98? Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 23:32, skrev flanker:Går det an å reparere sytemet hvis man starter cd'en 98? Dette problemet har jeg hatt noen ganger. Jeg løste det greit ved å boote fra XP cd, legge opp recovery consoll og kjøre chkdsk. Årsaken hos meg var enten at jeg ikke hadde oppdaterte ide drivere for sis chip settet på hovedkortet, et Asus P4S533 kort. Etter at jeg hadde oppdatert disse har min maskin vært problemfri. Hvil vel være skeptisk til å forsøke en reparasjon fra en -98 cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå