Spacecab Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei hei Har laget noen access databaser som jeg nå skal prøve å få lagt på web, der mangler jeg mye kunnskap Har forsøkt med å lage en data access page og flyttet den og databasen til ett web hotell, men det var selvfølgelig for enkelt Tenkte jeg skulle høre her om noen kunne sette meg på rett spor før jeg satte igang læringsprosessen på dette ?? Endret 23. oktober 2006 av Spacecab Lenke til kommentar
Spacecab Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Vel fant ut at det første jeg måtte gjøre var å få sidene mine over på en windows server Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Greit sted å begynne... Lenke til kommentar
backup Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Access sine Data Access Pages funker vel bare på Intranett som websider slik at hvis websidene skal oppdatere og hente data fra en mdb-base som ligger på ekstern server, da må man nok bruke server-side-script for å få dette til, og ja, serveren må være windowsbasert. Før .Net Framework kom på banen brukte man gjerne asp-script for å kommunisere med mdb-basene, men med .Net Framework lager man gjerne aspx-script for kommunikasjonen med mdb-basene og dem vanlige scriptspråkene er vb- og javascript. Tips: Installer IIS på din egen maskin (funker ikke på winXP Home). Derpå: lag og test hele greia der før du overfører noe som helst til en passende ekstern server. Endret 24. oktober 2006 av backup Lenke til kommentar
Spacecab Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei Takker og bukker for svarene så lang, ser ikke bortifra at det kan bli noe gnåling fra meg etterhvert som ting dukker opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå