Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har skolen rett til å gi skulk på en fridag?

Anbefalte innlegg

Det skal jo ikke koste noe å gå på skolen, så dette er helt feil. Bare å ta det opp i elevrådet og kreve at dette aldri skjer igjen! Samt at alt av fravær strykes, uansett om man har betalt eller ikke.

7136460[/snapback]

Jo, Videregående koster penger.

7136471[/snapback]

Nei, bare bøker. Skal ikke betale for å gå der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal jo ikke koste noe å gå på skolen, så dette er helt feil. Bare å ta det opp i elevrådet og kreve at dette aldri skjer igjen! Samt at alt av fravær strykes, uansett om man har betalt eller ikke.

7136460[/snapback]

Jo, Videregående koster penger.

7136471[/snapback]

Nei, bare bøker. Skal ikke betale for å gå der.

7136481[/snapback]

åja, hvis du ser det slik :p

Lenke til kommentar

Med mindre skolen ikke har et opplegg for de som ikke ønsker å delta (og tilbyr noe som ligger under læreplanen) kan de ikke gi noe som helst.

Nektet selv å delta på slike ting, og hadde aldri godtatt fravær hvis jeg ikke fikk vanlig skole den dagen.

Lenke til kommentar

Blir som på OD dagen det ja, at en må kunne få valg med å være på skolen. Gjorde det de tre siste siste årene på VGS, og det førte de så klart fravær om du ikke møtte til AlternativDagsverk. Som gikk ut på at du skulle gjøre noe i forbindelse med OD. Samme bør kunne kreves her, at du får mulighet til å være på skolen for feks å lære om Tsjernobyl. Men her skulle de tydligvis spare penger og la det til samme dag som planleggingsdag.

Protester alt du kan, dette er feil! (tror ikke det kan sies nok, så alle sammen en gang til på tre: DETTE ER FEIL!)

Lenke til kommentar
Si at du er prinsippielt imot u-hjelp, og vil derfor ikke betale dette, noe de på ingen måte kan tvinge deg til å gjøre.

At de skal gi deg skulk for at du ikke samlet inn penger så skolen kan gi det bort er det mest latterlige jeg har hørt.

7136556[/snapback]

Nytter ikke. Sta som f***.

Bør jeg skrive et skikkelig brev til rektor? Men da trenger jeg hjelp til punkter jeg kan referere til. :)

Lenke til kommentar

Hehehe dummeste jeg har hørt, får skulk for å ikke betale?

Hvis en ikke har mulighet til å betale summen, er det bare å si ifra til læreren eller de som er ansvarlige på hvorfor du ikke kan/vil betale. Er det en god nok grunn så slipper man.

Når det gjelder innbetaling av 250kr er ikke fristen gått ut ennå, du kan ennå betale til kontoret på skolen.

Hvis du har fått fravær eller skulk for ikke har betalt, er det bare å ta kontakt med Administrasjonen på skolen din eller Kontorpersonale.

Jeg tror det er læreren din som ikke har fått meg seg hele opplegget.

Lenke til kommentar

Hvis en ikke har mulighet til å betale summen, er det bare å si ifra til læreren eller de som er ansvarlige på hvorfor du ikke kan/vil betale. Er det en god nok grunn så slipper man.

Når det gjelder innbetaling av 250kr er ikke fristen gått ut ennå, du kan ennå betale til kontoret på skolen.

Hvis du har fått fravær eller skulk for ikke har betalt, er det bare å ta kontakt med Administrasjonen på skolen din eller Kontorpersonale.

7137207[/snapback]

Hvordan vet du at fristen ikke er gått ut egentlig? Folk som ikke var syke, fikk ikke betale senere en fredag morgen.

Dessuten, læreren min er i mot dette selv. Dette kommer fra høyere hold, og til og med elevrådet. (tro det eller ei) :roll:

Lenke til kommentar

7137207[/snapback]

Hvordan vet du at fristen ikke er gått ut egentlig? Folk som ikke var syke, fikk ikke betale senere en fredag morgen.

Dessuten, læreren min er i mot dette selv. Dette kommer fra høyere hold, og til og med elevrådet. (tro det eller ei) :roll:

7137253[/snapback]

Kjenne en fra Vaaland og ei fra Goddalen som ikke har betalt ennå, og de kunne betale innen torsdag tror eg det var.

Har også fått meldning fra de som er ansvarlige for dette på itslearning, der stod det " Hei, de elevene som ikke har betalt inn for Tsjernobyl-aksjonen må gjøre det snarest til kontoret på Vågen eller på hovedskolen."

Lenke til kommentar

7137207[/snapback]

7137253[/snapback]

Kjenne en fra Vaaland og ei fra Goddalen som ikke har betalt ennå, og de kunne betale innen torsdag tror eg det var.

Har også fått meldning fra de som er ansvarlige for dette på itslearning, der stod det " Hei, de elevene som ikke har betalt inn for Tsjernobyl-aksjonen må gjøre det snarest til kontoret på Vågen eller på hovedskolen."

7141755[/snapback]

Ja, fikk den meldingen i dag jeg også.

Virker egentlig som om hele greia er dårlig planlagt :ermm:

Lenke til kommentar

skolen kan IKKE kreve 250 kroner av deg, de kan gi deg ett valg, enten 250kr eller en annen aktivitet, som er gratis...

det samme gjelder skoleturer, de kan ta penger for turer, så lenge de har ett gratis alternativ...

selve skolen skal være gratis, utstyr til bruk på skolen kan koste, men du skal ikke trenge å bruke penger til andre ting enn til utstyr...

så lenge skolen ikke hara gitt deg noe alternativ, så har de ikke lov til å kreve 250kr, og kan heller ikke gi deg fravær, så lenge det de driver med faktisk er ulovlig...

men hvis læreren har sagt at hvis noen ikke kan/vil betale, så finner de alternativer, så er det noe annet, da har de lov til det...

Lenke til kommentar
skolen kan IKKE kreve 250 kroner av deg, de kan gi deg ett valg, enten 250kr eller en annen aktivitet, som er gratis...

det samme gjelder skoleturer, de kan ta penger for turer, så lenge de har  ett gratis alternativ...

selve skolen skal være gratis, utstyr til bruk på skolen kan koste, men du skal ikke trenge å bruke penger til andre ting enn til utstyr...

så lenge skolen ikke hara gitt deg noe alternativ, så har de ikke lov til å kreve 250kr, og kan heller ikke gi deg fravær, så lenge det de driver med faktisk er ulovlig...

men hvis læreren har sagt at hvis noen ikke kan/vil betale, så finner de alternativer, så er det noe annet, da har de lov til det...

7143627[/snapback]

Men det hjelper ikke å komme i etterkant og ikke ha med penger hvis du ikke har sagt i fra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...