El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Vi hadde på torsdag en innsamlingsaksjon for ofrene etter Tjernobyl-katastrofen. Der skulle vi samle inn 250kr, samme hvordan, bare vi hadde akkurat 250kr med oss på fredags morgen. Greit nok, 250kr er ikke særlig mye, og det er ikke noe problem for meg å støtte saken med 250kr, men problemet er: Hvis vi ikke hadde med 250kr, fikk vi en hel dag skulk. Dette var ikke en vanlig dag, men en fridag. Eller med andre ord en planleggingsdag for lærerene. Har skolen rett til å true oss på denne måten? Vi fikk heller ikke noen mulighet til å gi pengene på f.eks mandag om vi glemte dem på fredag, men det fikk elever som var syke muligheten til. Burde det ikke være likt for alle? Alle kan tross alt være syke, og alle kan glemme. Har egentlig elevene rett til fri på planleggingsdager, eller er det opp til hver enkelt skole å velge dette? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 dummeste jeg har hørt.. Skal de kreve penger på en ''fridag'' hvor de sitter og diskuterer og spiser kake? Pengene går sikkert bare til kakene dem spiste, samt kaffe og brus. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 dummeste jeg har hørt.. Skal de kreve penger på en ''fridag'' hvor de sitter og diskuterer og spiser kake? Pengene går sikkert bare til kakene dem spiste, samt kaffe og brus. 7134323[/snapback] Ja, det var akkurat dette. Hadde vi fått skulk på en vanlig skoledag hadde det vært OK for meg, men på en fridag? Og true oss på denne måten... Men pengene går der de skal, det reiser årlig 10 elever fra skolen som ser til at pengene går der de skal. Eller kanskje pengene går til å finansiere deres turer? (Uansett, ikke diskuter det siste der her, takk ) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 En planlegginsdag er ikke en fridag, Jeg synes det er helt greit at de gir dere skulk om dere ikke gjør det som dere skal. Dere fikk en dag hvor dere kunne gjøre hva dere ville så lenge dere hadde med dere 250kr dagen etter. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 En planlegginsdag er ikke en fridag, Jeg synes det er helt greit at de gir dere skulk om dere ikke gjør det som dere skal. Dere fikk en dag hvor dere kunne gjøre hva dere ville så lenge dere hadde med dere 250kr dagen etter. 7134439[/snapback] Skolen har altså rett til å gjøre hva de vil denne dagen? Skal det ikke være 190 skoledager i løpet av året da? Dette inkludert planleggingsdager? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hva de bruker de dagene til bestemmer skolen selv ja, det er kun opptil dem om de gir dere fri eller andre oppgaver. Ta det med ro, du får riktig antall fridager... Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 En planlegginsdag er ikke en fridag, Jeg synes det er helt greit at de gir dere skulk om dere ikke gjør det som dere skal. Dere fikk en dag hvor dere kunne gjøre hva dere ville så lenge dere hadde med dere 250kr dagen etter. 7134439[/snapback] Skolen har altså rett til å gjøre hva de vil denne dagen? Skal det ikke være 190 skoledager i løpet av året da? Dette inkludert planleggingsdager? 7134466[/snapback] Ja, det inkluderer planleggingsdager. Så at dere får skulk om dere ikke gjør som avtalt denne dagen, så er det helt rett Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? 7134926[/snapback] Da får du gå til læreren og si det, og de vil komme med en løsning. Det å bare drite i hele tingen er feil måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? 7134926[/snapback] Da får du gå til læreren og si det, og de vil komme med en løsning. Det å bare drite i hele tingen er feil måte å gjøre det på. 7134943[/snapback] Nei. Var noen som bare fikk samlet inn 100kr, og de fikk skulk i X-antall timer. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Sammet pisset med OD. Vi må betale 300 kroner. "frivillig".. Elevrådet skal lage prosjekt til de som er i mot. Sekstenåringer er jo svært pedagogiske og de oppgavene går jo rett inn i læreplanen... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Sammet pisset med OD. Vi må betale 300 kroner. "frivillig".. Elevrådet skal lage prosjekt til de som er i mot. Sekstenåringer er jo svært pedagogiske og de oppgavene går jo rett inn i læreplanen... 7135059[/snapback] Vi har jo ikke noe alternativ. 250kr eller skulk. Ikke så vanskelig å velge om du tar VGS seriøst akkurat. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? 7134926[/snapback] Da får du gå til læreren og si det, og de vil komme med en løsning. Det å bare drite i hele tingen er feil måte å gjøre det på. 7134943[/snapback] Nei. Var noen som bare fikk samlet inn 100kr, og de fikk skulk i X-antall timer. 7135003[/snapback] Sa de da ifra til læreren? Jobbet de hele dagen og faktisk prøvde? Er en ting å holde på å i 8timer og ikke klare mer enn 100kr enn det å bruke en halvtime på å samle inn 100kr og så sove/spille resten av dagen. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Be lærerene ryke og reise, for slikt har de faktisk ikke lov til. Ikke alle som bare kan gi penger helt uten videre. Protester vilt, og sist, men ikke minst: be dem dra til helvete. Dette er utpressing! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? 7134926[/snapback] Da får du gå til læreren og si det, og de vil komme med en løsning. Det å bare drite i hele tingen er feil måte å gjøre det på. 7134943[/snapback] Nei. Var noen som bare fikk samlet inn 100kr, og de fikk skulk i X-antall timer. 7135003[/snapback] Sa de da ifra til læreren? Jobbet de hele dagen og faktisk prøvde? Er en ting å holde på å i 8timer og ikke klare mer enn 100kr enn det å bruke en halvtime på å samle inn 100kr og så sove/spille resten av dagen. 7135202[/snapback] Det blir jo vanskelig, de kan jo ikke bevise hvor lenge de faktisk har jobbet. Er det noe jeg kan gjøre? Da tenker jeg ikke på å få pengene vårt igjen, men å få strøket skulken f.eks? Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er jo ikke så vanskelig å tjene inn de pengene om du gidder å stå på litt for å skaffe deg en jobb. Er mange bedrifter som gladelig tar imot studenter for en dag Vi har OD-dag på fredag, og da må vi samle inn 300kr hver. Der hadde vi valget mellom å skaffe jobb selv, at skola skaffa jobb eller at vi møter opp på skolen (da slipper vi å betale). Selv valgte jeg det siste alternativet, min lille angstdemper sier meg at jeg ikke kommer til å klare å troppe opp på en helt fremmed bedrift og jobbe en hel dag sammen med helt ukjente mennesker. Sitter gladelig på skola og skriver stil om gokkmokklandet det handler om, får jo ikke karakter uansett Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Er jo ikke så vanskelig å tjene inn de pengene om du gidder å stå på litt for å skaffe deg en jobb. Er mange bedrifter som gladelig tar imot studenter for en dag Vi har OD-dag på fredag, og da må vi samle inn 300kr hver. Der hadde vi valget mellom å skaffe jobb selv, at skola skaffa jobb eller at vi møter opp på skolen (da slipper vi å betale). Selv valgte jeg det siste alternativet, min lille angstdemper sier meg at jeg ikke kommer til å klare å troppe opp på en helt fremmed bedrift og jobbe en hel dag sammen med helt ukjente mennesker. Sitter gladelig på skola og skriver stil om gokkmokklandet det handler om, får jo ikke karakter uansett 7136389[/snapback] Det kan jo stemme, men når de tross alt har prøvd å samle inn penger? For å si det igjen; 250kr eller skulk. Ingen alternativ om å være på skolen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 At man må gi 250kr, ellers får man skulk er noe av det dummeste jeg har hørt. Tenk på de som ikke har mulighet til å gi 250kr? 7134926[/snapback] Da får du gå til læreren og si det, og de vil komme med en løsning. Det å bare drite i hele tingen er feil måte å gjøre det på. 7134943[/snapback] Nei. Var noen som bare fikk samlet inn 100kr, og de fikk skulk i X-antall timer. 7135003[/snapback] Shit! De regner faktisk ut hvor mye timeskulk du får hvis man ikke har med nok penger.. (sykt) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det skal jo ikke koste noe å gå på skolen, så dette er helt feil. Bare å ta det opp i elevrådet og kreve at dette aldri skjer igjen! Samt at alt av fravær strykes, uansett om man har betalt eller ikke. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det skal jo ikke koste noe å gå på skolen, så dette er helt feil. Bare å ta det opp i elevrådet og kreve at dette aldri skjer igjen! Samt at alt av fravær strykes, uansett om man har betalt eller ikke. 7136460[/snapback] Jo, Videregående koster penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå