Gå til innhold

CM Stacker spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg har hatt det kabinettet tidligere med nevnte vifte så annbefaler jeg den ikke, for om du skal ha sikkelig ytelse av den så må den kjøres på høyeste hastighet og da støyer den mye .

7134983[/snapback]

Vet du er god på dette Snekker`n! Tenker å bytte originalviftene, hverfall den i taket. Når jeg leste tråden din om cuben, så jeg at du brukte denne: pcas8025l12_380.jpg

Turtall: 1700 o/min

Luftmengde: 41 m³/time.

Støynivå: 22.4 dB(A)

Tror du den vil funke bedre eller støyer den også for mye?

Lenke til kommentar

jeg sitter på stacker 830 nå, med samme vifteoppsett som snekker'n. dvs 1 i hdd modul forran har to i døra, en taket og en bak.

geniale og billige de cm modulene, anbefales framfor moduler fra lian li og andre merker

alle viftene er mist vifter. den forran og den i taket går på ca 1200 rpm, de andre på deafult ~1050. har også en på cpu (big typhoon) på ca 1200 rpm. systemet er ikke helt lydløst, men langt fra bråkete, og ikke plagsomt. (skal nevne at jeg har alltid andre "støy" kilder i rommet, som musikk eller spill eller film osv)

idle temp på cpuen min er ca 31 grader, load er ca 40-42, kommer ann på last. romtemp er normal, tipper 22 grader +/-

min mening om stacker vs cube er at cuben er for dyr når stackeren dekker krava dine. spesielt pga prisen på alt ekstra utstyret. om du kjøper en stacker 810 med 2 hdd moduler (totalt 12 diskplasser) så blir ikke det over 1500 engang, mens lian lien koster over 2k uten extra utstyr.

stacker 810 har også plass til 2 psu'er dersom jeg ikke husker feil.

selv kjører jeg stacker 830 min som gamer maskin med 2 disker, mens min gamle lian li pc7ascandwin er filserver med 7 disker :p har putta inn en cm hdd modul da så får inn totalt 9 disker der :)

Lenke til kommentar
jeg sitter på stacker 830 nå, med samme vifteoppsett som snekker'n. dvs 1 i hdd modul forran har to i døra, en taket og en bak.

geniale og billige de cm modulene, anbefales framfor moduler fra lian li og andre merker

alle viftene er mist vifter. den forran og den i taket går på ca 1200 rpm, de andre på deafult ~1050. har også en på cpu (big typhoon) på ca 1200 rpm. systemet er ikke helt lydløst, men langt fra bråkete, og ikke plagsomt. (skal nevne at jeg har alltid andre "støy" kilder i rommet, som musikk eller spill eller film osv)

idle temp på cpuen min er ca 31 grader, load er ca 40-42, kommer ann på last. romtemp er normal, tipper 22 grader +/-

min mening om stacker vs cube er at cuben er for dyr når stackeren dekker krava dine. spesielt pga prisen på alt ekstra utstyret. om du kjøper en stacker 810 med 2 hdd moduler (totalt 12 diskplasser) så blir ikke det over 1500 engang, mens lian lien koster over 2k uten extra utstyr.

stacker 810 har også plass til 2 psu'er dersom jeg ikke husker feil.

selv kjører jeg stacker 830 min som gamer maskin med 2 disker, mens min gamle lian li pc7ascandwin er filserver med 7 disker :p har putta inn en cm hdd modul da så får inn totalt 9 disker der :)

7135416[/snapback]

enig med deg med avveingen mellom stacker og cuben: cuben blir litt for luksus og man får jo 3 harddiskmoduler til CMS for prisen av 1 hos lian li. CMS blir et bra nok hopp for meg i denne omgang, med tanke på det skrotet av et kabinett som står her nå. Men det er egentlig ganske bra at når du tenker over det. Man må være på bunn for å se hvordan ting absolutt ikke bør være, for da vet man hvertfall hvordan man ikke vil ha det, i motsetning til de som bare kjøper et kabinett og tror det er kjøttkake.

jaja :hmm: tror jeg kommer til å bytte ut alle 120mm viftene med mist, i tillegg til å kjøre ned hastigheten på de med viftestyring, masse luft i små mengder tror jeg blir bra :)

Lenke til kommentar
ingen som sitter på innsideinformasjon når det gjelder støymatter og kvalitet på disse?

7135687[/snapback]

Som sagt, skal du ha mange disker og vifter i front, og stor vifte på siden, så gjør det neppe store forskjell å ha matter inne i kassa.

AtW

7135707[/snapback]

sant nok det, men tenker å ha såpass mange vifter for å kjøre de svært slow. Og det vil uansett ikke bli et dårligere resultat med matter. Er klar over at det vil bli litt tynt i fronten der det bare er et tynt filter mellom utsiden og vifta

Lenke til kommentar

Sitter selv med en stacker i småbiter og en cross flow fan, og inntrykket mitt er at cross flowen blåser ganske bra på laveste hastighet. Jeg har ikke testet den med hardware inni enda, men synes den virker ganske fin. Blåser luft rett på PWM ICene, og jeg har en passiv kjøler på chipsetet som også blir varm uten noe luftstrøm.

Btw, kjøpte du sølv eller svart? Jeg har selv svart, og synes den er MYE finere enn den i sølv. En kamerat av meg har den i sølv, misunner han ikke :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
ingen som sitter på innsideinformasjon når det gjelder støymatter og kvalitet på disse?

7135687[/snapback]

støy matter funker bedre jo mer bråk det er. jeg brukte 400,- på noen matter som jeg reiv ut igjen fordi de funka ikke.

men så var det billig matter da. dersom du går all the way og putter matter overalt så vil det nok funke brukbart, bare synd at vifter bør få frisk luft for å funke bra.

men post noen bilder når du får utstyret da.

Lenke til kommentar
Siden jeg har hatt det kabinettet tidligere med nevnte vifte så annbefaler jeg den ikke, for om du skal ha sikkelig ytelse av den så må den kjøres på høyeste hastighet og da støyer den mye .

7134983[/snapback]

Vet du er god på dette Snekker`n! Tenker å bytte originalviftene, hverfall den i taket. Når jeg leste tråden din om cuben, så jeg at du brukte denne: pcas8025l12_380.jpg

Turtall: 1700 o/min

Luftmengde: 41 m³/time.

Støynivå: 22.4 dB(A)

Tror du den vil funke bedre eller støyer den også for mye?

7135261[/snapback]

de støyer for mye den riktige løsningen er enten vifter under 18db eller viftestyring,selv bruker jeg denne her .

sbrhbuk3si_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...3SI&mcat=15s230

Disse ville jeg annbefalt om du skal kjøre uten viftestyring:

mistylfa120lscb_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCB&mcat=15s351

Velger du å bruke viftestyring kan du bruke kraftigere vifter da har du noe å stille opp på ved behov.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Sitter selv med en stacker i småbiter og en cross flow fan, og inntrykket mitt er at cross flowen blåser ganske bra på laveste hastighet. Jeg har ikke testet den med hardware inni enda, men synes den virker ganske fin. Blåser luft rett på PWM ICene, og jeg har en passiv kjøler på chipsetet som også blir varm uten noe luftstrøm.

Btw, kjøpte du sølv eller svart? Jeg har selv svart, og synes den er MYE finere enn den i sølv. En kamerat av meg har den i sølv, misunner han ikke :p

7137241[/snapback]

Ok ja skal prøve å kjøre den på laveste hastighet jeg også, tror den gir fra seg 22db eller noe på den instillingen.

Kjøpte den i svart såklart ;)

Lenke til kommentar

støy matter funker bedre jo mer bråk det er. jeg brukte 400,- på noen matter som jeg reiv ut igjen fordi de funka ikke.

men så var det billig matter da. dersom du går all the way og putter matter overalt så vil det nok funke brukbart, bare synd at vifter bør få frisk luft for å funke bra.

men post noen bilder når du får utstyret da.

7137765[/snapback]

Kjøpte selv 2 stk av denne så blir spennende å se om det holder noe støy ute hvertfall.

Får vel utstyret i slutten av uka kjenner jeg posten rett, så det spørs om det blir noen bilder da :)

Lenke til kommentar
de støyer for mye den riktige løsningen er enten vifter under 18db eller viftestyring,selv bruker jeg denne her .

Kjøpte akkurat de mist viftene der, så de kom ut blandt de mest stillegående viftene i HW sin test (selv om det var tett mellom kandidatene..) Viftene skal ikke kjøres så hardt så tror dette blir bra med viftestyring også

Kjøpte også den viftestyringen du sikter til, bare i svart. Fint at kanalene er såpass kraftige på den (20W per!).

Må si jeg ble inspirert av det utstyret du hadde i cuben Snekker`n :thumbup:

Endret av Wolfman83
Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat de mist viftene der, så de kom ut blandt de mest stillegående viftene i HW sin test (selv om det var tett mellom kandidatene..) Viftene skal ikke kjøres så hardt så tror dette blir bra med viftestyring også

Kjøpte også den viftestyringen du sikter til, bare i svart. Fint at kanalene er såpass kraftige på den (20W per!).

Må si jeg ble inspirert av det utstyret du hadde i cuben Snekker`n :thumbup:

7138167[/snapback]

Takk takk,kan jo nevne at da jeg hadde vannkjølingen montert med rad i kjellern så kjørte jeg med 4 stk 120 mm vifter på samme kanal, det uten problemer, har brukt den viftestyringen i flere år og den er utrolig bra .

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...