Gå til innhold

sims 2 - systemkrav?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har skaffet meg ny PC. Det er ikke en spillPC for å si det sånn, men lurte på om den likevel kan takle sims2? Det plager meg ikke om det går litt tregt og sånn, bare det fungerer sånn noenlunde. (Og det er ikke verdens undergang om det ikke fungerer i det hele tatt heller.)

 

Har en AMD Athlon 3500+ prosessor, 512MB RAM, 160Gb lagringsplass, og et skjermkort uten eget minne. Sikkert der problemene vil ligge da vil jeg tro? Jeg kan sette inn et sett minnebrikker til om nødvendig, men det ligger litt frem i tid i så fall.

 

... slutt å le! :p:blush:

 

mvh, Mirawen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vil fungere topp, å sette inn det ekstra minnet er en stor fordel dog.

7134213[/snapback]

 

Selgeren jeg snakket med da jeg kjøpte PC-en sa det ville hakke noe forferdelig, og at jeg burde kjøpe en bedre PC om jeg ville spille. "Det krever faktisk endel" sa han om spillet. Skjønt... han ville vel gjerne selge meg en dyrere maskin også da. :p Men hadde ikke så mye penger, og så går det an å oppgradere, så jeg var forsåvidt fornøyd uansett.

 

Men kan vel alltids prøve? Hm...

Lenke til kommentar
Takker for alle svar!

 

Skader sikkert ikke å kjøpe spillet og prøve det ut. Så får jeg se hva jeg finner på i fremtiden. Kan kanskje arve et skjermkort...

 

hm... jeg må finne ut hvor mye watt jeg har å gå på.... (Vet ikke om det er noe å tenke på, men?)

7134384[/snapback]

 

Lurt å finne ut hvilken strømforsyning du har ja. ;) Pleier å stå på selve strømforsyningen om du skrur opp PC`n.

Lenke til kommentar

Anyway.. noen som vet hvor mye jeg bør ha egentlig? Eller for å si det på en annen måte, hvor går grensen for om det er noe vits i å kjøpe inn nye deler? Tror ikke jeg vil kjøpe ny PSU akkurat.

 

Jeg vet ikke hva som tar mest strøm jeg, men vil tro at skjermkort med vifte kan ta sitt. Hvordan er det med minnebrikker?

Lenke til kommentar

det funket på gammel pc'en min som hadde en sempron 3000+ og 512 mb ram men da funket det kun å kjøre det i 800 * 600, kunne ikke velge høyere oppløsninger, så jeg kjøpte et radeon 9600 pro og da funket det med alt på fullt i 1280 * 1024, men da lagget det ganske mye.

men det lagger litt med pc'en jeg har nå åsså, Athlon 3700 + 2 GB ram og et 7900 GT

men det er kun hvis jeg gjør veldig mye på en gang.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...