glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har lastet ned Ubuntu, brent den på en cd, boot i BIOS til CD, starter opp, så kommer en blinkende strek på skjermen, mens den holder på for fullt inni CD-ROM'en. Så plutselig booter den i Windows :S Noen som kan fortelle meg hvorfor? Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) hei ! cdrommen "spinner opp " uansett om den booter eller ikke . ups ... note til meg selv ... lese først .. svare etterpå ! har du pakket ut iso fila før du brente den ?? det er i såfall feil , få brenneren din til å brenne rett fra iso fila til cden , det finnes tre muligheter , men kun en er riktig 1. pakke ut isoen og brenne filene = feil 2. brenne isofila direkte til cd = feil 3. få brenneren til å lage en cd utav en iso fil = RIKTIG hvordan du gjør det kommer an på brenner prg. Endret 23. oktober 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 hei ! cdrommen "spinner opp " uansett om den booter eller ikke . ups ... note til meg selv ... lese først .. svare etterpå ! har du pakket ut iso fila før du brente den ?? det er i såfall feil , få brenneren din til å brenne rett fra iso fila til cden , det finnes tre muligheter , men kun en er riktig 1. pakke ut isoen og brenne filene = feil 2. brenne isofila direkte til cd = feil 3. få brenneren til å lage en cd utav en iso fil = RIKTIG hvordan du gjør det kommer an på brenner prg. 7134437[/snapback] hvilket program lønner det seg å bruke da? jeg har vel egentlig pleid å bruke Windows sitt standarde CD-skrivings program. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis du sitter på en Windows-install nå så kan du vel teste ut nero. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis du sitter på en Windows-install nå så kan du vel teste ut nero. 7134771[/snapback] nøyaktig hvordan skal jeg få brenneren til å lage en CD utav en iso fil? jeg har winrar så det ser ut som om den er zipped, med tanke på bilde som er på fila. Men vet ikke om det ser sånn ut uansett jeg? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du velder "burn iso image" eller tilsvarande i brenneprogrammet Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Du velder "burn iso image" eller tilsvarande i brenneprogrammet 7134866[/snapback] i hvilket som helst program ? kan ikke si at jeg har sett den funksjonen noen gang:S Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Stort sett alle brenneprogramm bortsett frå den som er innebygd i windows har denne funksjonen. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Stort sett alle brenneprogramm bortsett frå den som er innebygd i windows har denne funksjonen. 7134895[/snapback] Kan du gi meg en link til et program hvor dette er veldig lett å finne ut av? Takk for svar Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nero 7, trial (funker kun i noen dager): http://ww2.nero.com/nero7/enu/nero7-demo.php Ulempen er at programmet er overlesset med for mange funksjoner, men hvis du får opp "hovedvinduet" til nero, velg "Brenner -> Brenn image" fra fil-menyen Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Nero 7, trial (funker kun i noen dager): http://ww2.nero.com/nero7/enu/nero7-demo.php Ulempen er at programmet er overlesset med for mange funksjoner, men hvis du får opp "hovedvinduet" til nero, velg "Brenner -> Brenn image" fra fil-menyen 7135347[/snapback] har Nero 7 Pro. KAn du gi meg full "sti" ? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) startmeny -> kjør (eller windowstast+r) -> nero [enter] -> lukk alle "behjelpelige" brukerveiledninger, slik at kun selve programmet ligger i bakgrunnen. Så velger du: brenner -> brenn image" vent 3 sec, så skal jeg laste opp bilde og der var bilde på plass ja Endret 23. oktober 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Start nero og velg hjelp i menyen.... Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Start nero og velg hjelp i menyen.... 7135451[/snapback] Takk, Qualbeen. Men CD'en ejg har ISO fila på er vist kopibeskyttet eller noe sånt, så jeg får ikke gjort noe med den! Noen som vet hvordan ejg kan få kopiert den til Mine dokumenter? Edit: rettet på noen skrivefeil Endret 25. oktober 2006 av glucchip Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vist eg missforstår deg rett, så må du brenne iso filen på nytt. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Vist eg missforstår deg rett, så må du brenne iso filen på nytt. 7148472[/snapback] Men jeg har ikke ISO filen på datan! Den lastet ejg ned fra en annen data =/ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Men jeg har ikke ISO filen på datan!Den lastet ejg ned fra en annen data =/ 7148515[/snapback] Jammen da laster du ned iso-fila til ubuntu på ny, http://www.ubuntu.com/ Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vist eg missforstår deg rett, så må du brenne iso filen på nytt. 7148472[/snapback] Men jeg har ikke ISO filen på datan! Den lastet ejg ned fra en annen data =/ 7148515[/snapback] Du snakket om noe rar-ting? Du må vel ekstraktere iso-filen fra rar-pakken, om jeg ikke tar helt feil. Ubuntu kommer vel i iso-format, gjør den ikke? Gjorde det her ihvertfall. PS: Skal du installere ubuntu på dual-boot med windows, eller hva? Jeg hadde ingen problemer med å laste ned programvaren (ubuntu) og brenne på cd som image, og hvis du ser på dette som en stor sak, tror jeg du kan glemme ubuntu helt. For jeg har hatt ubuntu i 1 måned nå, og enda fungerer ikke lyden engang. Det å laste ned og brenne på en cd var ingenting i forhold til konfigurasjonen av Ubuntu, og ikke minst installasjonen. Men, bestem selv, er bare et tips. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Trådstarter har fått ISO-filer til å kjennetegnes som Winrar-filer. Derfor vises iso-fila som ei rar-fil, det er den altså ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå