Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ut IP-adresser i et netverk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan finne ut IP-adresse til annens maskin i et netverk?

Og hvordan finne ut admin brukernavn og pw på f.eks. et lan?

7134137[/snapback]

Du går bare inn på datamaskinen du vil finne Ip adressen til og finner internett-tilkoblingen. Eller kjøre cmd, og skrive "ipconfig -all"

Lenke til kommentar
Hvordan finne ut IP-adresse til annens maskin i et netverk?

7134137[/snapback]

Du går bare inn på datamaskinen du vil finne Ip adressen til og finner internett-tilkoblingen. Eller kjøre cmd, og skrive "ipconfig -all"

7134227[/snapback]

Thanx mate!

Lenke til kommentar
Vet det finnes noe du kan brenne ut på en cd, sette inn i pc`n, og resette admin passord.  ;)

7134400[/snapback]

Vel... Jeg er nokså fersk på dette. Si jeg skal bare sende en melding via cmd til en kompis på skolen. Meldingen skal kun sendes til han. Hvordan blir det?

først kjører jeg ipconfig -all og finner ut ip, så skriver jeg:

net send * heihei... skulle bare se om dette funket! -m//<ip>

?

sikkert helt på jordet her... :p

Lenke til kommentar

ipconfig funksjonen henter bare ut ip-informasjon på dine egne nettverkstilkoblinger.

Jeg er ikke ekspert selv, men vet at du kan skrive 'net view'. Da får du opp alle pc-navn på nettverket. Så kan du skrive 'ping <pcnavn>' og få IPen.

'net send * heihei ... ' sender ut til alle pcene på arbeidsgruppen. for å kun sende til kameraten din, skriv: 'net send <ip-adresse_eller_pcnavn> heihei ...' i stedet for å bruke -m//<ip> (har ikke hørt om denne taggen før).

edt1:

For å ta admin-bruker og passordet. Krever mer kunnskap enn jeg besitter (litt over moderat), og regner med at dette vil skje innenfor loven.

For å finne admin-passordet kan du laste ned og brenne en linux-live cd (er ikke sikker på hvilken distribusjon du bør velge, men den må kunne lese filsystemet operativsystemet ligger på (sannsynligvis ntfs). Boot fra linux-disken og gå inn i filsystemet. Kopier filene i system32 mappa i windows til en ftp-adresse (lagringsplass på nettet. om du ikke har brukt en sånn er det lett å lære, men da anser jeg deg som på et alt for lavt nivå til å kunne finne frem og gjennomføre følgende). Skru av pcen.

Logg på pcen din og last ned system32 filene. Last ned et dekrypteringsprogram (ikke sikker på hvilke som finnes og isåfall hvem som er bra, men har sett en kamerat gjøre dette). Det programmet bruker to av filene i system32 mappen, og knekker admin-bruker og passord.

edt2:

ble rotete men gidder ikke endre noe.

understreker at denne mangelfulle og upresise guiden ikke var ment for ulovlig bruk.

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
ipconfig funksjonen henter bare ut ip-informasjon på dine egne nettverkstilkoblinger.

Jeg er ikke ekspert selv, men vet at du kan skrive 'net view'. Da får du opp alle pc-navn på nettverket. Så kan du skrive 'ping <pcnavn>' og få IPen.

'net send * heihei ... ' sender ut til alle pcene på arbeidsgruppen. for å kun sende til kameraten din, skriv: 'net send <ip-adresse_eller_pcnavn> heihei ...' i stedet for å bruke -m//<ip> (har ikke hørt om denne taggen før).

edt1:

For å ta admin-bruker og passordet. Krever mer kunnskap enn jeg besitter (litt over moderat), og regner med at dette vil skje innenfor loven.

For å finne admin-passordet kan du laste ned og brenne en linux-live cd (er ikke sikker på hvilken distribusjon du bør velge, men den må kunne lese filsystemet operativsystemet ligger på (sannsynligvis ntfs). Boot fra linux-disken og gå inn i filsystemet. Kopier filene i system32 mappa i windows til en ftp-adresse (lagringsplass på nettet. om du ikke har brukt en sånn er det lett å lære, men da anser jeg deg som på et alt for lavt nivå til å kunne finne frem og gjennomføre følgende). Skru av pcen.

Logg på pcen din og last ned system32 filene. Last ned et dekrypteringsprogram (ikke sikker på hvilke som finnes og isåfall hvem som er bra, men har sett en kamerat gjøre dette). Det programmet bruker to av filene i system32 mappen, og knekker admin-bruker og passord.

edt2:

ble rotete men gidder ikke endre noe.

understreker at denne mangelfulle og upresise guiden ikke var ment for ulovlig bruk.

7134708[/snapback]

F.eks:

net send olsen laptop heihei...

?

Lenke til kommentar
...

7134708[/snapback]

F.eks:

net send olsen laptop heihei...

?

7134922[/snapback]

Ja. Men jeg er usikker på om mellomrom i hostname funker. Hvis ikke er jo en løsning å bruke IP-adressen. Den finner du ved å skrive 'ping olsen laptop'. (er forresten ikke helt sikker på om ping klarer mellomrom heller.. :blush: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...