Gå til innhold

cpu usage er alt for høy

Cryflopp

Anbefalte innlegg

hei

jeg lasta ned TinyResMeter idag , det lå under en sticky post i programvare forumet..

så tok jeg det på så gikk jeg inn i counter-strike 1.6 som krever veldig lite og er et gammelt spill. og da brukte cpuen rundt 90-96 % av cpuen. det var da alt for mye mener jeg, når jeg kjører på:

CPU: intel pentium 3200 MHz

Skjermkort :Geforce 6800GT

1024 mb ddr ram.

kjører ad-aware , defragmentering , ccleaner og tunup utilities gjevnlig , så hva kommer dette av? mulig å få den til å bruke mindre?

et lite screenshot av det : http://img162.imageshack.us/img162/6175/cpuusageics16zr0.jpg

Endret av CrypTo2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg lasta ned TinyResMeter idag , det lå under en sticky post i programvare forumet..

så tok jeg det på så gikk jeg inn i counter-strike 1.6 som krever veldig lite og er et gammelt spill. og da brukte cpuen rundt 90-96 % av cpuen. det var da alt for mye mener jeg, når jeg kjører på:

CPU: intel pentium 3200 MHz

Skjermkort :Geforce 6800GT

1024 mb ddr ram.

kjører ad-aware , defragmentering , ccleaner og tunup utilities gjevnlig  , så hva kommer dette av? mulig å få den til å bruke mindre?

et lite screenshot av det : http://img162.imageshack.us/img162/6175/cpuusageics16zr0.jpg

7134012[/snapback]

tror ikke dette er noe uvanlig. Normalt at mye cpu går med til spill.

Lenke til kommentar

Det er normalt at CPUen bruker 100% når man spiller. Du kan sikkert få til slik at den er på 10% men da vil du få 2 fps noe som ikke akkurat er spillbart.

jeg bruker mellom 3-5% av min e6300 når jeg spiller war craft  :whistle:

7134786[/snapback]

Hvis du legger ned spillet i taskbar'en og åpner taskmanager kjører ikke spillet lengre på fullt.

Det er ingen CPU som bruker mindre enn 50%/100% ved spilling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Viss du har en bra CPU som kjører 100% i CS, da vil du få mest ytelse.

Viss du har en dårlig CPU som kjører 100% i CS, da vil du få dårlig ytelse.

Så vis du har en bra CPU som kjører rundt 90-100% i CS uten noen form for lagg eller fps dropp så er det bare flotters.

Kan godt hende jeg tar feil. Så jeg er godt forberedt på å få dårlige svar tilbake

om dette jeg skrev. :ermm:

Endret av Niern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...