NorvegianDad Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Har et problem med forsterkeren min som er en Sony TA-AV590,altså litt gammel.. Lyden i venstre høyttaler er mye lavere enn høyre. Jeg har bare right-left høyttalere og center diskant På funksjonene "Dolby Surround,Theater og simulated" er lyden ca 80% i høyre og 20% i venstre.Dette inkluderer alle tilleggsfunksjonene på disse(normal,wide,3ch logic,phantom) Slår jeg av surround mode forsvinner lyden helt i venstre høyttaler. På "Hall" funkjson virker den nesten,ca 55-45% altså merkbart. -Jeg har koblet dataen min på Aux-inngangen,jeg prøvde å bytte til CD-inngangen men med samme resultat.. -Jeg sjekket lyd fra data til headsett og det fungerer helt utmerket. -Jeg har sjekket at alle kabler er skikkelig montert på alle plasser Hadde også problemer når jeg skulle bruke headset på forsterkeren en tid tilbake, når jeg satt på "dolby surround lyd" eller "theater" så fikk jeg bare lyd i ene høyttaleren.Det ene headsettet er Koss Porta Pro, det andre Philips SBC200,det skjedde med begge to. Vet noen ka som kan være gale? om det er fixbart enten på egenhånd,verksted eller er det et kjøpe-nytt-prosjekt? Har vært borti litt elektro og lodding,men ikke forsterkere.. Endret 23. oktober 2006 av BacardiKillah Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har et problem med forsterkeren min som er en Sony TA-AV590,altså litt gammel..Lyden i venstre høyttaler er mye lavere enn høyre. Jeg har bare right-left høyttalere og center diskant På funksjonene "Dolby Surround,Theater og simulated" er lyden ca 80% i høyre og 20% i venstre.Dette inkluderer alle tilleggsfunksjonene på disse(normal,wide,3ch logic,phantom) Slår jeg av surround mode forsvinner lyden helt i venstre høyttaler. På "Hall" funkjson virker den nesten,ca 55-45% altså merkbart. -Jeg har koblet dataen min på Aux-inngangen,jeg prøvde å bytte til CD-inngangen men med samme resultat.. -Jeg sjekket lyd fra data til headsett og det fungerer helt utmerket. -Jeg har sjekket at alle kabler er skikkelig montert på alle plasser Hadde også problemer når jeg skulle bruke headset på forsterkeren en tid tilbake, når jeg satt på "dolby surround lyd" eller "theater" så fikk jeg bare lyd i ene høyttaleren.Det ene headsettet er Koss Porta Pro, det andre Philips SBC200,det skjedde med begge to. Vet noen ka som kan være gale? om det er fixbart enten på egenhånd,verksted eller er det et kjøpe-nytt-prosjekt? Har vært borti litt elektro og lodding,men ikke forsterkere.. 7133986[/snapback] har hatt akkurat samme problem, svaret var så enkelt at jeg hadde mistet de i gulvet, og de hadde blitt ristet så hardt høytaleren inni hadde løsnet, og det var dårlig kontakt i den ene ledningen. Kanskje dette er ditt problem også... Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 De har stått på samme plassen nå en stund da,flyttet for 3 mnd siden og har ikke hatt noe problem med de før nå.. Men kan alltids åpne å sjekke littegranne da.. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Idag tok jeg meg en økt på anlegget.. Jeg har demontert forsterker,høyttalere åpnet opp sjekket ALLE koblinger og kontakter,støvsugd forsterkeren inni(der var det mye støv). Fant ingenting gale... Skrudde sammen skiten igjen og voilâ,funket som ny.. Skjønner ingenting.. Byttet kabler når jeg først var i gang og. Nå har jeg ingen problemer lenger,så lenge det varer.. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Idag tok jeg meg en økt på anlegget..Jeg har demontert forsterker,høyttalere åpnet opp sjekket ALLE koblinger og kontakter,støvsugd forsterkeren inni(der var det mye støv). Fant ingenting gale... Skrudde sammen skiten igjen og voilâ,funket som ny.. Skjønner ingenting.. Byttet kabler når jeg først var i gang og. Nå har jeg ingen problemer lenger,så lenge det varer.. 7141619[/snapback] Så flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå