aldrimerforum Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hjemme hos mor er det håpløst å vente på at det vil bli mulig å skaffe bredbånd på tradisjonelt vis. Jeg har funnet ut at det eneste som går an er å bruke mobilnettet (EDGE) og skaffe et fri bruk abbonnement hos telenor/netcom. Er kanskje litt under grensen til å kunne kalles bredbånd, men jeg synes konstant oppkobling på 200kbps, som er max for EDGE, er en fin erstatning for 56k modem eller ISDN med tellerskritt. Lurer på hva slags utstyr jeg skal skaffe for å få dette skikkelig til. Bør jeg handle en dedikert mobiltelefon, eller fins det kort til dette? La meg minne på om at dette skal brukes til en stasjonær. Bør jeg i tillegg skaffe retnings antenne som skal peke mot mobilmasta for optimal hastighet?? UMTS er ikke no alternativ da det selvfølgelig ikke er dekning her. Endret 23. oktober 2006 av TorgeirS Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 du trenger en mobil m/Edge som du kan kobler til pc'n. Så trenger du ett data abo fra telenor eller netcom. Det er det du trenger, for å surfe Jeg bor nå i ett område uten tilgang til ADSL, og bruker en Nokia N70 med Netcom DataMania abo, som koster bare 20kr pr mnd og 25kr pr dag å surfe. Hvis du surfer veldig mye, kan du bestille ett abo, som heter Connect. koster 499kr pr mnd, og da kan du surfe uten noen form for begrensninger PS! om du har planer om å spille spill online, så kan du bare glømme det, pga av høy Ping Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hva med ice da? http://ice.no/ Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) hva med ice da?http://ice.no/ 7135275[/snapback] Jeg HATER nedlastingsgrenser, og boikotter det av den grunn. Edit: FAEN TA Ice! Nå leser jeg på hjemmesiden deres at "politikerene omfavner Ice". Dette gjør meg så sint. Nå tror politikerene at bredbåndshullet i distriktene dekkes.. MEN DET GJØR IKKE DET!! Kan man kalle det bredbånd, når jeg bare kan GLEMME ting som Web TV, videotelefon, vanlig bredbåndstelefon (noe som alle andre skaffer seg for tiden), filmnedlasting og online spilling? De ødelegger hele greia. Nå får regjeringa få ut fingeren, og ordne ting for de få prosentene som ikke har mulighet. Endret 23. oktober 2006 av TorgeirS Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Leser forumet via 3g nå og det er ikke ubehagelig i det hele tatt! Føles som en litt treig bredbåndslinje. Det er vel like nyttig for deg som hvis jeg sa at fiber var fantastisk, siden det ikke er dekning der, men hvis EDGE ligner litt på 3G så er det absolutt levelig. Jeg har bare "vanlig" GPRS og 3G så jeg får ikke testet EDGE for deg. En litt teit ting er at man får en 10.... IP adresse, dvs NetCom tar seg ikke råd til å gi kundene en offisiell IP, selv om de kaller det bredbånd (eller gjør de det? husker ikke), Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hva med ice da?http://ice.no/ 7135275[/snapback] Jeg HATER nedlastingsgrenser, og boikotter det av den grunn. Edit: FAEN TA Ice! Nå leser jeg på hjemmesiden deres at "politikerene omfavner Ice". Dette gjør meg så sint. Nå tror politikerene at bredbåndshullet i distriktene dekkes.. MEN DET GJØR IKKE DET!! Kan man kalle det bredbånd, når jeg bare kan GLEMME ting som Web TV, videotelefon, vanlig bredbåndstelefon (noe som alle andre skaffer seg for tiden), filmnedlasting og online spilling? De ødelegger hele greia. Nå får regjeringa få ut fingeren, og ordne ting for de få prosentene som ikke har mulighet. 7136429[/snapback] synes ikke ice ser så alt for gæli ut, hvis du ser bort i fra nedlastningsbegrensningen. Prisen er kanskje litt vel stiv ennå. forresten så hadde de student tilbud for en halv måned siden, da hadde de opphvevet begrensingen. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) hei! var i akkurat samme situasjonen som deg det er helt jævlig rett og slett føles så sinnsykt urettferig.....har fått bredbånd nå da 2mbit bare da kaller det smalband jeg da.... og blir ikke akkurat bedre av at regjeringa har lovet bredbånd til ALLE innen 2007... så til saken...når jeg ikke hadde tilgang til bredbånd da kjøpte familien vår seg et netcom connect abonemang og et sånn laptopkort fra netcom da brukte jeg edge det funka helt bra til forum lesing og sånn men blei litt vel treit til nedlasting låg på ca 15-18kb/sek og plasser med veldig bra dekkning "helt" oppi 30kb/sek så vil annbefale deg dette! er du med og sende brev til regjeringa hvis du ikke får bredbånd? jeg er med jeg!! edit: til dere som har bredbånd: dere burde f...meg slutte og syte over nedetid på et par minutt i uka og ping heeelt oppi 40 og at nedlastinga går 1mbit fosagte når dere betaler for den uberlinja på 20mbit... tenk dere om! hva med de som fortsatt sitter på 56k modem?= syter de mye? NEI!! Endret 23. oktober 2006 av hiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå