ejen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg prøver å åpne noen porter med modemet Netopia 3351 (fra NextGenTel). Jeg har lest flere guider til hvordan man skal gjøre dette, og jeg har forsøkt utallige ganger med forskjellige porter. Jeg har f.eks. fulgt denne fine veiledningen slavisk: http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=13 Likevel forblir portene stengt. Jeg har også forsøkt å bruke NextGenTels webgrensesnitt til åpne portene, uten hell. Her var det ikke mye å misforstå, så jeg skjønner ikke hva jeg kan ha gjort feil. Har noen hatt samme problem? Jeg setter stor pris på forslag! Mvh Erlend EDIT: typo Endret 23. oktober 2006 av ejen Lenke til kommentar
sirandrew214 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 hei. Jeg har samme router, foreløpig....(til NGT klarer å fixe adsl2+ - linja mi...). Jeg har da klart å åpne porter på denne, men har aldri skjønt helt hvordan.. hehe, for det virker litt vilkårlig hvordan man aktiverer de endringene man har gjort, om man må restarte router og slikt. Ofte har jeg måttet ta strømmen flere ganger, før det plutselig har skjedd noe. Det kan hende det bare er dette som er problemet? uansett, slik åpner jeg porter da: -telnet til router, og logge inn(selvsagt) -går på "quick menus" -går på "network address translation -Så "add server list.." - -Derifra skulle det være ganske rett frem. jeg foretrekker å åpne porter på denne måten, slik at de kun er assosiert til den maskinen som bruker de. Om det finnes noen annen måte å åpne porter på, det vet jeg ikke. mvh, sirA < Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 -telnet til router, og logge inn(selvsagt)-går på "quick menus" -går på "network address translation -Så "add server list.." Ikke glem filter sets da.. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har du flere routere bak? Hvilken port prøver du å åpne? Lenke til kommentar
ejen Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Har du flere routere bak? Hvilken port prøver du å åpne? 7133940[/snapback] Jeg har en 3com OfficeConnect switch bak, som det er koblet PC-er til. Dette er hele netteverket. Jeg har prøvd mange forskjellige porter, men alle over 1024. Så vidt jeg har forstått filterlisten, er alle porter over 1024 åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå